Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Матеріали для мовного розвитку: застосування у Монтессорі-середовищі
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Практичне заняття. Основний закон України: умови створення та аналіз основних положень

придбати урок
Ціна:

50 грн

Після покупки цей урок відразу стане доступним для використання повною мірою. Запитів на доступ не потрібно відправляти. Всі придбані уроки зберігаються в розділі мої придбані матеріали.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Практичне заняття.

Основний закон України: умови створення та аналіз основних положень

Мета:

  • Освітня: Ознайомити учнів з історичними передумовами прийняття Конституції України, структурою та основними розділами. Навчити аналізувати окремі положення Конституції, визначати їхню значущість для розвитку держави та суспільства.

  • Розвивальна: Розвивати вміння учнів працювати з текстом Конституції, критично мислити, порівнювати, робити висновки та аргументувати свою думку.

  • Виховна: Виховувати повагу до Конституції України як Основного Закону держави, розуміння важливості конституційних прав та обов'язків для формування правової культури.

Тип уроку: Практичне заняття

Обладнання:

  • Роздрукований текст Конституції України (або доступ до електронної версії)

  • Мультимедійне обладнання (бажано)

  • Картки із завданнями для груп (за кількістю груп)

Хід уроку:

І. Організаційний момент (2 хвилини)

  • Привітання учнів.

  • Перевірка готовності до уроку (наявність Конституції або доступу до неї).

  • Повідомлення теми та мети уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань (5 хвилин)

  • Фронтальне опитування:

    • Що таке Конституція? (Основний Закон держави, який визначає її устрій, права та обов'язки громадян тощо)

    • Які історичні етапи становлення української державності вам відомі? (Згадати періоди незалежності, боротьби за неї)

    • Які, на вашу думку, були основні потреби у прийнятті нової Конституції незалежної України? (Закріплення незалежності, визначення засад державного ладу, гарантування прав і свобод громадян тощо)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (3 хвилини)

  • Коротка розповідь вчителя про значення Конституції для кожного громадянина та держави в цілому. Акцентування на тому, що знання Основного Закону є необхідним для розуміння своїх прав та обов'язків, активної громадянської позиції.

  • Постановка проблемного питання: "Чому Конституцію називають Основним Законом держави?"

IV. Практична діяльність учнів (20 хвилин)

  • Робота в групах (клас ділиться на 3-4 групи).

  • Кожна група отримує картку із завданням, що передбачає аналіз певного аспекту Конституції:

    Картка 1 (Історичні умови створення):

    • Опрацюйте Вступ до Конституції та загальні положення (Розділ І).

    • Визначте основні історичні події та прагнення українського народу, відображені у Вступі.

    • Які ключові принципи державотворення закріплено в Розділі І?


  • Картка 2 (Структура Конституції):

    • Ознайомтеся зі змістом Конституції України.

    • Назвіть основні розділи Конституції та коротко охарактеризуйте їхню тематику.

    • Яка логіка, на вашу думку, лежить в основі такої структури?


  • Картка 3 (Основні права та свободи громадян):

    • Опрацюйте Розділ ІІ "Права, свободи та обов'язки людини і громадянина".

    • Виберіть 3-4 найважливіші, на вашу думку, права та свободи.

    • Поясніть, чому саме ці права ви вважаєте ключовими для розвитку особистості та суспільства.

  • Картка 4 (Державний устрій України):

    • Опрацюйте Розділ ІІІ "Вибори. Референдум". Розділ IV "Верховна Рада України". Розділ V "Президент України". Розділ VI "Кабінет Міністрів України. Інші органи виконавчої влади". Розділ VII "Прокуратура". Розділ VIII "Правосуддя". Розділ ІХ "Територіальний устрій України".

    • Складіть схему основних органів державної влади України та їхні основні функції.


  • Протягом роботи в групах вчитель консультує, відповідає на питання, спрямовує діяльність учнів.

V. Презентація результатів роботи груп (5 хвилин)

  • Представники кожної групи коротко презентують результати своєї роботи (2-3 хвилини на групу).

  • Під час презентацій інші учні можуть ставити запитання.

VI. Підбиття підсумків уроку (3 хвилини)

  • Учитель узагальнює основні положення, розглянуті на уроці.

  • Повернення до проблемного питання: "Чому Конституцію називають Основним Законом держави?" (Очікувана відповідь: тому що вона має найвищу юридичну силу, визначає основи суспільного та державного ладу, закріплює права та свободи людини і громадянина, встановлює організацію державної влади).

  • Наголошення на важливості знання та дотримання Конституції України.


VII. Домашнє завдання (за потреби)

  • Запропонувати учням знайти приклади реалізації окремих положень Конституції в повсякденному житті (наприклад, право на освіту, право на медичну допомогу, свобода слова тощо).

  • (За бажанням) Написати невелике есе на тему: "Значення Конституції для мого майбутнього".

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Проблемне питання:

"Чому Конституцію називають Основним Законом держави?

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

  • Фронтальне опитування:

    • Що таке Конституція? (Основний Закон держави, який визначає її устрій, права та обов'язки громадян тощо)

    • Які історичні етапи становлення української державності вам відомі? (Згадати періоди незалежності, боротьби за неї)

    • Які, на в

Для повного перегляду потрібно придбати матеріал

2:

Вільне введення тексту

6 з 12 балів

3:

Вільне введення тексту

6 з 12 балів
Опис, який учні побачать після проходження уроку

Відповіді прийняті!

Чудова робота!

Рефлексія від 8 учнів

Сподобався:

8 0

Зрозумілий:

7 1

Потрібні роз'яснення:

8 0
придбати урок
Ціна:

50 грн

Після покупки цей урок відразу стане доступним для використання повною мірою. Запитів на доступ не потрібно відправляти. Всі придбані уроки зберігаються в розділі мої придбані матеріали.

Рекомендуємо

Контрольний замір Варіант 3

Контрольний замір Варіант 3

13

Аватар профіля Кокош Алла Миколаївна
Всесвітня історія
8 клас

33 грн

Контрольний замір Варіант 1

Контрольний замір Варіант 1

15

Аватар профіля Кокош Алла Миколаївна
Всесвітня історія
8 клас

33 грн

Контрольний замір Варіант 2

Контрольний замір Варіант 2

13

Аватар профіля Кокош Алла Миколаївна
Всесвітня історія
8 клас

33 грн

Практичне заняття. Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України

Практичне заняття. Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України

110

Аватар профіля Штагер Тетяна Миколаївна
Різне
6 клас

175 грн

Створення та аналіз діаграм. Практична робота 8.

Створення та аналіз діаграм. Практична робота 8.

238

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
9 клас

33 грн

Схожі уроки

Практична робота. Варвари і Рим

Практична робота. Варвари і Рим

36

Аватар профіля Кіктенко Олександр Олександрович
Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)
6 клас

Урок узагальнення "Величний Рим: від заснування до імперії" 🏛️🌍

Урок узагальнення "Величний Рим: від заснування до імперії" 🏛️🌍

51

Аватар профіля Деркач Юлія Олегівна
Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)
6 клас

Підсумкова робота за ГР3

Підсумкова робота за ГР3

35

Аватар профіля Гладкій Євген Олексійович
Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)
6 клас

Практичне заняття. Бабин Яр у Києві як символ Голокосту і нацистської політики масового знищення людей.

Практичне заняття. Бабин Яр у Києві як символ Голокосту і нацистської політики масового знищення людей.

223

Аватар профіля Кокош Алла Миколаївна
Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)
10 клас

Людина в Середньовіччі

Людина в Середньовіччі

25

Аватар профіля Біла Тетяна Анатоліївна
Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс)
7 клас