Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Додавання тривимірних примітивів. Переміщення, масштабування, обертання об’єктів.
основи 3D-моделювання
Програмне забезпечення: Blender (безкоштовна програма для 3D-моделювання)
https://www.blender.org/download/releaВибирауте версію відповідно параметрів Вашого ПК
Відкрийте програму Blender.
З’явиться стартова сцена — куб у центрі, камера та джерело світла.
Натисніть A, потім Delete → Enter, щоб видалити всі об'єкти зі сцени (очищення робочого простору).
№2:
Теоретичний блок
Кроки:
Натисніть Shift + A — відкриється меню Add (Додати).
Виберіть: Mesh → виберіть форму, наприклад, Cube (куб), UV Sphere (сфера), Cylinder (циліндр) тощо.
Об'єкт з’явиться у центрі сцени.
📌 Порада: Якщо ви випадково додали об’єкт не в ту точку — натисніть Ctrl + Z (скасування дії).
№3:
Теоретичний блок
Кроки:
Виділіть об’єкт (клік лівою кнопкою миші по ньому).
Натисніть G (від англ. Grab — схопити).
Переміщуйте мишею об’єкт у просторі.
Щоб перемістити по конкретній осі:
G → X — переміщення по осі X,
G → Y — по осі Y,
G → Z — по осі Z.
Для завершення — клік ЛКМ (лівою кнопкою миші) або натисніть Enter.
№4:
Теоретичний блок
Кроки:
Виділіть об’єкт.
Натисніть S (від Scale).
Потягніть мишу вбік для збільшення/зменшення розміру.
Щоб масштабувати по певній осі:
S → X, Y або Z.
Натисніть Enter, щоб зафіксувати зміну.
№5:
Вільне введення тексту
Кроки:
Виділіть об’єкт.
Натисніть R (від Rotate).
Поверніть мишу, щоб обертати.
Для обертання по конкретній осі:
R → X, Y або Z.
Для точного кута можна ввести число: R → Z → 90 (оберне об'єкт на 90° навколо осі Z).
Натисніть Enter.
скін завантажте до вікна
№6:
Вільне введення тексту
Middle Mouse Button (середня кнопка миші / коліщатко) — обертання сцени.
Shift + Middle Mouse — панорамування.
Scroll Wheel — збільшення/зменшення масштабу.
натисніть PrintSc відкрийте урок, встановіть курсок у вікно вводу , натисніть комбінацію CNRL+V -далі зберегти
№7:
Теоретичний блок
File → Save As…
Оберіть папку, введіть ім’я файлу.
Натисніть Save As Blender File.
№8:
Вільне введення тексту
Завдання: Створити “книжкову полицю” з кубів.
Shift + A → Cube → Масштабуйте по осі X (S → X → 5) — основа полиці.
Додайте ще один куб — бокова стінка: Shift + A → Cube → S → Z → 2 → G → X → -2.5
Скопіюйте (Shift + D) та перемістіть праву стінку: G → X → 5.
Повторіть для полиць всередині.
натисніть PrintSc відкрийте урок, встановіть курсок у вікно вводу , натисніть комбінацію CNRL+V -далі зберегти
Рефлексія від 5 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
9 клас. Урок 64. Додавання тривимірних примітивів. Переміщення, масштабування, обертання об’єктів (tinkercad.com)
10-11 клас. Урок 6. Об'єктний режим. Виділення об'єктів. Переміщення об'єктів. Обертання об'єктів, їх масштабування (Blender)
Створення й уведення структури таблиць. Поняття таблиці, поля, запису. Створення таблиць, означення полів і ключів у середовищі СКБД. Властивості полів, типи даних.