Навчити учнів складати рівняння хімічних реакцій, відповідно до закону збереження маси речовини, зрівнюючи коефіцієнти.
Конструктор уроків
Навчити учнів складати рівняння хімічних реакцій, відповідно до закону збереження маси речовини, зрівнюючи коефіцієнти.
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
"Не в кількості знань полягає освіта, а в повному розумінні та вмілому застосування всього того, що знаєш."
Дістервег
Сторінка з листа В.М. Ломоносова,в який учений уперше повідомляє світові про своє відкриття:
« Все перемены, в натуре случающиеся, такого суть состояния, что, сколько чего у одного телa отнимется, столько лет присовокупится к другому. Так ежели где убудет материи, то умножится в другом месте; сколько часов положит кто на бдение, столько же сну отнимет…»
5.07.1748 г
№2:
Вільне введення тексту
Проаналізуйте текст і повідомте класові про це відкриття сучасною українською мовою.
№3:
Теоретичний блок
Визначити масу цинк хлориду,яка утворилася при взаємодії 13г цинку і 14,2г хлору.
№4:
Теоретичний блок
Дано: m(Zn) – 13 г. m(Cl2) – 14,2 г. | За законом збереження маси речовини: m(ZnCl2) = m (Zn) + m (Cl2) m (ZnCl2) = 13г.+14,2= 27,2 г. m (ZnCl2) =27,2 г. Відповідь: маса цинк хлориду дорівнює 27,2 г. |
№5:
Вільне введення тексту
Сформуйте закон збереження маси речовини.
№6:
Вільне введення тексту
Коли і ким був відкритий цей закон
№7:
Вільне введення тексту
Отже: в чому полягає сутність хімічної реакції?
№8:
Вільне введення тексту
Яка маса вуглекислого газу утворилася, якщо кисень масою 16 грам вступив в реакцію з вугіллям масою 24 грам?
№9:
Теоретичний блок
Пишемо рівняння реакції. Записувати хімічну реакцію можна по-різному. Наприклад: цинк + хлор → цинк хлорид. Але такий запис не вказує хімічний склад реагентів і продуктів і тим паче не вказує як перегруповуються атоми. Тому існує інший запис хімічної реакції, де замість назви речовин містяться хімічні формули: Zn + Cl2 →ZnCl2
Що таке хімічне рівняння?
Це умовне зображення хімічної реакції за допомогою формули та коефіцієнтів. Складається з :
Лівої частини Речовини до реакції Вихідні речовини | → | Правої частини речовини після реакції продукти реакції |
Що таке коефіцієнт?
Число перед хімічною формулою, що показує кількість молекул речовини:
Що таке хімічна формула?
Умовний запис складу речовин за допомогою хімічних знаків та індексів.
Що таке індекс?
Число, яке показує кількість атомів, що входять до складу речовини.
№10:
Теоретичний блок
Рівняння хімічних реакцій
Відповідно до закону збереження маси речовини число атомів різних елементів до хімічної реакції дорівнює числу атомів елементів після реакції.
Це має бути відображено в схемі хімічної реакції, тоді вона стає хімічним рівнянням.
Число атомів змінюють за допомогою коефіцієнтів.
Отже, хімічне рівняння – це умовний запис хімічної реакції за допомогою хімічних формул та коефіцієнтів.
4P+ | 5O2= | 2P2O5 |
4 атоми Фосфору ( 4х1) | 10 атомів Оксигену (5х2) | 4 атоми Фосфору (2х2) 10 атомів Оксигену (2х5) |
4 | 10 | 4+10 |
14= | 14 |
Висновок: число атомів у лівій частині реакції дорівнює числу атомів у правій. Цим обумовлена рівність мас речовин і є доказом правильності розташування коефіцієнтів.
Яка загальна кількість коефіцієнтів? (11)
Правила написання хімічних рівнянь
Не можна:
Ставити коефіцієнти в середину формули:
Н2+O2→H22O2
Змінювати індекси у формулі:
Н2+O2→H2O2
Ставити коефіцієнти у кілька разів більше:
4Н2+2O2→4H2O2
Алгоритм розстановки коефіцієнтів у хімічних рівняннях.
| Zn+O2→ZnO 2Zn+O2=2ZnO |
| CH4+O2→CO2+H2O CH4+2O2=CO2+2H2O |
| Fe+Cl2→FeCl3 2Fe+3Cl2=2FeCl3 |
| CO+O2→CO2 2CO+O2=2CO2 |
| C2H2+O2→ CO2+ H2O 2C2H2+5O2=4CO2+ 2H2O |
| NaOH+Al2(SO4)3→Al(OH)3+Na2SO4 6NaOH+Al2(SO4)3=2Al(OH)3+3Na2SO4 |
№11:
Теоретичний блок
Закріпимо навики
№12:
Вільне введення тексту
Розставте (звірте) коефіцієнти
№13:
Вільне введення тексту
Домашнє завдання
Розставте коефіцієнти:
1) Ca+O2 = CaO
2) Fe +O2=Fe2O3
3) Cu+ O2 =CuO
4) Ca +H2O =Ca(OH)2 +H2
5) CaO +H2O =Ca(OH)2
6) CuO +HCl =CuCl2+H2O
7) H2CO3 =H2 O +CO2
8) Fe2O3+ Al = Al2O3+Fe
9) CuO +H2 =Cu +H2O
10) Ca(OH)2 +HNO3= Ca(NO3)2 +H2O
№14:
Тестування
Рефлексія від 8 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: