Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Сучасні підходи до соціалізації дошкільника
»
Взяти участь Всі події

Поезії "Давня весна", Хотіла б я піснею стати"

Українська література

Для кого: 8 Клас

2 проходження

2 запитань

02.11.2021

129

0

Завдання №1 Теоретичний блок

«Давня весна» Леся Українка аналіз

Автор: Леся Українка

Рік написання – 1894

Збірка: “Душа і мрії” (цикл “Мелодії”)

Літературний рід — лірика.

Жанр — вірш.

Вид лірики — пейзажна.

Тема: відтворення впливу приходу весни на хворобливий стан поетеси.

Ідея: возвеличення краси весняної природи, за сприянням якої людина забуває про свою хворобу, самотність.

Основна думка: “Моя душа ніколи не забуде Того дарунку, що весна дала.”

Мотиви — радість, естетичне задоволення від приходу весни; гармонійна єдність людини та природи.

Художні засоби вірша «Давня весна» 

Порівняння: «летіла хутко, мов стокрила».

Риторичні оклики: «За нею вслід співучії пташки!», «Зелений шум, веселая луна!», «Ні, не забула!».

Епітети: «весна весела, щедра, мила», «радісна весна», «співучії пташки», «зелений шум», «веселая луна», «білесенькі квітки»

Персоніфікації та уособлення: «весна промінням грала, сипала квітки»; «летіла хутко», «весна… дарунки всім несе», «заглянули від яблуні гілки», «замиготіло листячко зелене», «прилинув вітер, заспівав», «прилинули пісні пташині», «гай свій відгук… прислав», «душа не забуде», «весна дала»,

повтор «не було» — «не буде» — «була»,

гіпербола «весни такої не було й не буде»,

«Хотіла б я піснею стати» аналіз

Автор — Леся Українка (Л. П. Косач).

Рік написання – 1899 р.

Літературний рід — лірика.

Жанр — вірш.

Вид лірики — поєднання філософської та пейзажної.

Тема: бажання ліричної героїні вірша стати піснею, яка була б відомою в усьому світі.

Ідея: возвеличення прагнення творити красу і дарувати всім щастя.

Основна думка: пісня допомагає кожному мріяти про щастя, радість, долати життєві труднощі.

Мотив — волелюбності та творчості; прагнення творити красу і дарувати всім щастя.

Віршовий розмір – тристопний амфібрахій.

Римування – перехресне

Художні засоби вірша «Хотіла б я піснею стати»

Епітети: «ясна хвилина, «ясні зорі”», «спів дзвінкий», «хвилі прозорі», «море хибке», «щастя таємне»;

Метафори: «вітер розносив луну», «поминути співом», «упасти на хвилі», «лунами мрії»;

Повтори: «ясніші… яснії», «гучніше… гучне», «мої…», «моє…»;

Порівняння: «Ясніші, ніж зорі яснії»; «Гучніші, ніж море гучне».

Завдання №2 Вільне введення тексту

1.Аналіз вірша "Давня весна", "Хотіла б я піснею стати"

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався

0 0

Зрозумілий

0 0

Потрібні роз'яснення

0 0