Урок:

«Країна – материк Австралія».

29.04.2023
7 0
1 1
Опис уроку (учням цей опис не показується):

: Сформувати в учнів знання про сучасний стан країни, пов'язаний з її географічним положення та віддаленістю, специфічним кліматом; особливостями населення та його зайнятістю, українською діаспорою. Удосконалювати вміння аналізувати, систематизувати

навчальний матеріал, визначати причинно – наслідкові зв’язки. Розвивати пізнавальну активність учнів, творчі здібності, логічне мислення та екологічний світогляд.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

 Вчитель. Мова на сьогоднішньому уроці піде про одну із країн, країну – материк – Австралію.

200 років тому мандрівникові потрібен був цілий рік, щоб до неї дістатися,  а ми з вами спробуємо здійснити подорож за 45 хвилин.

  

Вивченя нової теми

Вчитель. Щоб мати уявленя про країну до якої ми подорожуємо, з’ясуємо її географічне положення. Запрошую до розмови географа.

( розповідь супроводжується використанням презентації «Країна – материк – Австралія»).

Країна має повну назву Австралійський Союз. знаходиться на материку Австралія. Займає площу всього материка, острів Тасманію та багато дрібних островів і атолів. На суходолі сусідів немає. Австралія відділяє Індійський океан від Тихого. Найближчими сусідами є Нова Зеландія, Папуа – Нова Гвінея та Індонезія.

                                                              

2:

Вільне введення тексту

Вчитель. Кожна країна має свої державні символи.  Державна символіка – це своєрідний вияв характерних особливостей країни за допомогою знаків – символів. Що являють собою герб та прапор Австралійського Союзу?

3:

Теоретичний блок

Учень. (випереджальне завдання) Прапор затверджено королевою Великобританії у 1954 році. На прапорі у верхньому лівому кутку – прапор Великобританії, який символізує вступ Австралії в Співдружність, яку очолює Великобританія. Синій колір прапора символізує океан, який з усіх боків омиває Австралію. На синьому фоні у вигляді сузір’я Південний Хрест розміщено білі зірки. Велика зірка під прапором Великобританії називається зіркою Співдружності. Сім її променів символізують семичленне адміністративне ділення. Маленька п’ятикутна – символ федерального столичного округу – Канберра.

4:

Теоретичний блок

Учень. (випереджальне завдання) Герб існує з 1912 року. Щит герба розділено на 6 частин. Праворуч та ліворуч від гербового щита зображені представники ендемічної фауни Австралії – кенгуру та страус ему. Вибір цих тварин не випадковий. Вони символізують прогрес, прямування вперед, так як ні ему, ні кенгуру не мають шляху назад.

5:

Теоретичний блок

Учень. (випереджальне завдання) Канберра – столиця Австралійського Союзу, заснована в 1927 році. Сучасна Канберра більше схожа на курорт, ніж на адміністративний центр.  Вона нагадує величезний лісопарк із широкими тінистими алеями. Центральна частина, де зосереджені адміністративні будівлі, схожа на університетське містечко або постійно діючу виставку, що працює серед гаїв і лугів.

         У Канберрі розташовані Австралійська академія наук, Академія гуманітарних наук, Австралійський національний університет і багато інших наукових і культурних закладів.

6:

Вільне введення тексту

Вчитель. Людина - головне багатство кожної країни. Вона є творцем матеріальних і духовних благ суспільства, тому знання про кількість населення, закономірності його розміщення надзвичайно важливі.Як можна охарактеризувати демографічні процеси, що відбуваються в Австралії?

7:

Теоретичний блок

Учень. (випереджальне завдання) Австралія належить до найменш заселених частин світу. Середня густота населення становить менше 3 осіб на 1 кв. км.

         Корінні жителі  материка – австралійські аборигени, разом із метисами складають близько 3% населення країни. Тривалий час корінне населення Австралії жило в резерваціях – спеціальних поселеннях у пустельних частинах континенту.

         Аборигени не знали ні землеробства, ні тваринництва. Простий навіс з деревної кори, підпертий кілками був їм житлом. Одягу майже ніякого. Австралійці – досвідчені мисливці. Вони чудово орієнтуються в навколишньому середовищі, знають життя тварин, дуже спостережливі. Головна зброя – бумеранг, який використовують для полювання.

         Сьогодні понад 80% населення країни складають англо – австралійці. Ці нації утворили нащадки іммігрантів із Великої Британії та Ірландії. Крім того, тут проживають італійці, греки, слов’яни, вихідці з Азії (усього близько 150 національностей).     В Австралії високий показник середньої тривалості життя – 79 років.         У країні розмовляють англійською мовою.

8:

Теоретичний блок

Вчитель. Особливості формування населення Австралії привели до утворення численних діаспор, у тому числі й української. Зупиніться детальніше на її характеристиці.

Учениця (випереджальне завдання)   Перші українці в Австралії з’явилися ще в XIX ст. , однак до Другої світової війни їх було мало. Повоєнна еміграція поповнила населення Австралії. 60% австралійських українців – вихідці із західних областей України. Нині в Австралії проживає 36 тисяч українців. Живуть вони переважно в селах і малих містах.

9:

Теоретичний блок

Вчитель. Маючи кваліфіковані кадри, наявність науково – технічних ідей і сучасних технологій, Австралійський Союз має ще й значну мінерально -  сировинну базу, яка є основою для самостійного розвитку господарства. Охарактеризуйте її.

Учениця (випереджальне завдання)   Країна посідає одне з перших місць у світі за запасами мінеральних ресурсів. Австралія багата на всі основні корисні копалини, які необхідні для розвитку промисловості. Видобувають руди чорних і кольорових металів, золото, кам’яне вугілля, нафту, природний газ. Країні належать провідні місця у світі за запасами бокситів (1 – ше місце), цинку (2 – ге), золота (4 – е), срібла (6 – е місце). На одному з перших місць вона й за покладами залізної руди, олова та нікелю, а також урану.

         У 50 – 60 роках XIX ст. з відкриттям родовищ золота розпочалася «золота лихоманка».      Сьогодні тут видобувається 75% всього видобутку золота.

10:

Вільне введення тексту

Вчитель. Які галузі господарства розвиваються в Австралії з огляду на її мінеральні ресурси?

11:

Теоретичний блок

Учениця (випереджальне завдання)  Австралійський Союз – індустріально розвинута країна. У промисловості провідною галуззю є гірничодобувна. Вона має світове значення, переважно у видобутку кольорових і рідкісних металів, особливо рутилу та цирконію. На відміну від більшості високорозвинених держав світу в Австралії обробна промисловість поступається гірничодобувній, особливо за експортним значенням. Виняток хіба що становлять металургія та харчова промисловість. На потужній чорній та кольоровій металургії базується багатогалузеве машинобудування.     Хімічна промисловість в основному переробляє нафту та виробляє добрива.

Харчова промисловість грунтується на високотоварному сільському господарстві.

12:

Вільне введення тексту

Вчитель. Забезпечення населення продуктами харчування, а промисловість – сировиною це завдання агропромислового комплексу.А чим характеризується  сільське господарство Австралійського Союзу?

13:

Теоретичний блок

Учениця (випереджальне завдання)  Грунти в Австралії виявилися не родючими, тому коли країну почали освоювати  англійці, вони вирішили розводити на материку вівців та кролів. Перших кролів до Австралії завезли 1859 року. Через 10 років вони так розмножилися, що в північних областях материка геть спустошили пасовища для овець. Ніяке полювання на них не діяло. Довелося будувати дротяні загорожі, але й цей засіб виявився безплідним.

         А розвитку вівчарства допомогло створення артезіанських колодязів на рівнинах Австралії. Сприятливий клімат, значні пасовища дозволили успішно розвивати вівчарство. Сьогодні в Австралійському Союзі панує справжній культ вовни: за перебігом вовняних аукціонів уважно стежить населення країни, а на телебаченні існує навіть спеціальний оглядач – експерт з питань вовни. Кажуть, що економіка країни «їде на вівці». За поголів’ям овець Австралії належить перше місце у світі (180 млн). Морожене м’ясо, а також м’ясні консерви у величезних обсягах експортуються на світовий ринок. Зернові культури, насамперед пшениця, дають сировину для боршномельного виробництва. Процвітаючими галузями є садоводство, овочівництво, виноградарство та хмелярство.

14:

Теоретичний блок

Вчитель. Маючи значні поклади корисних копалин, добре розвинену економіку Австралійський Союз має певні екологічні проблеми. А якщо додати ще й засушливий клімат материка, напевно виникло ще немало проблем. Прошу зупинитися на даних  проблемах.

Учениця (випереджальне завдання)  Основні екологічні проблеми регіону – зміна рівня грунтових вод і засолення води і грунту. Посушливий клімат території спонукає до застосування зрошення.          З початком промислового освоєння природа річок Муррей і Дарлінг суттєво змінилася. Помітно зменшилися рибні запаси, порушився водний режим і баланс.

Тяжке враження складають робітничі райони Сіднея. На запилених вулицях не зустрінеш жодного дерева.

Головне природне багатство материка – це унікальний органічний світ. Але незважаючи на значну кількість національних парків в Австралії, 36 видів птахів і 49 видів ссавців перебувають під загрозою зникнення.

15:

Теоретичний блок

Вчитель. У міжнародному поділі праці країна має аграрно – сировинну спеціалізацію. З продуктів тваринництва експортують вовну, м’ясо, масло і сир, шкури кенгуру і кролів, а з продуктів рослинництва – зерно, тростинний цукор, фрукти, вино. Експорт мінеральної сировини: залізні руди, боксити, кам’яне вугілля, свинець, цинк, мідь, марганець, нікель, олово, уран, алмази.

16:

Теоретичний блок

Завдання 1.   Допишіть речення:

1. Які причини тривалий час гальмували економічний розвиток Австралії:

а)______________________________

б)______________________________

в)______________________________

2. Які чинники сприяли розвитку вівчарства в Австралії:

а)______________________________

б)______________________________

в)______________________________

3. Галузі спеціалізації Австралії:

а)______________________________

б)______________________________

в)______________________________

г)______________________________ 

17:

Тестування

Тест «Австралійський Союз»
17 листопада 2021
3 0
Аватар профіля Бромот Тамара Миколаївна
Аватар профіля Бромот Тамара Миколаївна
Сформувати в учнів знання про сучасний стан країни, її досягнення і проблеми; особливості населення ...
Географія
10 клас
20 12 49 14 146 0

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Австралія

Австралія

942

Аватар профіля Моренко Лілія Володимирівна
Географія
7 клас

50 грн

Унікальність рослинності і тваринного світу Австралії.

Унікальність рослинності і тваринного світу Австралії.

2163

Аватар профіля Дубковецька Тетяна Юріївна
Географія
7 клас

19 грн

Острівні країни Океанії

Острівні країни Океанії

260

Аватар профіля Чернишева Антоніна Вікторівна
Географія
10 клас

83 грн

Країни Європи: Італія

Країни Європи: Італія

184

Аватар профіля Чернишева Антоніна Вікторівна
Географія
10 клас

83 грн

Тематична робота:"Країни Європи"

Тематична робота:"Країни Європи"

251

Аватар профіля Чернишева Антоніна Вікторівна
Географія
10 клас

83 грн

Схожі уроки

географічний простір

географічний простір

536

Аватар профіля Пащенко Андрій Володимирович
Географія
11 клас

Біосфера та система Землі

Біосфера та система Землі

445

Аватар профіля Санатарчук Наталія Леонтіївна
Географія
11 клас

Австралія

Австралія

346

Аватар профіля Бондарь Ольга Олегівна
Географія
10 клас

Практична робота: Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії.

Практична робота: Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії.

994

Аватар профіля Чернишева Антоніна Вікторівна
Географія
10 клас

Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії та особливості їх участі у міжнародному поділі праці. Звя"зки України з країнами Азії. Практична робота №3. Порівняння продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії.

Нерівномірність економічного розвитку субрегіонів Азії та особливості їх участі у міжнародному поділі праці. Звя"зки України з країнами Азії. Практична робота №3. Порівняння продовольчого кошика жителів країн Західної та Східної Азії.

599

Аватар профіля Кондратюк Валентина Миколаївна
Географія
10 клас