Найкращим співрозмовником люди вважають не стільки того, хто вміє добре говорити, скільки того, хто вміє уважно слухати.
Приємний співрозмовник завжди знаходить тему, яка є цікавою для іншого.
Під час спілкування ми разом з інформацією передаємо власні емоції, почуття.
Наша міміка говорить іншим більше, ніж наші слова.
Саме в процесі спілкування у інших формується думка про нас.
Під час спілкування між людьми відбувається досить складний процес розуміння, тобто переклад суті повідомлення з внутрішньої мови однієї людини на внутрішню мову іншої. Чому цей процес складний? Тому що, коли уявити собі реальність у вигляді якогось ландшафту, кожен з нас бачить власну карту цього ландшафту. У створенні карти беруть учать особливості сприймання (переважно зорового, слухового або чуттєвого), особливості мови, засоби, за допомогою яких ми відбираємо важливе чи неважливе, власний досвід людини.
Спілкування буває прямим – спілкування при зустрічі, і непрямим – спілкування телефоном, поштою , мережею Інтернет.
Щирість і тактовність
Відкритість і щирість сприяють порозумінню. Набагато легше збагнути повідомлення людини, яка говорить те, що думає. У цьому випадку ти не відчуєш незручності. Якщо хтось щиро радіє зустрічі з тобою, це зрозуміло не лише з його слів, а й з радісної усмішки, обіймів, інтонації. А якщо він чи вона тільки прикидається, жести, міміка чи голос неодмінно видадуть це. Однак щирість також повинна мати межі. Інакше вона перетворюється на нетактовність. Виховані люди поводяться чемно навіть із тими, хто їм не до вподоби. Вони не скажуть першому-ліпшому: «У тебе неприємний голос» або «Я не хочу з вами розмовляти». Щоразу, перш ніж щось сказати чи зробити, вони ставлять себе на місце іншого. Коли бачать, що їхня відверта оцінка може когось прикро вразити, то намагаються повідомити її тактовно, стримано, а то й взагалі приховати те, що думають.
№4:
Теоретичний блок
№5:
Теоретичний блок
Вправа «Дискусійний калейдоскоп» (за минулою темою уроку)
а) Оленка пропускає багато уроків. Дівчинка допомагає мамі доглядати молодшого братика, бо тато багато працює і часто не буває вдома.
- Чи порушуються права Оленкі? Які саме?
б) У Михайлика дуже суворі батьки. Хлопчик частенько приходить до школи з синцями. Він нікому не говорить про це і не показує синці. Його друг хоче звернутися за допомогою к шкільному психологу.
-Що ти порадиш Михайлику? Обґрунтуйте свою думку.
№6:
Теоретичний блок
З усього прочитаного можна зробити висновок, що неабияке значення має тон розмови, вміння вислухати іншого, вчасно й доречно підтримати тему. Ввічливість, уважність і чемність. Все це наш повсякденний етикет, наша культура, взаємини, зрештою, наше здоров'я.
Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови. Мовні й немовні засоби спілкування.
397
Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
5 клас
33 грн
РМ. Мовлення і спілкування. Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності. Різновиди мовленнєвого спілкування. Мета спілкування та адресат мовлення
190
Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
5 клас
33 грн
Безпечне використання інтернету. Спілкування в інтернеті
43
Балюк-Дмітрієва Олена Миколаївна
Інформатика
5 клас
31 грн
РМ №1. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування.