Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
LEGO-технології як засіб розвитку та підтримки учнів з ООП в інклюзивному середовищі
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Ангел як оберіг у вірші Галини Кирпи “Мій ангел такий маленький...”. Гуманізм вірша “Коли до вас темної ночі...”

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

ОЗНАЙОМТЕСЯ

БІОГРАФІЯ ПИСЬМЕННИЦІ

«Вона з тих людей, які не спішать виставляти себе й свою працю на люди. А борозна, яку Галина Кирпа багато років веде в літературі, глибока, зерну в ній добре, і воно дає та ще дасть щедрий врожай. Женці вдячні і йому, й землі» Наталка Поклад

0603h7ih-3461-362x335.png

Сучасна українська дитяча письменниця Галина Миколаївна Кирпа. Вона вже понад двадцять п’ять років поєднує поетичну та прозову творчість із перекладацькою та упорядницькою діяльністю. Авторка шести поетичних книжок та перекладів понад 30 книжок із білоруської, німецької, шведської, данської та норвезької мов. Створене нею вражає, бо ця людина поєднала в собі талант поета, прозаїка, перекладача, літературного критика, журналіста, упорядника посібників для дітей.

  • 1.Психодрама «Імпровізоване інтерв`ю з письменницею»

    • Де й коли Ви народилися?

    • Народилася я 1 січня 1950 року на хуторі Тарасівка, що біля села Любарці Бориспільського району Київської області.

    • Яку освіту здобули?

    • У 1966 році закінчила Любарецьку середню школу. З першого разу не вдалося вступити до вищого навчального закладу, тому п’ять років проходила «життєві університети», працюючи на фабриці, в радгоспі, друкаркою у видавництві, журналістом. Потім навчалася на філологічному факультеті Київського державного університету імені Тараса Шевченка (1971–1976).

    • Ким Ви мріяли бути в дитинстві?

    • Мріяла бути бібліотекарем, як наш Яків Іванович, що привозив на хутір двічі на місяць повні валізи книжок. Мені здавалось, нема кращої професії на світі, як читати книжки і вміти відрізняти гарні від поганих.

    • Потяг до писання творів, мабуть, з дитинства?

    • Так, першими спробами були звичайні дитячі щоденники, більше схожі на вигадки та фантазії. Я вела їх лише в дитинстві й роздаровувала подругам. І вони мене прозивали "письменницею". У школі заохочувала до писання вчителька української мови та літератури Варвара Іванівна Єнчева, що надсилала мої спроби в газету “Зірка”.

    - Ваші найтепліші спогади з дитинства. З чим або ким вони пов`язані?

    - Звичайно з мамою. Замолоду вона грала на гітарі і брала участь у виставах сільського драмгуртка. В мене досі та гітара перед очима – як вона висить на цвяшку на стіні. Мама була особлива, у неї навіть гортензії та хризантеми зимували в хаті в старих відрах і цвіли до самого Різдва. Ех, то був час дитинства й молодості, коли здавалося, що мама житиме вічно. Скільки всього лишилося недорозпитаного! З усього того могла б вийти ще одна повістина – «Мама», бо ці мої згадки – то лиш крапля в морі.

    • Чи правда, що у Вашій родині багато вчителів?

    • Так. Я росла у вчительському середовищі, окрім мами, вчителювали тітки, дядьки, двоюрідні брати, сестри. Такий собі освітній філіал: філологи, історики, математики, біологи, географи.

    • А що було спочатку журналістика чи письменництво?

    • Журналістика, бо з 1969 по 1978 роки я працювала у видавництвах «Дніпро», «Мистецтво». Пізніше — літературним працівником газети «Молода гвардія», редактором відділу журналу «Барвінок». Загалом журналістській роботі віддала 12 років (1978–1990).

    • Коли вийшла Ваша перша збірка? Це були поетичні твори чи прозові?

    • В 1984 році і це була збірка поезій «День народження грому».

    • А коли Ви зайнялися перекладанням?

    • - Із друком першої моєї збірки дуже затягалося, і тоді Євгенія Антонівна Горева (редактор у видавництві «Веселка») сказала: "Поки вас не друкують, перекладайте". Так із її легкої руки я й стала перекладати. Але серйозно я почала перекладати згодом, з 1989 року. І так цілих 15 років перекладала "в шухляду", аж поки Олег Жупанський (поет, перекладач, видавець) запропонував дещо видати у своєму видавництві («Видавництво Жупанського»). Здебільшого це переклади дитячих творів.

    - Що тепер перекладаєте? Які творчі плани?

    - У ці трагічні часи перекладати – це ще й рятувати душу від розпачу. Півроку «спілкувалася» з Астрід Ліндґрен, а тільки-но закінчила «Моє щасливе життя» Рози Лаґеркранц. До речі, дуже теплі, світлі повісті. А ще до моїх творчих планів належить і вибране для дітей Петра Короля ( український дитячий письменник, помер 1994 року), що я впорядкувала.

    - Які у Вас є захоплення, окрім книжок?

    – Поза світом книжок є ще світ людського спілкування. Є ті, ким я дорожу і кого люблю. Сподіваюся, взаємно. І, мабуть, тому, що їхні орбіти крутяться в колі моїх зацікавлень, мені в цьому жорсткому світі затишніше. Є картини Людмили Задорожної. Є батьківська хата на хуторі дитинства. Є спів соловейків, схоплений на касету. І є квіти, які щодня треба поливати. Якби це не було захопленням, то легко перетворилося б на обов’язок.

2:

Теоретичний блок

Виразне читання поезії «Мій ангел такий маленький» -ст.86.

  • Яке враження справила на вас поезія Галини Кирпи?

  • Хто такі «ангели»? Що ви про них знаєте?

Повідомлення про янголів

Я́нгол (а́нгел, а́нгол) — в християнській, мусульманській і іудейській релігіях надприродна істота, посередник між Богом і людьми, виконує волю Бога. Добрі янголи служать Богові й людям (наприклад, янгол-охоронець), злі янголи (диявол, сатана), які збунтувалися проти Бога, схиляють людей до гріха. Біблія називає янголів службовими духами.

У християнстві вважається, що кожна людина має свого янгола-охоронця. Існування янголів було підтверджено папою Римським Іоанном Павлом ІІ в 1986 році.

Їх називають синами неба або синами Бога. Деякі богослови й конфесії уважають, що вони здатні схрещуватися з людьми, породжуючи велетнів.

У християнстві існує подання про янголів-охоронців, що посилають до людини після таїнства хрещення. Зображують янголів зазвичай у вигляді юнака з крилами; у кожної людини є свій ангел-охоронець; коли дитина всміхається уві сні, це означає, що на неї дивиться ангел; між ангелом-охоронцем і дияволом-спокусником завжди ворожнеча.

У день хрещення янгол отримує ім'я, яким наділили людину. Від цього пішла традиція відзначати День янгола.

Оксана Весна у повісті-казці «Які ж вони – янголи?» так пояснює існування янголів. «З тобою поруч завжди хтось є… Ти не сам, ти ніколи не залишаєшся сам, коли тобі потрібна допомога. Просто твій партнер, напевно, не наважується тобі показатися. Швидше за все, він ще молодий, тому не дуже розуміє, як тобі допомогти, але він навчиться…»

Чи бажаєте більше дізнатися про свого ангела?

Для того , щоб дізнатися вік ангела, необхідно до числа твого дня народження додати номер місяця. Наприклад, дата мого дня народження 26 жовтня, то 26+10=36. Це значить, що моєму ангелу 36 років.

Щоб з’ясувати стать ангела, необхідно додати всі цифри дати народження. Наприклад, 26.10.1966, 2+6+1+0+1+9+6+6=31, 3+1=4. Якщо цифра ділиться на 2, твій ангел чоловічої статі, якщо ні – жіночої.

Тепер дізнаємося характер твого янгола-охоронця. Він прихований у другій цифрі дня твого народження, наприклад, я народилася 26 числа, отже, це цифра 6.

1.Святий. Вродливий янгол. Саме такі янголи намальовані на іконах. Вони дуже добрі та турботливі. Ніколи не залишаються осторонь, якщо в людей неприємності. Якщо в тебе такий янгол-охоронець – ти надзвичайно добра людина, зі світлим та сильним серцем.

2.Світлий. У таких янголів дуже великі білі крила. Він може нагородити свого підопічного ластовинням. Чим більше в тебе ластовиння, тим більше янгол симпатизує тобі. Так він хоче зв’язатися з тобою й показати свою турботу.

3. Повітряний. Такий янгол створений із повітря та вітру. Його важко зрозуміти, цей янгол безтурботний, може відлучатися на деякий час, але якщо у нього щось попросити, він неодмінно, залучивши всі сили, виконає прохання.

4. Мудрий. Розумний янгол з розвинутою інтуїцією. Часто ця якість передається його підопічному. Ті, у кого такі янголи, схильні до розумової праці, навчання для них – радість. Але якщо щось не виходить, то янгол завжди підкаже правильне рішення

5.Металевий. Ці янголи – захисники з великими залізними крилами. Такий янгол прийде тільки тоді, коли тобі буде погано. Чим більше ти потерпаєш, чим більше проливаєш сльози, тим йому боляче, але він стає сильнішим. Якщо в тебе такий янгол, ти довго житимеш.

6. Райдужний. Такі янголи схожі на метеликів з різнокольоровими крильцями. Вони несуть у світ радість, сміх, музику, мистецтво. Підопічні таких янголів – творчі люди та яскраві особистості.

7.Енергійний. Ці янголи мають мінливий характер, яскраві крила, можуть змінювати колір та форму. Часто ображаються, але завжди попереджають про небезпеку своїх підопічних у снах. Вони віддані своїй справі.

8. Людський. Від людей нічим не відрізняються. Крил не мають. Такі янголи – душі померлих родичів чи дуже близьких людей, які любили вас за життя. Вони турботливі, ніколи не залишають без нагляду тих, кого охороняють.

9. Теплий. Оптимістичні янголи. Мають м’які пухнасті крила. Такі янголи постають у вигляді друзів чи тварин, щоб бути ближче до підопічного.

10.Огненний. Вони схожі на фенікса, що відроджується з вогню. Крила вогняні, завжди пропонують допомогу. Підопічних таких янголів називають щасливчиками.

Ми віримо в існування янголів-охоронців, адже наша сила, наше бажання жити таїться саме у вірі в чудеса й захисників. Ви можете будь-що попросити у свого янгола, однак пам’ятайте: ваше бажання здійсниться тоді, коли ви докладете максимум сил для його здійснення.

Хай кожна мить, що в вічність промайне,

Тебе вщасливлює, бо головне,

Що нам дається тут,- життя: пильнуй же!

Як ти захочеш, так воно й мине.

Омар Хайам

Робота над змістом твору

  • Щоб нам легше було визначити тему поезії, прочитаємо уважно ще раз вірш і випишемо слова і словосполучення, що характеризують ангела.

А маленький, просто крихітка

Н

Г легенький, просто пушинка

Е

Л тихенький, тихіший трави

ВІДПОВІДАЄМО НА ПИТАННЯ

  • Який художній засіб використала поетеса для змалювання ангела? (порівняння)

  • Яку мету передбачала письменниця, добираючи саме такі порівняння?(щоб ще виразніше можна було уявити образ ангела)

  • Спробуймо зрозуміти, яким зображено образ ангела. Для цього попрацюємо із поезією.

  • Чому до слова « маленький» дібрано порівняння «крихітка»?( крихкий, з ним треба поводитися дуже обережно.)

  • Які асоціації у вас виникають, коли ми читаємо « легенький, як пушинка»?( як вітерець, як людська душа, прозорий, чистий, безгрішний)

  • Чому поетеса зобразила ангела тихішим за трави?( ангел не керує людиною, він її лише оберігає. Свій життєвий вибір людина робить сама. Проте намагається вберегти від поганих вчинків. Роблячи добро, не говорить про це).

  • Розгляньте строфічну будову поезії. В чому її особливість? (Авторка використала верлібр (вільний вірш), але з досить чіткою строфічною будовою. Цікаво, що кожна строфа має однаковий початок (анафора) і після цього дається характеристика незримому супутникові, далі висловлюються відчуття героїні («не бачу», «не чую», «не знаю»). І, нарешті, завершують кожну строфу однакові словосполучення «на моєму плечі»)

  • Знайдіть у тексті повтори. Якого значення вони набувають у творі? (За допомогою повторів створюється такий ритм, який, немов заколисуючи заспокоює читача, дозволяє йому зосередитися на роздумах про невидимого заступника)

  • Визначте засоби, що надають поезії спокійного й лагідного тону (Зменшено-пестливі форми)

  • То про що ж цей вірш? Хіба лише про те, яким є ангел-охоронець?(Про те, що в кожної людини в душі має жити ангел, щоб люди не забували про те, що ми народжуємося з ангелом в серці і повинні бути готовими творити добро)

  • Символом чого виступає у вірші ангел? (символом добра)

  • До чого закликає нас автор?( творити добро і не афішувати цього). Це і є головна думка твору.

  • Тема: розповідь про ангела, який незримо супроводжує ліричну героїню

  • Основна думка: у кожної людини є янгол-охоронець, який опікується нами все життя, незважаючи на те, що ми його ніколи не бачимо. Людині важливо відчувати підтримку вищих духовних сил і вірити у краще

3:

Теоретичний блок

Виразне читання поезії «Коли до вас темної ночі» - СТ.86.

Аналіз художнього твору за питаннями:

  • Що позначає алегоричний образ Лева? (Лев є символом сили, свободи, гідності, благородства. Нам важко уявити його лякливим і зовсім неприродньо виглядає Лев у клітці)

  • Розкрийте значення образу зоопарку ( Місце, де тварин тримають в неволі)

  • Що авторка має на увазі, коли говорить про Лев`ячу Державу? (Казкова Лев'яча Держава є алегоричним означенням бажаного суспільства вільних людей)

  • Як у поезії пов`язуються дитинство й віра в ідеали? (Зберігаючи в своїй душі дитячу віру в казку, лірична героїня закликає вберегти Лева від зоопарку і зробити все, щоб його нащадки не знали про неволю)

  • Тема: роздуми про ймовірну в майбутньому зустріч з Левом; прохання не казати йому про зоопарк

  • Основна думка: Якщо хоча б один лев не потрапить до зоопарку, то це призведе в майбутньому до виникнення цілої Лев'ячої Держави, де всі тварини будуть вільними

4:

Завантаження файлу

Опрацювавши теоретичний матеріал в попередніх блоках, ПИСЬМОВО дати відповіді на питання:

  1. Символом чого у вірші «Мій ангел такий маленький» виступає ангел?

  2. Про що ж вірш «Мій ангел такий маленький» ? Хіба лише про те, яким є ангел-охоронець?

  3. Яка основна думка поезії «Мій ангел такий маленький» ?

  4. До чого закликає Галина Кирпа у вірші «Мій ангел такий маленький»?

  5. Яка тема поезії «Коли до вас темної ночі»?

  6. Яка основна думка поезії «Коли до вас темної ночі»?

  7. Що позначає алегоричний образ Лева в поезії «Коли до вас темної ночі»?

  8. Розкрийте значення образу зоопарку в поезії «Коли до вас темної ночі».

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Г. Кирпа. «Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…». Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому.

Г. Кирпа. «Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…». Поєднання в поезіях глибинної історичності бачення світу із відчуттям сучасної присутності в ньому.

251

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
8 клас

35 грн

Виготовлення сувеніру «Ангел з фоміарану

Виготовлення сувеніру «Ангел з фоміарану

204

Аватар профіля Ільчук Надія Миколаївна
Технології
5—6 клас

23 грн

Оберіг Домовичок

Оберіг Домовичок

341

Аватар профіля Ільчук Надія Миколаївна
Технології
6—8 клас

21 грн

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання:

Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання:

224

Аватар профіля Балабан Олег Костянтинович
Зарубіжна література
7 клас

53 грн

"ВІРШІ ПЕРЕТВОРЕНІ НА КРАСУ ПІСЕННИХ МЕЛОДІЙ"

"ВІРШІ ПЕРЕТВОРЕНІ НА КРАСУ ПІСЕННИХ МЕЛОДІЙ"

634

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
7 клас

46 грн

Схожі уроки

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

526

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська література
10 клас

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

616

Аватар профіля Ніколенко Марина Олександрівна
Українська література
11 клас

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

594

Аватар профіля Кот Оксана Анатоліївна
Українська література
8 клас

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

1827

Аватар профіля Бурбела Людмила Василівна
Українська література
7 клас

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

258

Аватар профіля Вусата Юлія Анатоліївна
Українська література
10 клас