Вітаю! Цей урок присвячений розгляду методів та інструментів якими володіє людство у процесі вивчення живих організмів та практичне застосування отриманих знань.
Конструктор уроків
Вітаю! Цей урок присвячений розгляду методів та інструментів якими володіє людство у процесі вивчення живих організмів та практичне застосування отриманих знань.
Вітаю! Так як науковий підхід до вивчення організмів має свої особливості, то розглянемо методи та форми досліджень, а також застосування цих досліджень людиною.
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Вітаю! Не забуваємо нотувати у конспект усі терміни та поняття, що будуть на уроці.
Вивчення будь-якої науки пов'язане з методами, якими користуються вчені під час своїх досліджень, бо впорядкування своїх дій та процесу дослідження дає систему отримання точних даних та матеріалів для аналізу досліджень.
Кожен процес дослідження у будь якому науковому напрямі ділиться на три основні частини :
Планування - експеримент - аналіз отриманих даних
Без цієї системи чи порушенні такого порядку усі дослідження втратять точність і сенс.
№2:
Теоретичний блок
Тож почнемо розгляд методів досліджень!
Спостереження - найпоширеніший метод дослідження живої природи. Сенс дослідження - лише спостерігати за розвитком подій ніяким чином не впливаючи на їх перебіг.
В залежності від виду об'єкта спостереження (живий організм чи їх угрупування за яким спостерігає вчений) використовується оптичний прилад: телескоп, бінокль чи мікроскоп. Ви повинні розуміти, що кожен із перелічених приладів має свої модифікації, які допомагають покращити характеристики та підвищити точність досліджень у потрібному напрямку.
Описовий метод - використовується під час систематизації живих організмів. Наприклад, давньогрецькі філософи описували у письмовій формі зовнішній вигляд рослин чи тварин, таким чином виділяючи їх особливі риси будови чи поведінки. Завдяки таким працям було засновано морфологію, фізіологію, анатомію та багато інших біологічних наук.
Порівняльний метод - порівняння одного об'єкту з іншим, або групою об'єктів, виділяючи таким чином схожість чи відмінність рис або поведінки. Як приклад, можна навести виготовлення вакцин у медицині, або кормів для с/г тварин.
Експеримент - метод дослідження в основі якого лежить пошук відповіді на поставлене конкретне питання, підтвердження чи спростування і є результатом експерименту. Види експериментів бувають польові і лабораторні. Польові - проходять в природних умовах існування об'єкта досліджень, тоді як лабораторні - у змодельованих (штучних) умовах які створені в лабораторії (спеціальне приміщення).
№3:
Теоретичний блок
Застосування біологічних досліджень людиною настільки широке, що галузі, де не використовуються дані знання не існує!
Бо усе що створюється людиною, у тому чи іншому плані стосується життєдіяльності чи впливу на життєдіяльність людини або середовища у якому вона перебуває. А так як людина - жива істота, то усе, що стосується людини, стосується і біологічного вчення)
Медицина, будівництво, харчова промисловість, машинобудування, сільське господарство, важка та легка промисловості і, навіть, такі напрями як ракетобудування чи кібернетика застосовують певні біологічні дослідження для створення умов комфортного життя людини.
Як прикладом поєднання біології з технікою можна навести молоду науку - біоніку, що подарувала людству медичне протезування.
№4:
Вільне введення тексту
Запишіть узагальнені визначення термінів з якими ви сьогодні познайомились. Усе що ви запишете неодмінно знадобиться у вивченні наступних уроків.
Усе, що ви запам'ятали неодмінно знадобиться вам на протязі усього курсу, тому не лінуймося, та переглядаємо конспект, записаний у зошит.
Рефлексія від 0 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: