Урок:

Прикметник. Навчаюся визначати прикметники в тексті

05.02.2024
0 0
4 Клас

3

0

946

0

1

придбати урок
Ціна:

41 грн

Після покупки цей урок відразу стане доступним для використання повною мірою. Запитів на доступ не потрібно відправляти. Всі придбані уроки зберігаються в розділі мої придбані матеріали.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

План - конспект уроку з української мови

в 4 класі

Тема: Прикметник. Навчаюся визначати прикметники в тексті

Мета: поглибити знання учнів про прикметник, його значення у мовленні. Удосконалювати вміння і навички впізнавати прикметник за питанням, значенням і роллю в реченні. Розвивати вміння аналізувати, спонукати до творчого пошуку, робити висновки; розвивати писемне мовлення учнів, спостережливість, інтерес до навчання. Збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати інтерес до вивчення рідної мови.

Обладнання: мультимедійна презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Починаємо урок
з щирого старання,

Цікавого навчання.

2. Емоційне налаштування

- Сьогодні у нас незвичайний урок.
Ми зробимо ще один крок,
В країну прекрасну, країну чудову,
Що нас так чекає й збагачує мову.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Перевірка домашнього завдання

Вправа «Інтерв’ю»

М. Вашуленко, Н. Васильківська, С. Дубовик «Українська мова та читання» 4 клас , підручник с. 109, вправа 56.

- Яку частину мови ми вивчили?

- Що ми пам’ятаємо про частину мови – Іменник?

2. Хвилинка каліграфії

- Урок продовжуємо без зупинки

із каліграфічної хвилинки.
- Прописати:

П п ПП пп па ап.
подорож Полтава Париж

IIІ. Мотивація навчальної діяльності

1. Постановка проблеми

- Чи любите ви подорожувати?
- Чому люди люблять подорожувати?

- Куди можна здійснити подорож?

2. Розповідь вчителя

- Чому люди люблять подорожувати? Подорож - це завжди нові відкриття. Подорожуючи, ми відкриваємо для себе світ, а себе - світові. Тільки відправившись у подорож, ми можемо побачити своїми очима далекі країни та міста, про які так багато чули або читали. Подорож - це завжди яскраві враження, незабутні моменти життя, веселі спогади і безцінний досвід. А на згадку про ці чудові моменти привозять сувеніри, магніти, листівки.

3. Завдання
- Прочитайте речення.
- Чи подобається вам таке речення?
- Що потрібно додати, щоб речення було кращим?

Подорож - це враження, моменти, спогади.

- Запишіть речення, підкресліть слова, які додали.
Подорож – це яскраві враження, незабутні моменти, веселі спогади.

- На які запитання відповідають слова, якими ми поширили речення?

- Яка частина мови відповідає на запитання, які?

ІV. Повідомлення теми та завдань уроку

- Сьогодні на уроці ми пригадаємо, що ми знаємо про таку самостійну частину мови, як прикметник.
- Будемо вчитись досліджувати прикметники за питаннями, значенням і роллю в реченні.

- Зберемо до валізи листівки «вражень» про місто нашої країни.

V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.Уточнення знань про прикметник
- Пригадай все, що ти знаєш про прикметник.

2. Гімнастика для очей

https://www.youtube.com/watch?v=kUvwL4GOEgY

3. Робота над змістом уроку

1) Виконати завдання Листівки 1 «Я тобі, ти – мені»
- Завдання: «Повернути» словосполучення, змінивши число, визначити рід.

Веселий хлопець – веселі хлопці (мн.)

смачні груші – смачна груша (одн., ж.р.)

зелений листок – зелені листки (мн.)

білі сніги – білий сніг (одн., ч.р.)

легкі хмари – легка хмара (одн., ж.р.)

червоні яблука – червоне яблуко (с.р.)
- Який висновок можна зробити?
(Прикметники мають те саме число і рід, що й іменник, з яким вони зв’язані)
- Ось і отримуєте за ваші відповіді першу листівку.

2) Листівка 2 «Жарти загадки»

- Завдання: Прочитати і відгадати загадки (Підручник с. 111, вправа 3). За потреби звертатися до довідки.
Який журавель не літає?

Яким гребенем не розчісуються?

Який вузол не можна розв’язати?

З якого посуду ніколи не їдять?

Якого каміння немає в річці?

У яку бочку не можна наливати воду?

(ДОВІДКА: Повний, півнячий, сухий, порожній, колодязний, залізничний)

- Доведіть, що відгадані слова – прикметники.

- Беремо до своєї колекції ще одну листівку.

4. Весела руханка

https://www.youtube.com/watch?v=CRjVf4EvDzY

https://www.youtube.com/watch?v=x7shvuLT3Yo

3) Листівка 3 «Знайди пару»

- Завдання: З’єднати частини прислів’я. Підкреслити прикметники.

Мала праця краща -

а повний - донизу гнеться.

Своя хата краща -

за велике безділля.

Пустий колос догори пнеться,

від чужих палаців.

(Мала праця краща - за велике безділля.

Своя хата краща - від чужих палаців.

Пустий колос догори пнеться, а повний - донизу гнеться.)

- Назвіть слова прикметники.
- За виконання завдання ви отримуєте листівку.

VІ. Підсумок уроку

- Чи дізналися ви, про яке місто ми збирали листівки?

1. Хвилинка роздумів

- Місто Харків.
- Яке воно?

- Слова якої частини мови ви використали, щоб описати його?

- Завдання: Обери листівку, яку хочеш відкрити.

  • Сьогодні на уроці я навчився…

  • На уроці я запам’ятав/запам’ятала …

  • Найкраще мені вдається …

  • Найбільше мені сподобалося…

  • Урок завершую з настроєм …

  • Труднощі виникали… .

V. Домашнє завдання

- Виконати завдання вправи 4, на сторінці підручника 111. Прочитати текст,

дібрати заголовок, записати його; знайти прикметники, використані у

реченнях, підкреслити їх.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

На уроці ми пригадаємо, що ми знаємо про таку самостійну частину мови, як прикметник.

Будемо вчитись досліджувати прикметники за питаннями, значенням і

Для повного перегляду потрібно придбати матеріал

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Вільне введення тексту

Листівки 1 «Я тобі, ти – мені»
- Завдання: «Повернути» словосполучення, змінивши число, визначити рід.

Веселий хлопець –

смачні груші –

зелений листок –

білі сніги –

легкі хмари –

червоні яблука –
- Який висновок можна зробити?

2:

Вільне введення тексту

3:

Вільне введення тексту

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
придбати урок
Ціна:

41 грн

Після покупки цей урок відразу стане доступним для використання повною мірою. Запитів на доступ не потрібно відправляти. Всі придбані уроки зберігаються в розділі мої придбані матеріали.

Рекомендуємо

Навчаюся визначати і добирати іменники

Навчаюся визначати і добирати іменники

316

Аватар профіля Габелко Наталія Володимирівна
Українська мова
3 клас

19 грн

Прикметник

Прикметник

75

Аватар профіля Боброва Олена Володимирівна
Українська мова
3—6 клас

20 грн

Творення прикметників; перехід прикметників в іменники (практично). Особливості творення присвійних прикметників

Творення прикметників; перехід  прикметників в іменники (практично). Особливості творення присвійних прикметників

30

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
6 клас

35 грн

Відмінювання прикметників. Прикметники твердої і м’якої груп

Відмінювання прикметників. Прикметники  твердої  і м’якої груп

36

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
6 клас

35 грн

Написання НЕ з прикметниками

Написання НЕ з прикметниками

52

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
6 клас

35 грн

Схожі уроки

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

672

Аватар профіля Мірошніченко Леся Миколаївна
Українська мова
6 клас

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

850

Аватар профіля Яковець Надія Василівна
Українська мова
9 клас

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

525

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
10 клас

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої особи

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої  особи

408

Аватар профіля Сухорукова Валентина Михайлівна
Українська мова
4 клас

Послідовна підрядність.

Послідовна підрядність.

248

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
9 клас