Урок "РМ №8. Усний твір-опис пам’ятки історії й культури за картиною в публіцистичному стилі (за складним планом) з використанням порівняльних зворотів" може мати декілька цілей:
1. Розвиток навичок усного опису пам'яток історії та культури за картиною:
Цей урок допомагає учням розвинути навички опису пам'яток історії та культури за картиною.
Учні навчаються:
Виділяти основні елементи картини та їх значення.
Описувати деталі картини, використовуючи точні слова та вирази.
Використовувати художні засоби мови (епітети, метафори, порівняння) для створення образного опису.
Викладати свої думки та враження щодо картини.
2. Формування навичок публіцистичного стилю мовлення:
Учні навчаються використовувати особливості публіцистичного стилю мовлення при описі картини.
Це включає:
Використання чіткої та логічної структури тексту.
Використання фактів та аргументів для підтвердження своїх думок.
Використання емоційно-забарвлених слів та виразів для впливу на аудиторію.
Використання звертань та риторичних запитань.
3. Використання складного плану:
Учні навчаються використовувати складний план при описі картини.
Це допомагає їм чітко структурувати свій виступ та логічно викласти свої думки.
Складний план включає:
Вступ, у якому описується тема виступу та його мета.
Основну частину, яка складається з кількох пунктів, кожен з яких описує певний аспект картини.
Висновок, у якому підводяться підсумки вищесказаного та висловлюється остаточна думка щодо картини.
4. Використання порівняльних зворотів:
Учні навчаються використовувати порівняльні звороти для створення образного опису картини.
Це допомагає їм зробити свій виступ більш цікавим та емоційним.
Порівняльні звороти можуть бути:
З порівняльними сполучниками (як, мов, наче, ніби, немов, неначе, подібно до, на зразок тощо).
З порівняльними словами (більше, менше, краще, гірше, легше, важче тощо).
З іменниковими зворотами з прийменниками (наприклад, на зразок троянди).
З дієслівними зворотами (наприклад, сяяти, як сонце).
З прислівниковими зворотами (наприклад, летіти, мов стріла).
5. Виховання поваги до історії та культури:
Опис пам'яток історії та культури за картиною допомагає учням краще розуміти цінність цих пам'яток та їх роль у розвитку суспільства.
Це сприяє вихованню поваги до історії та культури свого народу та інших народів.