Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Слава Україні!!!
Тема нашого уроку:
КОНТРОЛЬНА РОБОТА №3
КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР-РОЗДУМ ЗА ТВОРЧІСТЮ М. КОЦЮБИНСЬКОГО
Сьогодні на уроці розвитку мовлення будемо писати твір.
Перш ніж розпочати написання твору, ви повинні визначити і розкрити проблему, що випливає з його заголовка. Це й буде змістом твору. Зазвичай у вступі вказано час написання художнього твору, відбувається знайомство з особистістю автора, з його позицією в оцінці подій і фактів, про які ви довідуєтеся з твору.
Основна частина — це безпосереднє розкриття теми.
Не слід забувати, що назва твору лейтмотивом проходить через увесь текст, логіка мислення ваша повинна розвиватися від конкретної деталі до узагальнення або навпаки — від загального до конкретного.
Вступ і висновки можуть бути меншими за обсягом, але не можна скорочувати основну частину, оскільки тоді розкриття теми твору не буде достатнім. Твір написано. Слід повернутися до заголовка та уважно перечитати зміст. Треба пам’ятати, що письмова робота вимагає орфографічної грамотності, дотримання правил пунктуації, стилістичної вправності.
Письмова робота повинна відповідати таким вимогам:
глибока змістовність,
самостійність аналізу,
глибоке розкриття теми,
емоційність і стислість,
образність вислову,
оригінальність,
стилістична довершеність,
лексичне багатство,
орфографічна і пунктуаційна грамотність,
логічні висновки, охайність.
Методичні рекомендації.
«Елементи роздуму у творі»
1) Сформулюйте тезу, яка б відображала основну думку твору.
Доречним є застосування мовних конструкцій на зразок «Я вважаю…», «На мою думку…», «Я підтримую…», «Уважаю…», «Я погоджуюся…», «Мені здається…», «Переконаний…», «Я не підтримую…», «Я хочу спростувати…», «Я не погоджуюся…», «Хочу піддати сумніву…», «Як на мене, то…», «З одного боку…, а з іншого…» тощо.
2) Проілюструйте тезу необхідними доказами (аргументами).
Пропонується використовувати мовні конструкції на зразок «тому що», «це доводить», «підтвердженням цього є», «це засвідчує», «свідченням цього є», «доказом цього може бути» тощо.
3) З’ясуйте послідовність наведених аргументів.
Наведіть переконливі приклади з художнього твору, факти з життя його автора. Рекомендується використовувати мовні конструкції на зразок «наприклад.», «прикладом може слугувати…», «яскравим прикладом цього може слугувати…», «не можна не згадати…» тощо.
Звертайте увагу на логічність і послідовність викладу думок, дотримуйтесь причиново-наслідкових зв’язків у роботі.
4) Структуруйте твір за абзацами.
Використовуйте мовні кліше, слова-скріпи, що оформлюють текст, типу «по-перше», «по-друге», «з цього випливає», «як було зазначено», «повертаючись до думки», «як можна побачити» тощо.
5) Зробіть висновок.
Він повинен відповідати тезі, висловленій учнем (її перефразовано або повторено), й органічно випливати з аргументів і прикладів. Після закінчення твору можна використати мовні конструкції на зразок «отже», «таким чином», «можна зробити висновок», «висновком може слугувати» тощо.
№2:
Завантаження файлу
НАПИСАННЯ ТВОРУ
Напишіть твір на одну із запропонованих тем.
Перелік тем, запропонованих для написання контрольного твору-роздуму
Особливості життя гуцулів у повісті «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського.
Гармонія людини і природи у новелі «Intermezzo».
Митець — суспільство — природа — свобода вибору: новела «Intermezzo» М. Коцюбинського.
Новелістика М. Коцюбинського у світовому контексті.
Зелена казка гір… (за повістю «Тіні забутих предків» М. Коцюбинського).
ФОТО РОБОТИ ПРИКРІПІТЬ У ПОЛЕ НИЖЧЕ.
№3:
Теоретичний блок
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вивчити біографію О. Кобилянської.
Рефлексія від 5 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
Контрольна робота №4 за темою «Національна драма. З української прози». Контрольний письмовий твір-есе за творчістю І. Карпенка-Карого, М. Коцюбинського.
8. Група «київських неокласиків». Різногранний творчий шлях М. Рильського, рання творчість. Філософічність, афористичність його лірики.