Урок:

Практична робота №17 Тема: Групування, вирівнювання, копіювання та клонування об’єктів у Blender

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Практична робота №17

Тема: Групування, вирівнювання, копіювання та клонування об’єктів у Blender

✅ Мета:

Навчитися ефективно працювати з кількома об’єктами: групувати, вирівнювати, копіювати та клонувати для створення складних композицій.


📋 Необхідні знання:

  • Основи управління об’єктами (переміщення, обертання, масштабування).

  • Орієнтація в інтерфейсі Blender.

  • Щоб перемістити по конкретній осі:

    • G → X — переміщення по осі X,

    • G → Y — по осі Y,

    • G → Z — по осі Z.

  • Для завершення — клік ЛКМ (лівою кнопкою миші) або натисніть Enter.

2:

Теоретичний блок

1. Копіювання об’єктів

🔧 Клавіатурне копіювання:

  1. Виділіть об’єкт (клік ЛКМ).

  2. Натисніть Shift + D — створюється копія, яку можна одразу перемістити.

  3. G — перемістити, або Enter — залишити на місці.

📌 Порада: Shift + D створює незалежну копію (ви можете редагувати її окремо).

3:

Теоретичний блок

2. Клонування (Linked Duplicate)

🔧 Створення зв’язаного клону:

  1. Виділіть об’єкт.

  2. Натисніть Alt + D — створюється зв’язана копія.

  3. Зміни форми чи матеріалів будуть синхронізовані в усіх копіях.

📌 Використання: добре підходить для об’єктів, які повторюються (наприклад, ліхтарі, вікна, дерева), але мають бути однаковими за формою.

4:

Теоретичний блок

3. Вирівнювання об’єктів

Blender не має прямого інструменту «вирівняти», як у PowerPoint, але можна вручну або за допомогою осей координат.

🔧 Приклад:

  • У вас є 3 куби, які потрібно вирівняти по осі Y.

  1. Виділіть усі (Shift + ЛКМ) → останній об’єкт — активний (блідо-оранжевий).

  2. Натисніть S → Y → 0 → Enter — всі вирівняні по осі Y.

  3. Натисніть G → Y → пересуньте їх разом, якщо потрібно.

📌 Коли мишка: можна вручну пересувати, але це неточно.
📌 Коли клавіатура: для точності краще вводити осі й значення.

5:

Теоретичний блок

4. Групування об’єктів

Варіант 1: Батьківство (Parenting)

  1. Виділіть усі об’єкти (Shift + ЛКМ) → останній — буде батьківським.

  2. Натисніть Ctrl + P → Object — усі підпорядковані об’єкти переміщуються разом з головним.

🔁 Щоб розгрупувати: Alt + P → Clear Parent.

6:

Теоретичний блок

Варіант 2: Колекції

  1. Виділіть об’єкти → M → створіть нову колекцію (наприклад, «Стілець»).

  2. Зручно керувати в Outliner (правий верхній кут).

7:

Вільне введення тексту

9 з 12 балів

🧩 Приклад вправи: Створення лавки

  1. Shift + A → Cube (основа лавки) → S → X → 4.

  2. Shift + A → Cube (ніжка) → S → Z → 2 → G → X → -1.7.

  3. Shift + D → G → X → 3.4 — друга ніжка.

  4. Виділіть всі частини → Ctrl + P — зробити основу батьківським об’єктом.

  5. Shift + D — скопіюйте всю лавку та поставте поруч.

  6. Alt + D — створіть третю лавку (зв’язаний клон).

8:

Вільне введення тексту

3 з 12 балів

✅ Підсумок:

Дія

Клавіша

Альтернатива мишкою

Копіювати

Shift + D

Правий клік → Duplicate

Клонувати

Alt + D

Немає мишкового аналога

Вирівняти

S → ось → 0

Переміщення вручну (неточно)

Групувати (Parent)

Ctrl + P

Немає без клавіш

Розгрупувати

Alt + P

Згрупувати у колекцію

M

Через вкладку Outliner (Колекції)

опишіть з якими труднощами ви зустрілися при виконанні даної роботи

Рефлексія від 4 учнів

Сподобався:

3 1

Зрозумілий:

2 2

Потрібні роз'яснення:

3 1
Рекомендуємо

«Групування, вирівнювання, копіювання та клонування об’єктів. Практична робота 17»

«Групування, вирівнювання, копіювання та клонування об’єктів. Практична робота 17»

72

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
9 клас

35 грн

Створення малюнків з кривих і ламаних. Додавання тексту до графічних зображень та його форматування. Групування і вирівнювання об’єктів. Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах

Створення малюнків з кривих і ламаних. Додавання тексту до графічних зображень та його форматування. Групування і вирівнювання об’єктів. Багатошарові зображення, розміщення об’єктів у шарах

268

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
9 клас

30 грн

Створення 3D об’єктів. Практична робота 18

Створення 3D об’єктів. Практична робота 18

149

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
9 клас

35 грн

10-11 клас. Урок 7. Робота з об’єктами у редакторі тривимірної графіки (Blender)

10-11 клас. Урок 7. Робота з об’єктами у редакторі тривимірної графіки (Blender)

33

Аватар профіля Вітенко Іван
Інформатика
10—11 клас

32 грн

10-11 клас. Урок 8. Меш-об’єкти. Об'єднання меш-об'єктів (Blender)

10-11 клас. Урок 8. Меш-об’єкти. Об'єднання меш-об'єктів  (Blender)

57

Аватар профіля Вітенко Іван
Інформатика
10—11 клас

32 грн

Схожі уроки

Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

1020

Аватар профіля Вожга Ірина Леонідівна
Інформатика
9 клас

Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.

Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.

859

Аватар профіля Савка-Ржематорська Оксана Василівна
Інформатика
9 клас

Цикли з передумовою у вкладених циклах

Цикли з передумовою у вкладених циклах

1099

Аватар профіля Вожга Ірина Леонідівна
Інформатика
6 клас

Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

343

Аватар профіля Солодовнікова Катерина Олексіївна
Інформатика
8 клас

Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.

Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.

475

Аватар профіля Пилипенко Олена Володимирівна
Інформатика
8 клас