Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Урок:

Сполучний закон множення

03.04.2022
3 Клас

3

6

40

0

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Матеріал уроку дає можливість познайомити учнів зі сполучним законом множення, формувати вміння розв’язувати найпростіші рівняння, складати рівняння за текстом простої задачі.

Вміст уроку:

Завдання №1:

Теоретичний блок

АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Добрий день, діти!

Щоб налаштуватися на роботу, пропоную попрацювати усно.

1.Визнач час та порівняй одиниці часу

4 р. О 24 міс.

8 тижнів О 54 доби

8 год О 480 хв

3 десятиліття О 28 р.

5 хв О 350 с

2 доби О 46 год

2.Знайди правильну відповідь.

-Скільки хвилин у 9 годинах? 900 хв ; 540 хв ; 450 хв

-Скільки хвилин складають 300 секунд? 50 хв ; 3 хв ; 5 хв

-Годинник показує чверть надванадцяту. Котра це година? 11 год 15 хв ; 11 год 45 хв ; 12 год 15 хв

-Годинник поспішає на 5 хвилин. Зараз він показує 9 годину. Котра зараз година насправді? 9 год 5 хв ; 8 год 55 хв ; 8 год 45 хв

3.На минулому уроці ми навчилися множити трицифрове число на одноцифрове і одноцифрове на трицифрове.

-А хто мені підкаже, як називаються числа при множенні? (множник, множник, добуток)

-А якщо множник невідомий, як знайти невідомий множник? (треба добуток поділити на відомий множник)

-За яким правилом ми виконуємо множення двоцифрового числа на одноцифрове? (за правилом - множення суми на число)

-За яким алгоритмом виконуємо множення трицифрового числа на одноцифрове? (подати трицифрове число як суму розрядних доданків, множимо кожен доданок на число, знаходимо суму цих добутків)

-А що робити, коли треба помножити одноцифрове на трицифрове? (застосувати переставний закон множення)

УСВІДОМЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ

У другому класі ви вивчили переставний закон множення (від перестановки множників добуток не змінюється)

1.Сьогодні ми вивчимо ще один закон множення - це сполучний закон множення Добуток не залежить від того, яким способом згруповані його множники. a*b*c=(a*b)*c=a*(b*c)

Перевіримо сполучний закон для таких значень змінних: a=4, b=2, c=3.

Отримаємо приклад 4*2*3. Знайдемо добуток першого і другого множника. Отриманий добуток помножимо на третій множник (4*2)*3.

4 * 2 * 3 = (4 * 2) * 3 = 8 * 3 = 24

Згрупуємо числа по іншому і запишимо вираз як 4*(2*3)=4*6=24. У обох випадках ми отримали однаковий результат.

Щоб розвіяти усі сумніви, давайте ще згрупуємо і по іншому. Знайдемо добуток першого і останього множників і помножимо його на середній множник.

4*2*3=(4*3)*2=12*2=24

Таким чином ми практично переконались і довели, що добуток не залежить від того, яким способом згруповані його множники.

2.Застосуємо для розвязування прикладів, де зручно, пенреставний чи сполучний закон множення.

Добуток чисел 7*4*5. У даному випадку застосуємо сполучний закон множення 7*4*5=7*(4*5)=7*20=140.

Наступний приклад 5*9*6.

Спочатку, для розвязування цього прикладу, застосуємо переставний закон множення і запишимо його як добуток чисел 9*5*6.

Далі використаємо сполучний закон 9*(5*6).

5 * 9 * 6 = 9 * 5 * 6 = 9 * (5 * 6) = 9 * 30 = 270.

3.Розглянь, як переставний і сполучний закон множення спрощують обчислення.

5 * 3 * 2 = 3 * 5 * 2 = 3 * (5 * 2) = 3 * 10 = 30

переставний закон сполучний закон

Завдання №2:

Вільне введення тексту

УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ

1.Застосуй, де зручно, переставний чи сполучний закон множення і виконай обчислення. №4 с.122

3*4*5; 5*7*6; 10*9*8; 8*7*5.

2.Знайди для кожної рівності відповідний закон. №6 с.122

Переставний закон додавання Сполучний закон множення

Переставний закон множення Сполучний закон додавання

10 * 60 = 60 *10

105 + 92 = 92 + 105

(30 * 2) *5 = 30 * (2 * 5)

230 +37 +13 = 230 + (37 + 13)

(m * n) * k = m * (n * k)

b * c = c * b

(a + b) + c = a + (b + c)

x + y = y + x

3.Задача.

Мама почистила великі та малі стручки квасолі. Усього - 192 квасолини. 21великий стручок містив по 7 квасолин кожен. А в малих стручках було по5 квасолин у кожному. Скільки малих стручків почистила мама?

-Що робила мама? (чистила квасолю)

-Скільки квасолин вона начистила? (192 квасолини)

-Скільки було великих стручків? (21 стручок)

-По скільки квасолин було у кожному великому стручку? (по 7 квасолин)

-Скільки було малих стручків? (невідомо)

-По скільки квасолин було у кожному малому стручку? (по 5 квасолин)

-Про що питається в задачі? (скільки малих стручків квасолі почистила мама)

В - 21стр. по 7 кв.

М - ?стр. по 5 кв.

Всього - 192 кв.

Спочатку дізнаємося скільки всього квасолі у великих стручках, для цього 7*21.

7 * 21 = 21 * 7 = (20 + 1) * 7 = 20 * 7 + 1 * 7 = 140 + 7 = 147 (кв)

Тепер знайдемо скільки всього квасолі у малих стручках, для цього ми від усієї квасолі заберемо ту квасолю, що була у великих стручках. 192 - 147 = 45 (кв)

А тепер можна дізнатися у скількох малих стручках вмістилися 45 квасолин. 45 : 5 = 9 . Відповідь: 9 малих стручків квасолі почистила мама.

Задачу №9 с.123 виконайте самостійно.

Завдання №3:

Теоретичний блок

ПІДСУМОК

1.Перегляньте відео "Сполучний закон множення"

https://youtu.be/FMSmFDOi_80

2.Висновок

а) Добуток не залежить від того, яким способом згруповані його множники - сполучний закон множення.

б) Переставний і сполучний закони множення спрощують обчислення.

Рефлексія від 9 учнів

Сподобався:

8 1

Зрозумілий:

9 0

Потрібні роз'яснення:

9 0
Рекомендуємо

Закон Кулона

Закон Кулона.

УРОК Розподільна властивість множення

УРОК Розподільна властивість множення

265

Математика
6 клас

33 грн

Закон збереження механічної енергії. Застосування законів збереження енергії в механіці.

Закон збереження механічної енергії. Застосування законів збереження енергії в механіці.

17

66 грн

Імпульс. Закон збереження імпульсу. Пружне та непружне зіткнення.

Імпульс. Закон збереження імпульсу. Пружне та непружне зіткнення.

15

66 грн

Схожі уроки

Порівняння десяткових дробів

Досліджуємо задачі. Порівняння задач. Складання задач за малюнком.

Усне ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове.

Усне ділення багатоцифрових чисел на одноцифрове.

127

Математика
4 клас

6 кл. Додавання від'ємних чисел. Урок 2 (02.02.2022)

Письмове ділення круглого багатоцифрового числа на одноцифрове