Урок:

How green are you?

07.05.2022
0 0
Опис уроку (учням цей опис не показується):

This lesson is for students at level A2 and above is based on the theme of climate change. Students will develop questionnaires and conduct interviews.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Introduction

This lesson looks at ways the learners can take to reduce their impact on climate change. Learners will carry out two surveys and summarise their findings as a report.

Topic

Being green

Level

A2+

Time

45 minutes

Aims:

  • To interview others to complete a survey and summarise findings in a report

  • To develop questionnaires on current behaviour using present perfect forms

  • To understand the actions learners can take to reduce their impact on climate
    change

Procedure
1. Lead-in: video (5-10 minutes)

Students watch a short video to lead into the topic.


2:

Вільне введення тексту

2. Task 1: What environmental problems can cause climate change? (10 minutes)

Divide learners into groups and ask them to brainstorm the different kinds of environmental problems.

Students make short test on the the new vocabulary

https://quizizz.com/join/quiz/62756de3027d1d001ea610e4/start

3:

Вільне введення тексту

3. Task 2: What can we do to be green? (10 minutes)

Divide learners into groups and ask them to brainstorm what they can do to "be green"

• Teacher should teach students how to "be green" and how to save our planet from global warming.

• Students should vote if they think they do enough or not for the environment.

4:

Вільне введення тексту

4. Task 3: Present perfect language focus (10-15 minutes)

Students revise the form of Present Perfect.

The language focus on the worksheet (Task 3) encourages the students to notice the use of the present perfect when talking about current behaviour and incomplete timeframes in the questions in the first survey. Ask students what other phrases they could use in place of ‘in the last two weeks’, and write these on the board – eg. In the last year, in the last 5 years, this week, this month etc.

5:

Вільне введення тексту

5. Feedback. (5 minutes)

  • Finally the class discuss five things they will change for the better and make a class declaration for the wall to "be green".

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

3. Who are you? People around you

3. Who are you? People around you

249

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Англійська мова
9 клас

20 грн

Food. How much? How many?

Food. How much? How many?

365

Аватар профіля Пікалова Наталя Олександрівна
Англійська мова
6 клас

33 грн

Діагностувальна робота №5 (How many legs?)

Діагностувальна робота №5 (How many legs?)

115

Аватар профіля Ільченко Наталія Миколаївна
Англійська мова
2 клас

33 грн

UNIT 16 - TEST

UNIT 16 - TEST

267

Аватар профіля Король Дар’я Вячеславівна
Англійська мова
5 клас

19 грн

8. IN SEARCH OF A JOB

8. IN SEARCH OF A JOB

182

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Англійська мова
11 клас

20 грн

Схожі уроки

04.02.Скоро свято. Введення ігрових моментів. Вивчення та написання літери Mm.

04.02.Скоро свято. Введення ігрових моментів. Вивчення та написання літери Mm.

424

Аватар профіля Поринець Євгенія Іванівна
Англійська мова
1 клас

Inventions and lifestyle

Inventions and lifestyle

692

Аватар профіля Біро Тетяна Володимирівна
Англійська мова
11 клас

art

art

670

Аватар профіля Дмитриєнко Ірина Володимирівна
Англійська мова
3—6 років, 1—12 клас та дорослі

Час історій

Час історій

237

Аватар профіля Ніколенко Марина Олександрівна
Англійська мова
3 клас

Pure science

Pure science

219

Аватар профіля Панасенко Лариса Олегівна
Англійська мова
9 клас