Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Матеріали для мовного розвитку: застосування у Монтессорі-середовищі
»
Взяти участь Всі події
Урок:

"Т.Г. Шевченко".

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема: «Т. Г. Шевченко».

Мета: Продовжувати знайомити дітей з життям і творчістю Т. Шевченка. Вчити розуміти поетичний твір. Розвивати інтерес до поезії, бажання слухати та вчити напам'ять вірші великого поета, прагнення більше дізнатися про своїх співвітчизників. Виховувати патріотичні почуття.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Славна наша Україна своєю красою та могутністю, своїм героїчним минулим, великими людьми. Сьогодні ми згадаємо добрим словом одного зі славних синів землі української — Тараса Григоровича Шевченка. Ви знаєте, чому саме зараз потрібно віддати шану цій видатній людині? Розкажіть, що ви знаєте про поета.

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Розповідь про життя поета

Тарас Шевченко — видатний український поет та художник. У березні ми відзначаємо річницю з дня його народження. Шевченко написав багато чудових віршів про Україну, природу рідного краю, наших працьовитих та щирих людей. А ще він написав багато гарних картин — пейзажів та портретів. Шевченко народився і виріс у бідній селянській родині. Його дитинство було тяжким. А потім добрі люди допомогли Тарасові здобути освіту, вивчитися. Шевченко довгий час був змушений жити на чужині. Але всі ці роки він не забував рідної України, дуже сумував за нею. Поет дуже любив свою Батьківщину і щиро вболівав за її майбутнє, за долю українського народу. Ми всі пишаємося славним сином української землі — Тарасом Григоровичем Шевченком.

Розповідь переказують (за бажанням) 2—3 дітей.

На дошці, діти, ви бачите картини, які написав великий митець Тарас Шевченко. На одній із них зображений його портрет. На цьому портреті Тарас Шевченко — молодий. Давайте роздивимося портрет поета уважно.

Прошу дітей, спираючись на навідні запитання, дібрати слова-ознаки для характеристики портрета Т. Г. Шевченка.

0602kohr-c21f-250x317.jpg

2:

Вільне введення тексту

На одній із них зображений його портрет. На цьому портреті Тарас Шевченко — молодий. Давайте роздивимося портрет поета уважно.

Прошу дітей, спираючись на навідні запитання, дібрати слова-ознаки для характеристики портрета Т. Г. Шевченка.

Які в Шевченка очі? (Темні, виразні, великі, розумні.)

Який у нього погляд? (Добрий, щирий, задумливий, сумний?)

Яке чоло в Шевченка? (Ясне, високе, світле.)

Яке волосся в Шевченка? (Темне, густе.)

Як ви вдаєте, про що задумався поет на портреті? (Діти висловлюють свої думки: про український народ, про рідний край, свою Батьківщину.)

0602kohr-c21f-250x317.jpg

3:

Завантаження файлу

Живопис Шевченко Берег Дніпра біля Києва Киев (111325700 ...

Тепер подивімося на іншу картину — вона пейзажна. Картина ця називається - «Берег Дніпра». Що таке Дніпро? (Дніпро — це велика повноводна річка, на берегах якої стоїть наша столиця — місто Київ.) Шевченка завжди захоплювала велич та могутність Дніпра. Шевченко милувався цією рікою і в погожі дні, коли Дніпро був спокійним і ясним, і в час негоди, коли бурхливі хвилі неслися по Дніпру, гнані сильним вітром. Послухайте, як написав про це Тарас Григорович і спробуйте уявити картину, що зображена у його вірші.

Читання дітям вірш Т. Г. Шевченка «Реве та стогне Дніпр широкий».

Вихователь. Розкажіть, малята, що уявилося вам під час слухання цього вірша? (Негода, буря, сердитий вітер, широка річка, високі хвилі, як гори, хмарне небо.) Так. Шевченко і заповідав поховати його над Дніпром. Український народ виконав заповіт великого поета. У місті Каневі, біля Дніпра, височіє Шевченкова могила. Тут споруджено йому пам’ятник.

Діти розповідають, що намальовано на картині.

4:

Запитання

1.Які в Шевченка очі?

Опис, який учні побачать після проходження уроку

Розкажіть, де похований Тарас Шевченко? (Відповіді малят.) Кожного дня і люди похилого віку, і молодь, і маленькі діти приходять до могили Шевченка, щоб покласти до підніжжя пам’ятника живі квіти. Як ви гадаєте, для чого люди роблять це? (Щоб вклонитися поету, вшанувати його пам’ять, подякувати йому.) Як ми повинні ставитися до Шевченка? (Допомагаю дітям дійти потрібних висновків: «Слід шанувати Шевченка, поважати, не забувати його; пишатися і гордитися тим, що серед нашого українського народу була така видатна, талановита людина».)

Виразне читання дітям вірша.

У. Кравченко Наша слова

І вже наша слава

Не вмре, не загине,

Як Тарас Шевченко —

Сонце України.

Діти повторюють рядки віршика услід за педагогом.

Рефлексія від 3 учнів

Сподобався:

3 0

Зрозумілий:

3 0

Потрібні роз'яснення:

3 0
Рекомендуємо

Тарас Шевченко

Тарас Шевченко

272

Аватар профіля Проноза Марина Сергіївна
Українська література
8 клас

25 грн

Тарас Шевченко «Іван Підкова»

Тарас Шевченко «Іван Підкова»

176

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
6 клас

33 грн

Послання Тараса Шевченка «До Основ’яненка»

Послання Тараса Шевченка «До Основ’яненка»

195

Аватар профіля Пономарьова Наталія Вячеславівна
Українська література
9 клас

20 грн

Світова велич Тараса Шевченка

Світова велич Тараса Шевченка

172

Аватар профіля Алєксандрова Ксенія Гінтасівна
Українська література
9 клас

20 грн

"ШЕВЧЕНКО ХУДОЖНИК"

"ШЕВЧЕНКО ХУДОЖНИК"

419

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Образотворче мистецтво
6 клас, 8 клас та 11 клас

44 грн

Схожі уроки

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

520

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська література
10 клас

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

605

Аватар профіля Ніколенко Марина Олександрівна
Українська література
11 клас

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

585

Аватар профіля Кот Оксана Анатоліївна
Українська література
8 клас

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

1806

Аватар профіля Бурбела Людмила Василівна
Українська література
7 клас

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

250

Аватар профіля Вусата Юлія Анатоліївна
Українська література
10 клас