Урок:

Об’єкти файлової системи (файли, папки, ярлики), їх властивості та операції над ними

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Однією зі складових операційних систем є файлова система. Файли, папки та ярлики — це об'єкти файлової системи.

Файлова система — це частина операційної системи, що забезпечує управління файлами і папками на носіях даних.

Файл – набір даних, що зберігається в пам'яті комп'ютера та має ім'я.

Файл — це іменована сукупність даних, що розміщена на носієві і в процесі зберігання, передавання та опрацювання вважається єдиним цілим.

1.png

1 (1).png

Кожний файл має ім’я, що складається із двох частин: назви і розширення. Назва і розширення імені файла відокремлюються крапкою.

Ім'я файла — це набір символів, що може містити літери українського, англійського та інших алфавітів, цифри й інші символи (до 256), за вийнятком: \ /: *? ”< > |

Не можна використовувати в якості імен файлів зарезервовані (службові) імена (імена пристроїв): PRN,COM1−COM4,CON,NUL тощо.

1 (2).png

Властивості файла, як і інших об’єктів, можна переглянути в діалоговому вікні Властивості, яке викликається за допомогою відповідної вказівки контекстного меню вибраного файла.

1 (5).png

Особливим об’єктом файлової системи є ярлик: на значку в лівому нижньому куті зображена стрілка.

Ярлик — посилання на певний об’єкт операційної системи, що міститься на одному з носіїв даних.

1 (6).png

Для кожного об’єкта можна створити будь-яку кількість ярликів. Після створення ярлика існує зв’язок між ним і місцем знаходження об’єкта. Якщо після створення ярлика змінюється місце збереження об'єкта, то попередньо створені ярлики слід видаляти і за потреби створювати нові.
При видаленні ярлика відповідний йому об’єкт не видаляється.

Папки

Щоб об'єднати групу файлів за певною ознакою, для них створюють папки.

Папка — це елемент файлової системи, контейнер для зберігання файлів та інших папок.

1 (3).png

В одній папці не можна зберігати 2 файли або дві папки з однаковими іменами.
Папки, створені за замовчуванням, називають бібліотеками. Вони відображаються у вікні системної папки Цей ПК (Комп'ютер).

1 (4).png

Щоб мати можливість указати, на якому носії зберігаються потрібні файли і папки, дискам також надають певні позначення. Імена дисків позначаються великими латинськими літерами з двокрапкою: А:, В:, C:, D:, E:, F: і т. д.

1 (7).png

Диск, на якому, як правило, встановлюють операційну систему, позначають іменем С:.

Шлях до об'єкта файлової системи — це скінченний упорядкований набір імен, розділених символом «\». Він починається з імені пристрою і включає всі імена вкладених папок.

1 (8).png

Повне ім'я об'єкта файлової системи — набір символів, що складається зі шляху до об'єкта та імені об'єкта.

1 (9).png

Щоб створити нову папку, слід викликати контекстне меню, клацнувши правою кнопкою миші у вільному місці робочої області папки, з контекстного меню вибрати вказівку Створити/Папку.

1 (10).png

Інший спосіб: у меню вікна відкритої папки натиснути кнопку Створити папку.

1 (11).png

1 (12).png

за необхідності перегляньте відео

2:

Вільне введення тексту

12 з 12 балів

Виконайте інтерактивні вправи

Рефлексія від 7 учнів

Сподобався:

7 0

Зрозумілий:

7 0

Потрібні роз'яснення:

6 1
Рекомендуємо

Об’єкти та їхні властивості. Зміна властивостей об’єктів

Об’єкти та їхні властивості. Зміна властивостей об’єктів

198

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
5 клас

33 грн

Урок 14. Інформатика. 5 клас (НУШ). Файли та папки

Урок 14. Інформатика. 5 клас (НУШ). Файли та папки

233

Аватар профіля Намистюк Марина Павлівна
Інформатика
5 клас

20 грн

Об’єкти та їх властивості

Об’єкти та їх властивості

151

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
7 клас

35 грн

Інформаційний об’єкт. Властивості об'єкта. Створення моделі об’єкта за заданими

Інформаційний об’єкт. Властивості об'єкта. Створення моделі об’єкта за заданими

329

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
3 клас

25 грн

Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта. Створення програмних об’єктів

Поняття про об’єкт у програмуванні. Властивості об’єкта. Створення програмних об’єктів

354

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
6 клас

30 грн

Схожі уроки

Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

1019

Аватар профіля Вожга Ірина Леонідівна
Інформатика
9 клас

Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.

Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.

857

Аватар профіля Савка-Ржематорська Оксана Василівна
Інформатика
9 клас

Цикли з передумовою у вкладених циклах

Цикли з передумовою у вкладених циклах

1099

Аватар профіля Вожга Ірина Леонідівна
Інформатика
6 клас

Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

343

Аватар профіля Солодовнікова Катерина Олексіївна
Інформатика
8 клас

Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.

Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.

475

Аватар профіля Пилипенко Олена Володимирівна
Інформатика
8 клас