Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Вільне введення тексту
Запиши!!
Ніна Бічуя народилася 24 серпня 1937 р. в місті Києві. Усвідомлення, що стане письменницею, прийшло до неї дуже рано, щойно вона навчилася читати. Про суворе воєнне та повоєнне дитинство письменниця згадувала так: «Незважаючи на те, що в той час йшла війна, мама навчила мене читати, коли мені було п’ять років. Розпочала я з поважних книжок — інших не було. Першою книгою, яку прочитала, була повість Марка Твена “Принц і жебрак”. Коли я пішла до школи, зошитів не було. Писала на полях газети — пером. Чорнило ми робили з бузини. А газети в ті часи були напівкартонними: перо провалювалося, чорнило розпливалося... Так ми вчилися». Після закінчення факультету журналістики Львівського державного університеті' ім. Івана Франка Н. Бічуя працювала в редакціях періодичних видань, Театрі юного глядача у Львові, товаристві «Просвіта» . Для дітей вона написала твори «Шпага Славка Беркути », «Канікули у Світ-логорську», «Яблуня і зернятко», «Звичайний шкільний тиждень». Вона також є автором книжок «Дрогобицький звіздар», «Квітень у човні», «Родовід», «Десять слів поета», «Бенефіс», «Землі роменські». Твори письменниці, написані понад тридцять років тому, порушують важливі морально-етичні проблеми, тому цікаві й сучасному читачеві. Так, у 2010 р. «Видавництво Старого Лева» надрукувало її повість «Шпага Славка Беркути», а «Піраміда» книжки «Землі роменські» (2003) та «Великі королівські лови» (2011).
№2:
Вільне введення тексту
Повість Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути» була надрукована в 1968 р. Події в ній розгортаються уЛьвові в 60-х роках XX ст. Головними героями твору є учні 7-Б класу Славко Беркута, Юлько Ващук, Ліля Теслюк і Стефко Вус.
Тема повісті — зображення становлення характерів підлітків, протистояння підлості й порядності, відповідальність за себе та інших.
Письменниця пропонує поміркувати над дилемою: яким краще бути — талановитим негідником чи не зовсім успішним у навчанні лицарем честі?
Утвердження ідеї про те, що тільки в боротьбі з життєвими труднощами гартується характер справжньої людини, орієнтирами для якої є загальнолюдські цінності.
Ідея. Утвердження думки про те, що потрібно завжди чинити по совісті і відповідати за свої вчинки.
Проблеми. Формування характеру підлітка; впливу на його поведінку та світоглядні позиції сім'ї, школи, середовища; змужніння і дорослішання дитини як розширення її життєвого досвіду; самореалізація дитини; стосунки ровесників; діалог поколінь, батьків і дітей, їхні стосунки; морально-етичні проблеми.
№3:
Теоретичний блок
Домашнє завдання:
Прочитати твір за посиланням:
bichuia-nina-leonidivna-shpaha-slavka-berkuty10271.pdf
Прослухай аудіокнигу за посиланням:
Рефлексія від 0 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
Григір Тютюнник Повість "Климко". Автобіографічна основа твору. Доля дитини в часи воєнного лихоліття.
Леся Воронина "Таємне товариство боягузів або засіб від переляку № 9» Сучасна письменниця, авторка багатьох книг для дітей. Фантастична, романтична повість про виховання гідності та мужності. Клим Джура – рятівник світу.
Урок-бесіда. Повість "Зачарована Десна" О. Довженка. Автобіографічна основа. сповідальність. Морально-етичні проблеми.