Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Корекційна робота з учнями у яких виявлено затримку психічного розвитку – інтелектуальні труднощі
»
Взяти участь Всі події

Пагін

Біологія

Для кого: 6 Клас

0 проходжень

1 запитання

03.02.2022

73

0

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема: Пагін. Його будова, основні функції.

Мета:

Освітня. У сформувати поняття про пагін як основний надземний вегетатив­ний орган рослини; ознайомитися з його складом, зовнішньою будовою, основними функціями, розвитком пагона з бруньки; розкрити особливос­ті будови і функцій бруньок, їх класифікацію і біологічне значення;

Розвиваюча. Продовжити формувати вміння і навички роботи з текстом і малюнками підручника, виконувати лабораторне досліджен­ня, працювати з натуральними об'єктами, гербарними зразками, робити відповідні висновки на підставі виконаних досліджень;

Виховна. Виховувати працелюбність, старанність.

Тип уроку. урок засвоєння нових знань.

Форма уроку. Синтетична.

Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

Міжпредметні зв'язки: біологія рослин, с/г господарство.

Матеріали та обладнання: вкоро­чені та видовжені пагони живих або гербарних зразків рослин, таб­лиці «Пагін. Будова пагона», м\м дошка, телевізор, обладнання для виконання лабораторних до­сліджень.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і завдань уроку.

Пагін розвинувся у рослин першим, він є обов'язковим органом у вищих рослин за будь-яких умов. Хоч би невелич­кий, хоч би незвичайний, змінений, проте пагін. Оскільки першість серед наземних органів належить пагону, то варто ознайомитись з деякими його особливостями. Використання ІКТ (Перегляд відеофільму: «Ріст пагона» https://www.youtube.com/watch?v=aWejRqY5yJ4)

II. Вивчення нового матеріалу.

1.Пагін - надземний вегетативний орган, його склад: стеб­ло, бруньки, листки, основні функції стебла, їх характеристи­ка і значення.

Розповідь з елементами бесіди, складання схеми. Слайд 2-4.

2. Брунька – вкорочений пагін. Слайд 5.

3.Типи пагонів за розташуванням у просторі. Слайд 6.

Б. Виконання учнями лабораторного дослідження «Будова пагона».

I. Вступна бесіда, бесіда з правил безпеки.

II. Виконання учнями лабораторного дослідження.

III. Підбиття підсумків роботи, обговорення варіантів ви­сновків на підставі проведеного дослідження.

В. Виконання учнями лабораторного дослідження «Будова бруньки».

Брунька - зачатковий пагін, класифікація бруньок за їх розміщенням на стеблі та зовнішньою будовою: вегетативні, генеративні і змішані бруньки, особливості внутрішньої будо­ви бруньок різних типів, формування поняття «конус нарос­тання», його роль у забезпеченні росту пагона у довжину. Демонстрація па­гонів з набубнявілими вегетативними і генеративними брунь­ками. Робота у зошитах для практчних робіт.

III. Узагальнення та систематизація знань.

А. Робота з термінами і поняттями: «пагін», «стебло», «бруньки»: верхівкові, пазушні, додаткові, вегетативні, гене­ративні, змішані, сплячі (з використанням наочності).

Б.Робота за завданням: із запропонованого переліку функцій назвіть окремо функції кореня і пагона:

1) закріплення рослини в ґрунті;

2) фотосинтез;

3) транспорт поживних речовин;

4) дихання;

5) поглинання води і мінеральних речовин з ґрунту;

6) під­тримання бруньок і листків;

7) запасання поживних речовин;

8) утримання надземних органів у певному положенні;

9) об'єд­нання всіх органів рослини в єдине ціле.

В. Зробіть підписи до малюнків. Слайд 7-8.

V. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів.

VI. Рефлексія.

VII. Повідомлення домашнього завдання.

Опрацювати текст і малюнки § 27, скласти сенкан на тему «Пагін». Виконати в позаурочний час із допомогою дорослих дослідницький практикум «Спостереження за розвитком па­гона з бруньки».

Вміст уроку:

Завдання №1 Теоретичний блок

Пагін.zip

Тема: Пагін. Його будова, основні функції.

Мета:

Освітня. У сформувати поняття про пагін як основний надземний вегетатив­ний орган рослини; ознайомитися з його складом, зовнішньою будовою, основними функціями, розвитком пагона з бруньки; розкрити особливос­ті будови і функцій бруньок, їх класифікацію і біологічне значення;

Розвиваюча. Продовжити формувати вміння і навички роботи з текстом і малюнками підручника, виконувати лабораторне досліджен­ня, працювати з натуральними об'єктами, гербарними зразками, робити відповідні висновки на підставі виконаних досліджень;

Виховна. Виховувати працелюбність, старанність.

Тип уроку. урок засвоєння нових знань.

Форма уроку. Синтетична.

Місце уроку в навчальній темі.  Поточний.

Міжпредметні зв'язки: біологія рослин, с/г господарство.

Матеріали та обладнання: вкоро­чені та видовжені пагони живих або гербарних зразків рослин, таб­лиці «Пагін. Будова пагона», м\м дошка, телевізор, обладнання для виконання лабораторних до­сліджень.

ХІД УРОКУ

І. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми і завдань уроку.

Пагін розвинувся у рослин першим, він є обов'язковим органом у вищих рослин за будь-яких умов. Хоч би невелич­кий, хоч би незвичайний, змінений, проте пагін. Оскільки першість серед наземних органів належить пагону, то варто ознайомитись з деякими його особливостями. Використання ІКТ (Перегляд відеофільму: «Ріст пагона» https://www.youtube.com/watch?v=aWejRqY5yJ4)

II. Вивчення нового матеріалу.

1.Пагін - надземний вегетативний орган, його склад: стеб­ло, бруньки, листки, основні функції стебла, їх характеристи­ка і значення.

Розповідь з елементами бесіди, складання схеми. Слайд 2-4.

2. Брунька – вкорочений пагін. Слайд 5.

3.Типи пагонів за розташуванням у просторі. Слайд 6.

Б. Виконання учнями лабораторного дослідження «Будова пагона».

I. Вступна бесіда, бесіда з правил безпеки.

II. Виконання учнями лабораторного дослідження.

III. Підбиття підсумків роботи, обговорення варіантів ви­сновків на підставі проведеного дослідження.

В. Виконання учнями лабораторного дослідження «Будова бруньки».

Брунька - зачатковий пагін, класифікація бруньок за їх розміщенням на стеблі та зовнішньою будовою: вегетативні, генеративні і змішані бруньки, особливості внутрішньої будо­ви бруньок різних типів, формування поняття «конус нарос­тання», його роль у забезпеченні росту пагона у довжину. Демонстрація па­гонів з набубнявілими вегетативними і генеративними брунь­ками. Робота у зошитах для практчних робіт.

III. Узагальнення та систематизація знань.

А. Робота з термінами і поняттями: «пагін», «стебло», «бруньки»: верхівкові, пазушні, додаткові, вегетативні, гене­ративні, змішані, сплячі (з використанням наочності).

Б.Робота за завданням: із запропонованого переліку функцій назвіть окремо функції кореня і пагона:

1) закріплення рослини в ґрунті;

2) фотосинтез;

3) транспорт поживних речовин;

4) дихання;

5) поглинання води і мінеральних речовин з ґрунту;

6) під­тримання бруньок і листків;

7) запасання поживних речовин;

8) утримання надземних органів у певному положенні;

9) об'єд­нання всіх органів рослини в єдине ціле.

В. Зробіть підписи до малюнків. Слайд 7-8.

V. Підбиття підсумків уроку, оцінювання роботи учнів.

VI. Рефлексія.

VII. Повідомлення домашнього завдання.

Опрацювати текст і малюнки § 27, скласти сенкан на тему «Пагін». Виконати в позаурочний час із допомогою дорослих дослідницький практикум «Спостереження за розвитком па­гона з бруньки».

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався

0 0

Зрозумілий

0 0

Потрібні роз'яснення

0 0