Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Перегляньте
Опорний конспект
опрацювання текстових даних мовою програмування використовують величини символьного та рядкового типів. До символьного типу належать літери, цифри та знаки, а набір символів утворює рядок.
Інколи символи, котрі використовують програмно потрібно подати у вигляді звичайного тексту та іноді це може призводити до логічних помилок. Для уникнення цього використовуються escape-послідовності. Поняття escape-послідовності, що походить від англомовного аналогу escape sequences (від англ. to escape — уникати) використовують для запису в текстових значеннях спеціальних символів.
Усі символи в рядку мають свій порядковий номер. Причому зверніть увагу, що рахунок розпочинається не з 1, так як ми звикли, а з 0.
Операції над текстовими величинами:
1 Операція склеювання а=х+у
x='Інфор' y='матика' k=x+y print(k) | |
2 Зріз від початку до символу з помером n. (n не включається) а=х[:n] | |
x='Інформатика' k=x[:4] print(k) | |
3. Зріз від символу n рядка до символу m . (m не включається) а=х[n:m] | |
x='Інформатика' k=x[2:7] print(k) | |
4. Зріз від символу з номером n рядка до кінця рядка а=х[n:] | |
x='Інформатика' k=x[5:] print(k) | |
5. Визначення довжини текстової величини a= len(x) | |
x='Інформатика' s=len(x) print(s) | |
6. Подати текст у зворотньому порядку а = х[::-1] | |
a='анїаркУ' b=a[::-1] print(b)у |
. Працюючи з текстовими величинами можна додавати
та перемножувати. Причому додавати та множити можна, як рядками так і окремими символами.
Інколи є потреба використати частину тексту. Для цього використовується зріз послідовності:
– показати лише перші 6 символів
S2=S[6:8] – показати лише перші символи з 6 по 8
S3=S[6:] – відрізати від тексту перші 6 символів
Для того, щоб подати текст у зворотньому порядку потрібно використати параметр звороту – [::-1]
№2:
Теоретичний блок
x='Інформатика'
k=x[2:7]
print(k)
d=x[4]+x[3]+x[5:7]+x[1]+x[7:]
print(d)
№3:
Тестування
Рефлексія від 7 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.