Урок:

2 Ненаголошені е, и в корені слова.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета:поглибити знання учнів про орфограму й орфо­графічну помилку, з орфограмою «Ненаголошені голосні [е], [и] в коренях слів, що перевіряються наголосом»; формувати вміння правиль­но писати слова з ненаголошеними [е], [и] в коренях слів, перевіряти правильність написаного за допомогою пра­вил; розвивати орфографічну пильність, правописні навички, пам’ять, уміння об­ґрунтовувати вибір потрібної літери у слові; прищеплювати любов до образного слова.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

0400ijhj-aedc-500x500.jpg

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Вільне введення тексту

Говори правильно! Мовленнєвий практикум.

На дорогах ПРОБКА, КОРОК чи ЗАТОР? Розгортаємо будь-який тлумачний словник і читаємо. Корок має такі значення: 1) кора коркового дуба, яку використовують для різних потреб; 2) затичка для пляшки з кори згаданого дерева. Отже, на дорогах ніякий не корок. До речі, затички різного призначення називають пробками. А скупчення людей або транспорту, що створюють перешкоду рухові, називають затором. Це основне значення слова. Отже, правильно сказати: затор на дорозі. Слова корок чи пробка можна вжити в цьому значенні, але воно тоді буде переносним, а це означає, що їх можна використовувати лише в усному чи художньому мовленні. У новинах, на радіо, у документах потрібно вживати словосполучення дорожній затор або затор на дорозі.

2:

Вільне введення тексту

Гра «Редактор». Прочитай уважно слова. Запиши їх правильно.

Чирипиця, напирикір, шипотіти, тремати, виселка, грибинястий, смитана, мителиця, струминіло, мелосердя, зниважити, лемон, кречати, прерода, капилюх, пикти, сирида.

3:

Вільне введення тексту

А В..лике д..р..во 1 другому — мачуха.

Б Н..ма такого дерева, 2 щоб на нього пт..ця не сідала.

В Пр..рода одному мати, 3 лісу не робить.

Г Хто не садив дерева, 4 по його плоду.

Ґ Що в лісі родиться, 5 поволі росте.

Д Зламати дерево — с..кунда, 6 то в дворі згод..ться.

Е Одне д..рево 7 тому не л..жати в затінку.

Є Пізнати дерево 8 виростити — роки.

Об'єднай і правильно запиши прислів'я.

4:

Вільне введення тексту

Опис, який учні побачать після проходження уроку

0400iji0-3a02-259x194.jpg

Рефлексія від 13 учнів

Сподобався:

13 0

Зрозумілий:

13 0

Потрібні роз'яснення:

13 0
Рекомендуємо

Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення)

Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення)

307

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
5 клас

33 грн

Букви и, і в словах іншомовного походження

Букви и, і в словах іншомовного походження

256

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
5—9 клас

33 грн

И та і в кінці прислівників. Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників і дієприкметників.

И та і в кінці прислівників. Правопис прислівників на -о, -е, утворених від прикметників і дієприкметників.

227

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
7 клас

35 грн

Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних.

Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних.

236

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
6 клас

33 грн

Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі. Вимова приголосних у корені слова

Приголосні тверді й м'які, дзвінкі й глухі. Вимова приголосних у корені слова

66

Аватар профіля Вервикишка Ірина Михайлівна
Українська мова
5 клас

30 грн

Схожі уроки

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

663

Аватар профіля Мірошніченко Леся Миколаївна
Українська мова
6 клас

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

829

Аватар профіля Яковець Надія Василівна
Українська мова
9 клас

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

509

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
10 клас

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої особи

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої  особи

391

Аватар профіля Сухорукова Валентина Михайлівна
Українська мова
4 клас

Послідовна підрядність.

Послідовна підрядність.

229

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
9 клас