Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Корекція як один із основних напрямів роботи психолога закладу освіти
»
Взяти участь Всі події

Остаточна обробка виробу. Оздоблення об’єкта проектування

Технології

Для кого: 5 Клас

0 проходжень

1 запитання

27.12.2021

85

0

Вміст уроку:

Завдання №1 Теоретичний блок

Урок

Тема: Історія виготовлення ялинкових прикрас. Звичаї та традиції українського народу у святкуванні зимових свят. Проектування форми методом фантазування. Ескіз виробу.

Мета уроку: ознайомити учнів з історією виготовлення ялинкових прикрас, звичаями та традиціями українського народу у святкуванні зимових свят;  навчити виготовляти найпростіші ялинкові прикраси;  розвивати образне мислення, увагу, фантазію, кмітливість, асоціативну пам'ять, естетичний смак; виховувати організованість у роботі та відповідальність за свої дії.

Міжпредметні зв’язки: історія, народознавство, математика, образотворче мистецтво.

Тип уроку: формування знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І. Організація учнів.

  • Перевірка наявності учнів, підготовленості їх до уроку, наявності робочого одягу.

  • Створення позитивного емоційного настрою учнів.

  1. Психологічна установа:

Посміхніться один одному, побажайте подумки успіху на цілий день. А щоб впоратися із завданням, бути задоволеним своєю роботою, будьте старанними і уважними.

Давайте ознайомимося з девізом нашого уроку:

Видумуй, пробуй, твори,

Розум, фантазію свою прояви,

Активним і уважним будь:

Про кмітливість не забудь

2.  Вправа очікування

Діти! Наш урок розпочався! Що ви від нього очікуєте? Подумайте і закінчіть речення

  • Наш урок буде …

  • На уроці ми будемо …

  • Від уроку я очікую…

Сьогодні ми з вами проведемо  дуже цікавий, творчий, продуктивний урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • У чому полягає суть методу комбінування пригадайте?

  • Що називається моделлю-аналогом?

  • Які ви знаєте шви?

  • Якій шов використовують для обробки зрізу тканини?

Гра ланцюжок. (А тепер ми з вами пограємо гру)

Учні називають ті іграшки які б вони хотіли бачити на ялинці виготовлені своїми руками, і перераховують ті кольори фетру, які вони використають при виготовленні іграшки.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Найприємніше з усіх свят, повне надій і очікувань, звичайно ж, - Новий рік.

- Діти, назвіть, який ви знаєте атрибут святкування Нового року? (Ялинка)

-  Що допомагає створити в оселі святковий настрій? (Новорічні прикраси)

- Які ви знаєте новорічні прикраси?(Ялинкові іграшки, світлові та паперові гірлянди, серпантин, конфетті,бенгальські вогні)Діти, для того, щоб зробити оселю гарною перед новорічними святами, зовсім не обов’язково витрачати багато грошей на придбання новорічних прикрас. Чимало іграшок можна виготовити і власноруч. Такі прикраси несуть заряд позитиву, радість, тепло і святковий настрій.

IV. Оголошення теми і мети уроку (запис на дошці та за потреби в зошити)

Як ви вже, любі діти, здогадались, темою нашого уроку буде  «Історія виготовлення ялинкових прикрас. Звичаї та традиції українського народу у святкуванні зимових свят. Проектування форми методом фантазування. Ескіз виробу.» Сьогодні на уроці ми з вами дізнаємось багато цікавого про виникнення та розвиток ялинкових прикрас, вдосконалимо навички з техніки створення ескізу.

       А ще, як ви знаєте, іграшками прикрашають ялинку. Історія новорічної ялинки дуже цікава. А скільки захоплюючих легенд про її походження існує!

V. Вивчення нового матеріалу

Коли до Нового року і Різдва залишаться лічені дні і ви зі своїми батьками витягнете з далеких схованок коробку з ялинковими прикрасами та почнете прикрашати ялинку, потримайте кожну кульку й кожну іграшку якнайдовше в руці.

Кожна новорічна іграшка – це частина казки, у яку так хочеться вірити напередодні Нового року!

             Даю завдання для 3 бажаючих учениць, які готуються і після презентації розповідають легенди

Легенда 1. Одна з найпопулярніших легенд про новорічні ялинки розповідає:

якось у морозний ясний святвечір ватажок німецької Реформації Мартін Лютер повертався додому через густий ліс. Раптом чоловік побачив дивовижне видовище: крізь пухнасте віття однієї з ялинок просвічували зорі! Той зимовий пейзаж настільки запам'ятався Мартіну,що він поставив ялинку у себе вдома і прикріпив до неї свічки. Яскраві вогні робили ялинку особливо прекрасною та загадковою.

          Згідно зі стародавнім французьким літописом, перші святково вбрані ялинки з'явилися 1605 року в Ельзасі, Франція. В будинках встановлювали ялинки, а на їх гілки вішали троянди з кольорового паперу, яблука, печиво, шматочки цукру.

А ще кажуть, що в кожній іграшці  прихована своя таємниця.

Легенда 2.  А звідки взялася срібна мішура на Твоїй ялинці, знаєш? Ні? Тоді слухай ще одну легенду. Давним-давно жила на світі бідна, але дуже добра жінка. І мала вона багато дітей. Наближалося Різдво, тому жінка прикрасила ялинку. Різдвяна красуня вийшла скромною, лише кілька прикрас виблискували у вечірніх сутінках. Уночі, коли всі міцно спали, ялинку ще й обплели павуки. Та Христос, побачивши безмежну доброту серця бідної жінки, благословив ялинку, а густу павутину перетворив на сяюче срібло.

Легенда 3. Існує повір’я, що Діда Мороза першими вигадали гуни. Вони вірили у бога Йерлу, який першого дня нового року завжди спускався на землю. Цього дня гуни традиційно ставили ялинку. Ця традиція з 5000-літньою історією розповсюдилась по всій Європі. Саме з Баварії, де мешкали гуни, новорічна ялинка потрапила у домівки європейців.

Історія новорічної іграшки

(слайд 2)Сучасним ялинковим прикрасам передували розвішані на ялинці яблука, горіхи, фрукти,пряники, свічки. У народі це символізувало достаток, родючість, світло і сонце

(слайд 3)Перші скляні новорічні іграшки з’явилися в Німеччині, їх виготовлено в 1848 р. в містечку Лауша в Тюрінгії

(слайд 4)Легенда пов’язує створення іграшок із конкретним роком, коли в країні не вродили яблука і на ялинку вішати було нічого. Щоб не порушувати традицію, німці знайшли заміну яблукам – скляні кулі.

В Україні ялинки почали прикрашати іграшками в 1860 – 1870 рр. Це були іграшки з пресованого картону, паперу, тканини, пап’є-маше

(слайд 5,6)У 1935 році в СРСР вироблялися картонні іграшки із зображенням вождів тієї епохи і символікою СРСР 

(слайд 7) До середини 50-х років були популярними ватні іграшки

(слайди 8,9,10)У XX ст. було модно відображати в іграшках різні події:

• освоєння Півночі;

• політ у космос;

• Велику Вітчизняну війну тощо

     Іграшки під час війни не відзначалися особливою яскравістю, але навіть у найважчі роки люди дотримувалися ритуалу прикрашання ялинки, бо вірили, що це гарантія здоров’я і щастя, можливість повернення до мирного життя, ключ до здійснення одного на всіх бажання – перемогти.

(слайд 11) Після війни іграшки стали виразнішими – у 50 – 60-х роках популярності набувають скляні іграшки 

(слайд 12) У 1970-ті роки з’являється традиція прикрашати ялинку великою іграшкою на горі – верхівкою 

     Так із кожним роком іграшка набувала дедалі більше своїх неповторних рис. У ній знайшли відображення різні події, віяння і, звичайно, технічний прогрес.

(слайди 13,14)Нині популярні прозорі скляні кулі, зроблені власноруч; іграшки із соломи; іграшки з українським орнаментом, у «вишиванці» тощо

Як бачимо, нині особливо популярні авторські іграшки, зроблені власноруч. І ми на уроках також будемо робити свої авторські іграшки на ялинку.

А чи є у вас вдома своя найулюбленіша іграшка, може хтось хоче про неї щось цікаве розповісти? (Учні за бажанням розповідають свої історії)

А ще, як ви знаєте, іграшками прикрашають ялинку. Історія новорічної ялинки дуже цікава. А скільки захоплюючих легенд про її походження існує! (Заслуховуємо повідомлення, які роздала на початку уроку)

Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки — раз!
На носках стоїть весь клас,
Два присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! — і вгору,
Два! — і вниз,
На сусіда подивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз — присіли, два — піднялись.
Хай мужніє ваше тіло.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.

Інформація пошуковців. Заслухати повідомлення учнів, які вони підготували заздалегідь про історію іграшок

Святкування Різдвяних свят в Україні

Переглядаємо відео та обговорюємо те що ми побачили та почули.

Хто як святкує Різдво та Новий Рік у своїй сім’ї?

VІ. Практична робота (під час роботи вмикаю новорічну музику для кращого занурення в новорічну атмосферу)

«Створення ескізу майбутнього виробу»

6.1. Вступний інструктаж

Ваше завдання переглянути зразки іграшок на дошці, а також кожній з Вас на групу роздала зразки опрацюйте їх, оберіть найкращі ознаки в кожній іграшці і за цими моделями-аналогами створіть ескіз власного виробу.

Проводжу інструктаж про правила поведінки з певними видами матеріалів, розповідаю про техніку безпеки.

6.2. Поточний інструктаж

Слідкую за потреби за дотриманням правил техніки безпеки, проводжу поточні групові та індивідуальні інструктажі.

6.3. Заключний інструктаж

Підводжу підсумки практичної роботи, вказую на недоліки та найкраще виконання.

Шаблони та викрійка.

Для того щоб зробити гарну та функціональну річ нам також потрібні будуть шаблони або викрійки.

Викрійка - деталі майбутнього виробу, виконані з паперу, кальки, тканини, шкіри або інших матеріалів.

VІІ. Практична робота (під час роботи вмикаю новорічну музику для кращого занурення в новорічну атмосферу)

«Виготовлення шаблону виробу»

7.1. Вступний інструктаж

Ми з Вами переходимо до найцікавішої на мою думку частини нашого уроку початок роботи над нашою іграшкою. Для того щоб наша іграшка мала гарний вигляд нам потрібно виготовити шаблони з картону або цупкого паперу. Для роботи ми використовуватиме копіювальний папір. Хто знає як працювати з копіркою? Підводжу підсумки висловів та пояснюю, як правильно працювати з нею.

Проводжу інструктаж про правила поведінки з певними видами матеріалів, розповідаю про техніку безпеки.

7.2. Поточний інструктаж

Слідкую за потреби за дотриманням правил техніки безпеки, проводжу поточні групові та індивідуальні інструктажі.

7.3. Заключний інструктаж

Підводжу підсумки практичної роботи, вказую на недоліки та найкраще виконання.

VІІІ. Підсумок уроку.

         Чи сподобалося вам працювати на сьогоднішньому уроці?

         Які проблеми у вас виникли?

         Що нового дізналися?

         Чи досягли ми тих цілей, які ви ставили собі на початку уроку?

ІХ. Домашнє завдання.

         Підготувати матеріали для виготовлення та оздоблення власного виробу.

Х. Прибирання робочих місць 

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався

0 0

Зрозумілий

0 0

Потрібні роз'яснення

0 0