Урок "Порівняльний зворот. Виділення порівняльних зворотів комами" може мати декілька цілей:
1. Ознайомлення учнів з поняттям "порівняльний зворот":
На цьому уроці учні вивчають, що таке порівняльний зворот, як він відрізняється від інших членів речення та які його функції.
Учні знайомляться з різними видами порівняльних зворотів:
З порівняльними сполучниками (як, мов, наче, ніби, немов, неначе, подібно до, на зразок тощо).
З порівняльними словами (більше, менше, краще, гірше, легше, важче тощо).
З іменниковими зворотами з прийменниками (наприклад, на зразок троянди).
З дієслівними зворотами (наприклад, сяяти, як сонце).
З прислівниковими зворотами (наприклад, летіти, мов стріла).
2. Навчання учнів правильно визначати порівняльні звороти в реченні:
Учні навчаються знаходити порівняльні звороти в реченні та відрізняти їх від інших членів речення.
Для цього вони вчаться:
Визнавати порівняльні сполучники та слова.
Звертати увагу на інтонацію, з якою вимовляється порівняльний зворот.
Визначати функцію порівняльного звороту в реченні.
3. Розвиток навичок пунктуаційного оформлення порівняльних зворотів:
Учні навчаються правильно виділяти порівняльні звороти комами.
Для цього вони вчаться:
Визначити, чи є порівняльний зворот у середині речення, на початку чи в кінці.
Використовувати одну кому, якщо порівняльний зворот короткий.
Використовувати дві коми, якщо порівняльний зворот довгий або має в своєму складі сполучний союз ("якщо", "коли", "хоча" тощо).
Не відокремлювати порівняльний зворот комою, якщо він є фразеологізмом або прислівником ("якнайкраще", "щодуху" тощо).
4. Збагачення мовлення учнів:
Вивчення порівняльних зворотів допомагає учням збагатити своє мовлення, зробити його більш виразним та образним.
Учні навчаються використовувати порівняльні звороти в усній та письмовій мові.
5. Виховання естетичних почуттів:
Вивчення порівняльних зворотів допомагає учням краще розуміти красу української мови, її багатство та виразність.
Учні навчаються цінувати мову як засіб спілкування та самовираження.