Урок:

Геологічна історія Землі

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Вивчення нового матеріалу

1.Повідомлення про історію виникнення геохронологічної таблиці 

                        З історії виникнення геохронологічної таблиці.

Вільям Сміт був землеміром і дуже спостережливою людиною. Вимі­рюючи поля та ліси рідної Англії, він збирав і скам'янілі рештки давніх мо­люсків, які знаходив у земній товщі. Сміт помітив, що кожному шару землі відповідають свої скам'янілості, тобто за окам'янілостями можна визна­чити: яка порода утворилась раніше, яка пізніше. Так виник метод визна­чення відносного віку гірських порід. У 1799 році Сміт разом з іншим ко­лекціонером скам'янілих решток Річардсоном склав таблицю відносного віку земних шарів Англії. Так виникла перша геохронологічна таблиця. Вона зберігалась в Лондонському геологічному товаристві як найбільша доро­гоцінність.

Пройшло сто років. Француз Анрі Беккерель вивчав світіння солей ура­ну. Якось, декілька днів стояла похмура погода, проводити досліди не було можливості. Загорнута у чорний папір фотопластина і шматочок уранової солі чекали на сонячний день у темній шафі. Як же згодом був здивований Беккерель, коли пластина виявилася засвіченою. Так було відкрито радіоак­тивне випромінювання. Досліди Беккереля продовжило подружжя Склодовських-Кюрі. Саме П'єр Кюрі першим заявив про те, що радіоактивний розпад елементів дає можливість встановлювати вік гірських порід. На його заяву не звернули увагу. Пройшло 4 роки і американцем Болтвудом була складена перша таблиця абсолютного віку геологічних утворень.

Картинки по запросу геохронологічна шкала

https://naurok.com.ua/prezentaciya-geologichna-istoriya-zemli-geologichne-litochislennya-geologichni-eri-129252.html

2. Знайомство з геологічною картою України:

а) використовуючи атласи учні аналізують легенду геологічної карти, порівнюють її з позначеннями на геохронологічній шкал;

б) географічний диктант (коментований – учні дають відповіді на запитання):

- породи якого віку розповсюджені на території України? (відповідь: _____________________);

- чим зумовлене поширення різновікових геологічних відкладів на території України?(відповідь_______________);

- де найбільше поширені найдавніші відклади? (_________________________);

- якими гірськими породами представлені ці відклади? До якого типу порід за походженням належать? Чому саме такі? (_____________________________);

- де поширені наймолодші відклади? (__________________________________ );

- якими гірськими породами представлені ці відклади? До якого типу порід за походженням вони належать?(______________________________________)

3.Робота самостійна. Зіставляючи геологічну і тектонічну карти України, а також текст підручника, визначте породи якого періоду і складу переважають у межах основних тектонічних структур. Результати запишіть у зошит у вигляді таблиці:

Тектонічна структура

Період утворення і склад

Східноєвропейська платформа

Український щит

Дніпровсько –Донецька западина

Волино-Подільська плита

Причорноморська западина

Молоді платформи

Західноєвропейська

Скіфська

Області альпійської складчастості

Карпатська складчаста система

Кримська складчаста система

Закріплення вивченого матеріалу

1.Використовуючи карти атласу, визначте вік гірських порід на території Одеської області.

2.На які відрізки поділяється геологічний час за історією розвитку життя на Землі?

3.Як впливають на формування рельєфу України неотектонічні рухи. Наведіть приклади.

4.Охарактеризуйте геохронологію розвитку території України.

Домашнє завдання

А) Опрацювати параграф 14 підручника.

Б) Підготувати презентацію-проект «Льодовикова діяльність на території України». (прикріпити нижче)

2:

Завантаження файлу

Підготувати презентацію-проект «Льодовикова діяльність на території України». (прикріпити нижче)

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Українські землі на картах упродовж історії.

Українські землі на картах упродовж історії.

64

Аватар профіля Крупіна Ольга Василівна
Вступ до історії
5 клас

25 грн

Літосфера та геологічне середовище

Літосфера та геологічне середовище

170

Аватар профіля Чернишева Антоніна Вікторівна
Географія
11 клас

66 грн

Практична робота 4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України

Практична робота 4. Встановлення за картами (тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними копалинами у межах України

630

Аватар профіля Устименко Ірина Сергіївна
Географія
8 клас

33 грн

Чому на Землі різний клімат.

Чому на Землі різний клімат.

617

Аватар профіля Базаренко Микола Миколайович
Географія
6 клас

33 грн

Атмосфера та системи Землі

Атмосфера та системи Землі

220

Аватар профіля Чернишева Антоніна Вікторівна
Географія
11 клас

66 грн

Схожі уроки

географічний простір

географічний простір

472

Аватар профіля Пащенко Андрій Володимирович
Географія
11 клас

Біосфера та система Землі

Біосфера та система Землі

390

Аватар профіля Санатарчук Наталія Леонтіївна
Географія
11 клас

Австралія

Австралія

260

Аватар профіля Бондарь Ольга Олегівна
Географія
10 клас

Практична робота: Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії.

Практична робота: Порівняльна характеристика машинобудування США, Канади та Бразилії.

532

Аватар профіля Чернишева Антоніна Вікторівна
Географія
10 клас

Тектонічна будова і рельєф Північної Америки

Тектонічна будова і рельєф Північної Америки

75

Аватар профіля Талпа Людмила Миколаївна
Географія
7 клас