План-конспект уроку
Тема програми: Приготування супів.
Тема уроку: «Приготування супів молочних з крупою, макаронними виробами . Вимоги до якості . Відпуск.
Мета проведення уроку:
Навчальна: сформувати первинні уміння та навички приготуванні супів молочних з дотриманням технологічних вимог та вимог з охорони праці при роботів гарячому цеху.
Розвиваюча: розвивати пізнавальну активність, логічне мислення, уміння планувати послідовність виконання завдань, уміння аналізувати і порівнювати.
Виховна:виховувати дисципліну навчального процесу, самостійність, відповідальність за результати роботи, ініціативність, дисципліну, почуття взаємоповаги .
правильно та послідовно підбирати інструмент, інвентар, посуд для приготування страв.
правильно організовувати робоче місце;
дотримуватись правил ведення технологічного процесу з приготування страв;
дотримуватись правил охорони праці, правил санітарії та особистої гігієни під час приготування супів
оформляти готові страви, дотримуючись правил подачі та температури відпуску;
робити бракераж готової продукції;
економно використовувати сировину, воду, електроенергію, час.
Тип уроку: Урок вивчення трудових прийомів і операцій
Метод проведення:евристична бесіда, практичний показ, мультимедійний супровід уроку
Технічні засоби: ноутбук, екран, слайди.
Роздатковий дидактичний матеріал: пакети індивідуальних завдань.
Натуральні зразки: зразки перших страв;
Інструмент, ножі, лопатки, шумівка, ложки розливна,столові ;
Інвентар:: розробні дошки з відповідним маркуванням, лотки, Устаткування: ваги, електричні плити, пароконвекційна піч;
Кухонний посуд: сковорідки, каструлі різної місткості;
Столовий посуд: глибока столова тарілка, підставна тарілка, фірмовий посуд закладу.
Міжпредметні зв’язки:
1.Технологія приготування їжі з основами товарознавства:
Тема «Приготування супів».
2.Устаткування підприємств харчування:
Тема «Теплові апарати гарячого цеху».
3.Облік, калькуляція і звітність:
Тема «Розрахунок сировини на визначену кількість»
4. Організація виробництва та обслуговування:
Тема «Столовий посуд»
5.Гігієна та санітарія виробництва:
Тема «Санітарні вимоги до приготування та реалізації харчових продуктів».
6.Охорона праці:
Тема «Технічні вимоги безпеки праці під час експлуатації теплового обладнання».
7.Виробнича практика на виробництві
Тема «Приготування перших страв».
Алгоритм проведення заняття
І. Організаційний момент (2-3 хв.)
ІІ. Вступний інструктаж (45 хв.)
1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку ( 1 хв.)
2. Мотивація ( 5 хв. )
3. Актуалізація ( 10-12 хв.)
4. Практичний показ з поясненням ( 20 хв.)
5. Нагадування правил охорони праці та вимог санітарії і особистої гігієни та видача індивідуальних завдань (5 хв.)
ІІІ. Поточний інструктаж
ІV. Заключний інструктаж
Хід проведення заняття
І. Організаційний момент
Дії майстра | Дії учнів |
Майстер вітається з учнями. Перевіряє готовність учнів до заняття, стан та комплектність санітарного одягу, взуття. | Староста звітує про відсутніх та готовність учнів до заняття. |
ІІ. Вступний інструктаж
1. Повідомлення теми, мети, завдань заняття | ||
Майстер повідомляє тему, мету,заняття. Тема заняття: «Приготування супів молочних з крупою, макаронними виробами . Вимоги до якості . Відпуск. Мета заняття:
Завдання заняття: 1. Організація робочого місця, підбір інвентарю, інструменту, посуду. 2. Приготування страв згідно індивідуальних завдань. 3. Набуття нових навичок з приготування супів. 4. Проведення бракеражу готових страв. | Учні слухають та осмислюють завдання, які ставить перед ними майстер | |
2. Мотивація навчальної діяльності учнів | ||
Значення перших страв у харчуванні та їх класифікація. Перші страви є джерелом мінеральних і біологічно активних речовин (вітамінів та мікроелементів) Вони містять велику кількість рідини і покривають потребу організму у воді на 15-25%. Теоретично вивчили класифікацію супів, знаємо про широкий асортимент перших страв їх лікувальну і харчову цінність. Зможемо розширити асортимент страв меню на виробництві. Вміння професійно та якісно готувати страви – добових потреб запорука успіху майбутніх працівників та можливість стати конкурентоспроможними суб’єктами на ринку праці. Молочні супи – готують з крупами, макаронними виробами, домашньою локшиною, галушками, овочами, мак/вир., крупи і овочі погано розварюються у молоці, тому їх спочатку варять до напівготовності у воді, а потім у молоці, норма солі на 1.000 г молочного супу 6 г. Молочні супи варять у невеликій кількості, готові супи заправляють маслом або маргарином. | Уважно слухають | |
3. Актуалізація набутих знань учнів | ||
Майстер запитує | Учні відповідають | |
Скажіть будь ласка.
| Бажана відповідь: Перші страви збуджують апетит, підвищують секрецію травних залоз. Деякі перші страви мають високу енергетичну цінність. | |
| Бажана відповідь:Гарячи та холодні. | |
| Бажана відповідь:на бульйонах, відварах з овочів, круп, макаронних виробів, на молоці, на фруктових та ягідних відварах, на хлібному, буряковому квасі, кефірі, кислому молоці сироватці. | |
| Бажана відповідь: молочні супи бувають з крупами, макаронними виробами, донею локшиною, галушками і овочами. | |
| Бажана відповідь: макаронні вироби, крупи з цілих зерен і овочі погано розварюються у молоці, тому їх с початку варять до навіготовності у вода , а потім у молоці. | |
| Бажана відповідь: варять молочні супи в посуді з товстим дном і на слабкому вогні, щоб не при горіло молоко. | |
| Бажана відповідь: Відразу перелити його у чистий посуд , додати трішки солі і перемішати. | |
| Бажана відповідь: Складає 75-80оС | |
| Бажана відповідь: | |
| Бажана відповідь: вершковим маслом | |
| Бажана відповідь: 6 г | |
| ||
| Один з учнів повторює показ | |
| Один з учнів повторює показ | |
Демонструє зразки посуду для подачі перших страв, інструмент, інвентар, і приступає до практичного показу | ||
| Учні спостерігають. Один з учнів повторює показ | |
| Учні знайомляться з завданням | |
| Учні слухають | |
(додаток 25 ) | Учні знайомляться із критеріями. | |
ІІІ. Поточний інструктаж
Дії майстра | Дії учнів |
1. Контролює правильність організації робочих місць. Надає допомогу учням, які її потребують | Учні самостійно організовують робочі місця |
2. Перевіряє правильність виконання практичних завдань | Звітують майстру щодо виконання завдань |
3. Контролює правильність ведення технологічного процесу варіння молочних супів. Під час варіння супів продукти закладати в певній послідовності для попередження втрат вітамінів та форми нарізаних овочів, Варити супи треба при слабкому кипінні запобігаючи швидкому випаровуванню ароматичних речовин. | Учні спостерігають за діями майстра та відтворюють їх. |
4. У випадку виникнення типових помилок у декількох учнів одночасно, то майстер зупиняє роботу і демонструє правильність технологічного процесу | Учні спостерігають за діями майстра та відтворюють їх. |
4. Допомагає учням довести страви до смаку | Дегустують готові страви, виконуючи бракераж |
5. Консультує щодо оформлення готових страв, правильного підбору посуду | Порціонують страви з дотриманням правил подачі та температури відпуску |
6. Допомагає правильно розмістити страви | Роблять виставку готових страв |
ІV. Заключний інструктаж
Дії майстра | Дії учнів |
Дегустує страви разом з учнями. Робить зауваження, вислуховує думку учнів. Дає оцінку щодо зовнішнього вигляду, смаку, аромату, консистенції страви. | Отримують посуд для дегустації готових страв. Дегустують готові страви, обговорюють їх, заносять результати досліджень у таблицю. |
Підведення підсумків заняття | |
Звертає увагу на помилки, які були допущені в процесі роботи, шляхи їх попередження і усунення. Обґрунтовує виставлені оцінки | Учні звітують, чого нового вони навчилися на цьому заняття, що їх вразило |
Видає домашнє завдання з інструкцією для його виконання. - видає картку-анкету завдання та повідомляє, що необхідно записати свої враження про приготування перших страв до анкети; ( додаток 26 ) - Повідомляє тему наступного уроку «Приготування супів картопляних з крупами , бобовими макаронними виробами» - повторити тему наступного уроку; - підготувати сировину для приготування перших страв; - скласти технологічні картки приготування страв відповідно до свого завдання згідно зі збірником рецептур; Контролює прибирання кухні-лабораторії | Отримують картку домашнього завдання. Запам'ятовують та отримують друковане домашнє завдання. Прибирають кухню-лабораторію. |