Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Слава Україні!!!
Добрий день!
Українські Карпати… Сягають вони до неба не тільки вершинами. Вони високі своїм духом і неповторною красою, піснями – коломийками, дзвоном гірських потоків, широкими полонинами.
Усе це, а ще – предковічна загадковість Гуцульщини привабила до себе Михайла Коцюбинського і надихнула на творчість.
Творчість Коцюбинського хвилювала і продовжує хвилювати своїх прихильників. У чому ж секрет популярності його творів? Ще за життя митця називали видатним. Його читали, його творами захоплювалися.
Максим Рильський говорив:
Глибоким зором і пером тонким
Він слугував народові своєму
Боліючи душею разом з ним.
І дійсно, Михайло Коцюбинський пропонує нам, читачам, бодай на часинку облишити повсякденну круговерть і схилитися над берегами вічної ріки життя, ріки людської душі, зазирнути в найпотаємніші її глибини.
Розгорніть ваші зошити, запишіть:
Двадцять четверте січня
Класна робота
Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією і дійсністю в повісті М. Коцюбинського “Тіні забутих предків”
На сьогоднішньому уроці ми з´ясуємо, що стало поштовхом до написання повісті «Тіні забутих предків», ознайомимося зі змістом твору, визначимо тему, ідею, проблематику, дослідимо життя гуцулів, їхні звичаї, обряди, фольклор, зробимо певні висновки з твору, поміркуємо над прочитаним.
№2:
Теоретичний блок
ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ
Історія створення повісті «Тіні забутих предків».
Михайло Коцюбинський кілька років листувався з відомим фольклористом і етнографом Володимиром Гнатюком, який вивчав гуцульський фольклор. Інтерес до життя гуцулів з’явився і в Коцюбинського. У 1902 році Гнатюк надсилає письменникові багатотомні видання етнографічної комісії Наукового товариства імені Шевченка у Львові. Улітку 1910 року Коцюбинський, повертаючись з Капрі (Італія), де він лікувався, вирішує здійснити давню мрію – відвідати Карпати. У листі Максимові Горькому від 27 серпня 1910 року він пише, що вирішив закінчити відпустку відпочинком у Карпатах.
Митець на кілька днів зупинився в селі Криворівня. У 1911 році Коцюбинський приїхав сюди відпочивати. Його зацікавив цей край як письменника-людинознавця, дослідника життя. У листах цього періоду знайдемо захоплені слова: «Якби ви знали, яка тут велична природа, який цікавий народ гуцули, з багатою, своєрідною психікою, з буйною фантазією, дивними звичаями і мовою!».
Коцюбинському вдалося написати твір правдивий, глибокий, пройнятий поезією та суворістю карпатського краю.
Фільм «Тіні забутих предків».
Оригінальний барвистий світ Гуцульщини, що постав зі сторінок «Тіней забутих предків», надихнув геніального кінорежисера Сергія Параджанова, який у 1964 році зняв за повістю однойменний фільм. Осяяна талантами режисера, оператора Юрія Іллєнка, акторів Івана Миколайчука й Лариси Кадочникової, кіноверсія повісті здобула світове визнання.
Фільм отримав 39 міжнародних нагород, 28 призів на кінофестивалях у двадцять одній країні. Параджанову надсилали свої вітання Фелліні, Антоніоні, Куросава, а польський режисер Анджей Вайда став перед Параджановим на коліна й поцілував руку, дякуючи за цей шедевр.
Натомість у СРСР фільм залишався під негласною забороною аж до кінця 1980-х років. Після виходу кіноверсії повісті опинилися за ґратами (через вигадані провини) режисер Сергій Параджанов і дисиденти-шістдесятники, які на перегляді фільму висловили відкритий протест проти політичних арештів української інтелігенції.
Картина ввійшла до двадцяти найкращих фільмів усіх часів і народів. За таку величезну кількість відзнак вона була внесена до Книги рекордів Гіннеса. Тільки 1965 р. – першого року прокату – кіношедевр переглянули вісім з половиною мільйонів глядачів, до речі, українською мовою. Польський режисер А. Вайда став перед ним на коліна й поцілував руку, дякуючи за цей шедевр. Кінофільм є обов´язковим для перегляду студентам Гарвардського університету, які претендують на вищий ступінь з кінознавства.
А зараз довідаємося ще більше про цей цікавий твір.
Опрацюйте поданий матеріал:
Перегляньте відео:
Завантажте презентацію, прочитайте її зміст: УЛ 10. Тіні забутих предків.pptx
Випишіть із презентації ТЕМУ, ІДЕЮ, ПРОБЛЕМАТИКУ, ГОЛОВНИХ ГЕРОЇВ,
№3:
Вільне введення тексту
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) Подивіться екранізацію роману:
2) Або прочитайте повість ( повністю чи скорочено):
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1058
3) Дайте відповіді на питання за змістом:
Питання
Як Іван проводив час у дитинстві?
Чому весь світ був для Іванка й Марічки, „як казка, повна чудес, таємнича, цікава й страшна“?
Звідки вони черпали знання? Які це були знання?
Чи закінчується казка разом із дитинством? Як вона переходить у світосприйняття дорослих?
Як познайомилися Іван і Марічка? Із чого почалася їхня взаємна симпатія: з ворожнечі чи з доброти?
За що, на вашу думку, Іван і Марічка покохали одне одного?
Що єднало їх у дитинстві й у юності?
Чи можна сказати, що Іванко й Марічка були дітьми прекрасної природи, жили за її законами й ніщо в їхніх стосунках не порушувало природної чистоти?
Чи була талановитою Марічка? Підвердіть цитатно.
Чи можна вважати Івана та Марічку українськими Ромео та Джульєттою? Свою думку доведіть.
Рефлексія від 4 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
Повість «Тіні забутих предків». Трагічна доля Івана й Марічки як наслідок суперечності між мрією та дійсністю
РЗМ Усне переказування найнапруженіших епізодів із повісті М. Коцюбинського "Тіні забутих предків" з аргументацією свого вибору.
Образи й символи повісті "Тіні забутих предків". Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання
6. Євген Плужник - один із провідних поетів «розстріляного відродження». Його творча біографія, трагічна доля. Сповідальність, ліричність, філософічність лірики