Знайомимось з особливостями використання кольорів під час виготовлення виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Вчимося змішувати основні кольори
Конструктор уроків
Знайомимось з особливостями використання кольорів під час виготовлення виробів декоративно-ужиткового мистецтва. Вчимося змішувати основні кольори
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Чекаю вас на уроці за посиланням:
Вітаю на уроці технології
№2:
Теоретичний блок
Тема уроку:Традиції використання колірної гами для виготовлення виробів декоративно-ужиткового мистецтва.
Усі кольори можна поділити на дві групи: хроматичні (кольори спектра та їх відтінки) та ахроматичні (білий, сірий, чорний). Усі хроматичні кольори розташовуються в так званому колірному колі.
Колір — один з основних художніх засобів створення виробів у декоративно-ужитковій творчості й одна з ознак видимих нами предметів, усвідомлене зорове відчуття.
Колірне коло — абстрактний ілюстративний спосіб відображення безперервності переходів між кольорами. Сектори кола забарвлені в різні колірні тони, розміщені в порядку розташування спектральних кольорів.
Колірне коло
За психологічним сприйняттям усі кольори поділяють на дві групи: активні та пасивні. Активні кольори діють збудливо, прискорюють процеси життєдіяльності, часто покращують самопочуття (червоний, оранжевий, жовтий). Пасивні кольори (синій, фіолетовий, зелений) мають протилежний вплив на людину.
Дослідження показали, що кольори викликають різні відчуття, які можна оцінити за шкалами:
теплі (червоний, оранжевий, жовтий)
холодні (синій, фіолетовий, зелений);
гучні (яскраві, чисті, теплі)
тихі (холодні, ненасичені);
м'які (теплі, темні)
тверді (холодні, світлі);
округлі (теплі)
гострі (холодні);
активні (насичені, теплі)
пасивні (ненасичені, холодні);
звужувальні (темні)
розширювальні (світлі);
веселі (теплі, світлі)
сумні (холодні, темні);
легкі (світлі відтінки холодних кольорів)
важкі (темні відтінки теплих кольорів);
близькі (теплі, яскраві, чисті за денного освітлення)
далекі (ненасичені холодні за денного освітлення, теплі за сутінкового світла).
У виробах декоративно-ужиткового мистецтва добір кольорів та їх поєднання (колірна гама та колорит) віддавна ґрунтувалися на цих засадах.
Колірна гама — це сукупність різних локальних кольорів (основний колір предмета без урахування зовнішніх впливів), обраних для вирішення певного композиційного завдання з урахуванням характеру їх психофізичного впливу.
Колоритом називають гармонійне поєднання, взаємозв'язок, тональне об'єднання різних кольорів.
Основні правила гармонійних поєднань:
1. Правило контрасту — використання кольорів, які в колірному колі розташовані одні навпроти одних і утворюють контрастні пари (фіолетовий — жовтий, червоний — зелений, синій — помаранчевий, хроматичні — ахроматичні, теплі — холодні, насичені — нейтральні).
2. Правило аспекту — добір для композиції кольорів, наближених (розташованих поруч у колірному колі) за тоном, за світлотою, за насиченістю тощо. Наприклад: насичені — пастельні, насичені — нейтральні, пастельні — нейтральні, пастельні — ахроматичні (білий), нейтральні — ахроматичні (чорний, сірий).
3. Правило подібності — застосування матеріалів одного і того ж кольору, але різних за фактурою і структурою.
Колірна гама виробів декоративно-ужиткового мистецтва часто мала й символічне навантаження, пов'язане зі світоглядними уявленнями та традиціями різних культур і народів. Наприклад, у розписі української писанки:
червоний колір символізував радість життя, любов,
жовтий — місяць і зорі, урожай;
зелений — багатство, буяння рослинного світу, його воскресіння;
блакитний — чисте небо, здоров'я;
бронзовий — землю-матінку;
чорний із білим — пошану до померлих родичів, їхніх душ тощо.
№3:
Теоретичний блок
Даємо перепочити нашим оченятам:
№4:
Завантаження файлу
Виконуємо завдання за відео:
№5:
Завантаження файлу
Закінчіть(допишіть) речення та розмістіть тут
Рефлексія від 13 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
Інструктаж з БЖД. В'язання спицями як вид декоративно - ужиткового мистецтва. Вибір теми проєкту "Шапка зменшений розмір". Технологічна послідовність виготовлення виробу.