Урок:

Додавання тривимірних примітивів. Переміщення, масштабування, обертання об’єктів

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Додавання тривимірних примітивів. Переміщення, масштабування, обертання об’єктів.

основи 3D-моделювання
Програмне забезпечення: Blender (безкоштовна програма для 3D-моделювання)

https://www.blender.org/download/releaВибирауте версію відповідно параметрів Вашого ПК


🔹 1. Запуск Blender

  1. Відкрийте програму Blender.

  2. З’явиться стартова сцена — куб у центрі, камера та джерело світла.

  3. Натисніть A, потім Delete → Enter, щоб видалити всі об'єкти зі сцени (очищення робочого простору).

2:

Теоретичний блок

2. Додавання тривимірних примітивів

Кроки:

  1. Натисніть Shift + A — відкриється меню Add (Додати).

  2. Виберіть: Mesh → виберіть форму, наприклад, Cube (куб), UV Sphere (сфера), Cylinder (циліндр) тощо.

  3. Об'єкт з’явиться у центрі сцени.

📌 Порада: Якщо ви випадково додали об’єкт не в ту точку — натисніть Ctrl + Z (скасування дії).

3:

Теоретичний блок

3. Переміщення (Move / Grab)

Кроки:

  1. Виділіть об’єкт (клік лівою кнопкою миші по ньому).

  2. Натисніть G (від англ. Grab — схопити).

  3. Переміщуйте мишею об’єкт у просторі.

  4. Щоб перемістити по конкретній осі:

    • G → X — переміщення по осі X,

    • G → Y — по осі Y,

    • G → Z — по осі Z.

  5. Для завершення — клік ЛКМ (лівою кнопкою миші) або натисніть Enter.

4:

Теоретичний блок

4. Масштабування (Scale)

Кроки:

  1. Виділіть об’єкт.

  2. Натисніть S (від Scale).

  3. Потягніть мишу вбік для збільшення/зменшення розміру.

  4. Щоб масштабувати по певній осі:

    • S → X, Y або Z.

  5. Натисніть Enter, щоб зафіксувати зміну.

5:

Вільне введення тексту

3 з 12 балів

5. Обертання (Rotate)

Кроки:

  1. Виділіть об’єкт.

  2. Натисніть R (від Rotate).

  3. Поверніть мишу, щоб обертати.

  4. Для обертання по конкретній осі:

    • R → X, Y або Z.

  5. Для точного кута можна ввести число: R → Z → 90 (оберне об'єкт на 90° навколо осі Z).

  6. Натисніть Enter.

скін завантажте до вікна

6:

Вільне введення тексту

3 з 12 балів

6. Перемикання видів камери

  • Middle Mouse Button (середня кнопка миші / коліщатко) — обертання сцени.

  • Shift + Middle Mouse — панорамування.

  • Scroll Wheel — збільшення/зменшення масштабу.

    натисніть PrintSc відкрийте урок, встановіть курсок у вікно вводу , натисніть комбінацію CNRL+V -далі зберегти

7:

Теоретичний блок

🔹 7. Збереження проєкту

  1. File → Save As…

  2. Оберіть папку, введіть ім’я файлу.

  3. Натисніть Save As Blender File.

8:

Вільне введення тексту

6 з 12 балів

✅ Приклад вправи:

Завдання: Створити “книжкову полицю” з кубів.

  1. Shift + A → Cube → Масштабуйте по осі X (S → X → 5) — основа полиці.

  2. Додайте ще один куб — бокова стінка: Shift + A → Cube → S → Z → 2 → G → X → -2.5

  3. Скопіюйте (Shift + D) та перемістіть праву стінку: G → X → 5.

  4. Повторіть для полиць всередині.

натисніть PrintSc відкрийте урок, встановіть курсок у вікно вводу , натисніть комбінацію CNRL+V -далі зберегти

Рефлексія від 5 учнів

Сподобався:

5 0

Зрозумілий:

5 0

Потрібні роз'яснення:

5 0
Рекомендуємо

Додавання тривимірних примітивів. Переміщення, масштабування, обертання об’єктів

Додавання тривимірних примітивів. Переміщення, масштабування, обертання об’єктів

86

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
9 клас

35 грн

9 клас. Урок 64. Додавання тривимірних примітивів. Переміщення, масштабування, обертання об’єктів (tinkercad.com)

9 клас. Урок 64. Додавання тривимірних примітивів. Переміщення, масштабування, обертання об’єктів (tinkercad.com)

28

Аватар профіля Вітенко Іван
Інформатика
9 клас

48 грн

10-11 клас. Урок 6. Об'єктний режим. Виділення об'єктів. Переміщення об'єктів. Обертання об'єктів, їх масштабування (Blender)

10-11 клас. Урок 6. Об'єктний режим. Виділення об'єктів. Переміщення об'єктів. Обертання об'єктів, їх масштабування (Blender)

50

Аватар профіля Вітенко Іван
Інформатика
10—11 клас

26 грн

ПР "Додавання статичних графічних об’єктів на сайт"

ПР "Додавання статичних графічних об’єктів на сайт"

231

Аватар профіля Киреєва Оксана Анатоліївна
Інформатика
11 клас

50 грн

10-11 клас. Урок 7. Робота з об’єктами у редакторі тривимірної графіки (Blender)

10-11 клас. Урок 7. Робота з об’єктами у редакторі тривимірної графіки (Blender)

33

Аватар профіля Вітенко Іван
Інформатика
10—11 клас

32 грн

Схожі уроки

Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

Впорядкування, пошук і фільтрування даних.

1020

Аватар профіля Вожга Ірина Леонідівна
Інформатика
9 клас

Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.

Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.

860

Аватар профіля Савка-Ржематорська Оксана Василівна
Інформатика
9 клас

Цикли з передумовою у вкладених циклах

Цикли з передумовою у вкладених циклах

1099

Аватар профіля Вожга Ірина Леонідівна
Інформатика
6 клас

Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

Налаштування часових параметрів аудіо- та відеоряду.

343

Аватар профіля Солодовнікова Катерина Олексіївна
Інформатика
8 клас

Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.

Елемент керування «кнопка». Поняття об’єкту та його властивостей і методів (на прикладі елементів екранної форми). Властивості і методи елементів керування.

475

Аватар профіля Пилипенко Олена Володимирівна
Інформатика
8 клас