Пропоную до уваги розробку уроку для дітей середньої вікової категорії (9-12років) за темою: «Фотосинтез та його значення». Даний матеріал буде корисним для керівників гуртків позашкільних навчальних закладів.
Мета: Продовжити формувати поняття про живлення рослини; Поглибити знання про фотосинтез; Познайомити з історією відкриття фотосинтезу; познайомити учнів з повітряним способом живлення; розкрити сутність процесу фотосинтезу та його значення для життя на Землі; розвивати навички розпізнавання світлової і темнової фази фотосинтезу, механізм використання енергії світла у гранохоропластів; розвивати спостережливість, логічне мислення, навички самостійної роботи, вміння робити висновки з аналізу результатів експерименту; розвивати уміння виділяти головне і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки; розвивати вміння використовувати раніше набуті знання для отримання нових знань; розвивати навички самостійної роботи з новим матеріалом, вміння робити висновки та узагальнення; розвивати вміння працювати в групі, подавати результати своєї діяльності, вміння слухати і чути свого товариша; розвивати навички усної монологічної промови. Виховувати дбайливе ставлення до зелених рослин, як основного джерела кисню.
Базові поняття: фотосинтез, хлоропласт, вода, крохмаль, вуглекислий газ, космічна роль зелених рослин.
Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, екран, підручник з біології, таблиці «Фотосинтез», «Зелена лабораторія», портрет Тімірязєва, кімнатні рослини, презентація «Зелена рослина – жива фабрика» , картки із завданням, інформаційні листки.
Методи: репродуктивний (вступне слово вчителя), частково-пошуковий (самостійна робота в групах), проблемний метод (при рішенні проблемних завдань), бесіда, розповідь, пояснення, демонстрування таблиці «Фотосинтез» та «Зелена лабораторія», портрет Тімірязєва, кімнатні рослини.
Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь та навичок.