Урок:

Спостереження за зміною агрегатного стану

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета уроку:

формувати пізнавальний інтерес до природи;

удосконалювати навички роботи з енциклопедичною, довідковою літературою та Інтернет-ресурсами;

формувати уявлення про агрегатні стани води;

пояснити властивості речовин;

тренувати навички роботи в групі;

вчити шукати відповіді на цікаві запитання;

розвивати вміння обмінюватися думками;

виховувати бережливе ставлення до води.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Добрий день! Давньокитайська мудрість говорить: «Вважай нещасливим той день і ту годину, коли ти не засвоїв нічого нового».

Так давайте посміхнемося одне одному й разом вирушимо до країни знань. Ви вже знаєте, що будь-яка речовина, яка складається із атомів або молекул, може перебувати в одному із трьох агрегатних станів:

  • твердому;

  • рідкому;

  • газоподібному.

Чим відрізняється один агрегатний стан від іншого?

Які особливості молекулярної будови газів, рідин та твердих тіл?

Чи існують інші агрегатні стани речовин?

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Вільне введення тексту

Щодня кожен з нас спостерігає за навколишнім світом, який постійно змінюється.

Як називають зміни в навколишньому середовищі?

Одним з явищ природи є зміна пори року.

Чудо-сани прилетіли,

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця

Білокоса, білолиця.

Рукавом махає,

Сріблом все вкриває.

«Мозковий штурм»

Про яку пору року йдеться у цих рядках?

Що порівнює зі сріблом автор?

Що таке сніг?

Як зміниться сніг навесні?

Що таке лід, вода?

2:

Вільне введення тексту

Тверда вода – це … . Газоподібна вода – це … . Щоб перетворити лід чи сніг у рідку воду, їх потрібно … . Якщо воду заморозити, вона стане … . Якщо воду нагріти, вона стане … . Водяна пара переходить у рідкий стан, якщо її … .

3:

Вільне введення тексту

А зараз проведемо дослідження. Спостереження записуєте у зошит.

Алгоритм виконання досліду

Що відбувається з вершковим маслом і соняшниковою олією за зміни температури?

Налий трохи олії у прозору склянку, накрий кришкою.

За кімнатної температури відріж два невеликі шматочки вершкового масла. Поклади кожен на окреме блюдце.

Занотуй інформацію щодо певних характеристик цих харчових продуктів.

Постав склянку з олією і одне блюдце з вершковим маслом у морозильну камеру холодильника.

Друге блюдце з вершковим маслом залиш на столі чи на підвіконні.

Через кілька годин порівняємо чи змінилися і як саме, певні характеристики соняшникової олії і вершкового масла. Результати порівняння занотуй у зошиті.

4:

Теоретичний блок

050033u3-bfcd-881x568.png

5:

Вільне введення тексту

Метод «Незакінчене речення»

В твердому агрегатному стані молекули розташовані дуже ..... одна від одної.

В рідкому агрегатному стані молекули розташовані близько однавід одної але між ними більше місця ніж в ........ агрегатному стані.

В газоподібному агрегатному стані молекули розташовані ....... одна від одної. Молекули завжди перебувають в постійному русі.

6:

Вільне введення тексту

050033tz-1146-813x615.png

Подумайте і дайте відповідь на одне запитання. Уявіть, що ви підкинули кубик.

7:

Вільне введення тексту

050033u0-5348-822x608.pngЯка інформація була для вас найбільш цікавою, потрібною?

Чи можна стверджувати, що ртуть — завжди рідина, а повітря — завжди газ?

Як рухаються і як розташовані молекули в рідинах?

Чому гази займають весь наданий об’єм?

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Контрольна робота № 2. "Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни".

Контрольна робота № 2. "Зміна агрегатного стану речовини. Теплові двигуни".

203

Аватар профіля Базаренко Микола Миколайович
Фізика
8 клас

33 грн

26 грн

"ЯК СОПІЛКА ФЛЕЙТОЮ СТАЛА"

"ЯК СОПІЛКА ФЛЕЙТОЮ СТАЛА"

807

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
2 клас

41 грн

Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»). „Мені тринадцятий минало…”. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому складному світі.

Тарас Шевченко. Життєпис поета (викуп з неволі, навчання в Петербурзькій академії мистецтв, збірка «Кобзар»).  „Мені тринадцятий минало…”. Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому складному світі.

323

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
7 клас

25 грн

Як сопілка флейтою стала (2 клас Урок №9)

Як сопілка флейтою стала (2 клас Урок №9)

153

Аватар профіля Рубан-Оленіч Інна Іванівна
Мистецтво
2 клас

25 грн

Здоров'я та краса мого волосся. Типи волосся. Зовнішній вигляд волосся і стан здоров'я людини. Чинники, що впливають на стан здоров''я волосся.

Здоров'я та краса мого волосся. Типи волосся. Зовнішній вигляд волосся і стан здоров'я людини. Чинники, що впливають на стан здоров''я волосся.

484

Аватар профіля Півнюк Олена Вікторівна
Трудове навчання
6 клас

83 грн

Схожі уроки

Практична робота "Визначення найвідоміших сузір"їв на карті зоряного неба"

Практична робота "Визначення найвідоміших сузір"їв на карті зоряного неба"

727

Аватар профіля Шеіна Тетяна Володимирівна
Природознавство
5 клас

Повітря – суміш газів.

Повітря – суміш газів.

687

Аватар профіля Шеіна Тетяна Володимирівна
Природознавство
5 клас

Повітря - суміш газів

Повітря - суміш газів

154

Аватар профіля Талпа Людмила Миколаївна
Природознавство
5 клас

Квест - подорож " Явища природи"

Квест - подорож " Явища природи"

415

Аватар профіля Гайворонська Наталія Вікторівна
Природознавство
5 клас

Місяць-супутник Землі.Сонячні та місячні затемнення.

Місяць-супутник Землі.Сонячні та місячні затемнення.

2254

Аватар профіля Павлюк Тетяна Анатоліївна
Природознавство
5 клас