Урок:

НАУКИ, ЩО ВИВЧАЮТЬ ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ

09.12.2022
0 0
Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

У сучасному розумінні сутності здоров'я домінуючим є холістичний (від грец. холос - цілий, цілісний) підхід. За цим підходом здоров'я розглядається не лише як відсутність захворювань, а як стан загального благополуччя, що інтегрує три складники: фізичне, психічне, соціальне (суспільне) здоров'я (іл. 41). Усі ці галузі є невід'ємними одна від одної, взаємопов'язаними і саме в сукупності визначають загальний здоровий стан людини.

Фізичне (соматичне) здоров'я - це стан благополуччя, що визначається впорядкованістю будови й функцій організму людини та ступенем біологічної адаптації до умов довкілля. Біологічною основою фізичного здоров'я є спадкова програма індивідуального розвитку, тип конституції тіла, індивідуальні особливості життєвих функцій людини. Основними компонентами фізичного здоров'я є структурно-функціональна упорядкованість, біологічна адаптованість і стан імунної системи.

Психічне здоров'я - це стан благополуччя, що визначається впорядкованістю поведінки організму людини та психічною адаптованістю до середо вища існування. Психічно здорова людина може реалізувати свій власний потенціал, впоратися із життєвими стресами, продуктивно працювати й брати активну участь у житті своєї спільноти. Основними компонентами психічного здоров'я є інтелектуальне, емоційне й духовне благополуччя. Біологічними основами психічного здоров'я є особливості будови й функціонування регуляторних систем (нервової, ендокринної та імунної) та аналізаторів, певний тип вищої нервової діяльності, функціональна спеціалізація півкуль, психофізіологічні процеси кори й підкірки (насамперед абстрактне мислення й свідомість).

Соціальне здоров'я - стан благополуччя, що визначає ефективність взаємодії людини із соціальним середовищем. Це ставлення до норм i правил, прийнятих у суспільстві, соціальні зв'язки з людьми, прагнення до підвищення свого соціального статусу, що формуються під впливом батьків, друзів, однокласників тощо. Компонентами соціального здоров'я є моральність людини (визначає її поведінку в суспільстві) та соціальна адаптованість (активне й пасивне пристосування індивіда до соціальних умов). Біологічними основами соціального здоров'я є набуті форми поведінки й форми научіння, соціальні потреби, вищі емоції, особливості характеру, що формувалися в процесі еволюції й проявляються в житті людини завдяки праці, мові й суспільному способу життя.

Чому здоров'я людини вивчають різні науки?

Здоров'я людини є складним явищем, його можна розглядати як філософську, соціальну, економічну, біологічну, медичну категорію, як об'єкт споживання та залучення фінансів. Така багатоаспектність стану здоров'я потребує дослідження з погляду різних теоретичних й прикладних наукових галузей.

Для розуміння фізичного здоров'я, що відображає функціональний стан організму людини, велике значення мають передусім знання природничих наук: біології (анатомії, фізіології, біохімії, біофізики, генетики, молекулярної біології, антропології, ембріології, імунології), фізики, хімії, географії, астрономії. Лікування й профілактика захворювань неможливі без медичних (ендокринологія, кардіологія, стоматологія) і фармацевтичних (фармакологія, токсикологія, фармакогнозія) наук.Для зміцнення й збереження психічного здоров'я необхідні знання психологічних наук (нейропсихологія, психіатрія, психоекологія, психогенетика), біологічних (нейрофізіологія, етологія), медичних (ендокринологія) та філософських (логіка, релігієзнавство, естетика, етика) наук.





2:

Вільне введення тексту

10 з 20 балів

Домашнє завдання

1. Що таке здоров'я? 2. Назвіть компоненти здоров'я людини. 3. Що таке фізичне здоров'я? 4. Що таке психічне здоров'я? 5. Що таке соціальне здоров'я? 6. Назвіть науки, що вивчають здоров'я людини.

7. Яким є сучасне розуміння здоров'я людини? 8. У чому полягає сутність складників здоров'я? 9. Чому здоров'я людини вивчають різні науки?

10. Чому охорона здоров'я сучасної людини є проблемою глобального рівня?






3:

Вільне введення тексту

10 з 20 балів

Підогувати повідомлення на тему " Принцип здорового способу життя"

Рефлексія від 12 учнів

Сподобався:

11 1

Зрозумілий:

11 1

Потрібні роз'яснення:

11 1
Рекомендуємо

НЕГАТИВНИЙ ВПЛИВ КУРІННЯ НА ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ

НЕГАТИВНИЙ ВПЛИВ КУРІННЯ НА ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ

16

Аватар профіля Лугова Тамара Олексіївна
Біологія
11 клас

33 грн

Здоров'я та краса мого волосся. Типи волосся. Зовнішній вигляд волосся і стан здоров'я людини. Чинники, що впливають на стан здоров''я волосся.

Здоров'я та краса мого волосся. Типи волосся. Зовнішній вигляд волосся і стан здоров'я людини. Чинники, що впливають на стан здоров''я волосся.

459

Аватар профіля Півнюк Олена Вікторівна
Трудове навчання
6 клас

83 грн

"КРАСА І ЗДОРОВ'Я"

"КРАСА І ЗДОРОВ'Я"

49

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
1 клас

41 грн

Розвиток науки в незалежній Україні

Розвиток науки в незалежній Україні

93

Аватар профіля Біла Тетяна Анатоліївна
Історія України
11 клас

83 грн

"МИСТЕЦТВО ТА ЗДОРОВ'Я"1

"МИСТЕЦТВО ТА ЗДОРОВ'Я"1

1191

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
4 клас

41 грн

Схожі уроки

Опора і рух. Види скелету. Значення опорно-рухової системи.

Опора і рух. Види скелету. Значення опорно-рухової системи.

424

Аватар профіля Янченко Віктор Григорович
Біологія
7 клас

Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю.

Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю.

513

Аватар профіля Лохвицька Марія Федорівна
Біологія
9 клас

Функціональна роль популяцій в екосистемах. Біогеоценоз та його структура

Функціональна роль популяцій в екосистемах. Біогеоценоз та його структура

521

Аватар профіля Чернишова Світлана Володимирівна
Біологія
11 клас

Властивостi та характеристики екосистем.

Властивостi та характеристики екосистем.

205

Аватар профіля Цуркан Неля Михайлівна
Біологія
11 клас

Закони Менделя, їх генетичні основи.

Закони Менделя, їх генетичні основи.

157

Аватар профіля Шимон Анжеліка Омелянівна
Біологія
9 клас