Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Матеріали для мовного розвитку: застосування у Монтессорі-середовищі
»
Взяти участь Всі події
Урок:

1. Чергування голосних

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета: повторити знання десятикласників про основні чергування голосних звуків; формувати правописні вміння; удосхконалювати уміння знаходити й виправляти орфографічні помилки у писемному мовленні; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати у ліцеїстів повагу до рідної мови, а також відчуття її краси як основи естетичного виховання.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Добрий день!

Сьогодні тобі доведеться наполегливо працювати, оскільки в українській мові існує велика кількість чергувань звуків, як голосних, так і приголосних. Тож нам необхідно всі їх згадати та вміти застосовувати на практиці.

Перше завдання полягає в опрацюванні теоретичного матеріалу. Переглянь відео за наступними посиланнями.

  1. "Чергування голосних. Частина І": https://www.youtube.com/watch?v=3ui8IN_AQZk

  2. "Чергування голосних. Частина ІІ": https://www.youtube.com/watch?v=tfnb4vLVaOM

2:

Теоретичний блок

Хочу допомогти у створенні конспекту. Сьогодні його можна не писати, а завантажити та зберегти. Нижче додано файл у формиаті Word. Цей матеріал стане в нагоді під час виконання вправ, пов'язаних із чергуванням голосних та приголосних звуків.

УМ 10. Чергування звуків.docx


3:

Вільне введення тексту

Вправа 1. Прочитайте речення. Заповніть пропуски у словах. Вставте необхідну літеру, виділіть її жирним шрифтом. ( Для виконання завдання не обов'язково передруковувати текст, достатньо його скопіювати, вставити в поле для відповіді та редагувати.)

1. Ходить пісня яснолика між дерев, ми її в серця навіки заб..рем. 2. Два вітри підкрались стиха, в баби вир..вали нитки і порвали на шматки. 3. Біла ромашко, як ти цвітеш! З медом від тебе л..тить бджола. Дівчинка в коси тебе запл..ла. 4. Ми повибігаємо, снігу нак..чаємо купу за садком. 5. Баба буде плакати, будуть сльози капати, знівечать кожух. Голова пок..титься і в калюжу — бух! 6. Можна все на світі виб..рати, сину, виб..рати не можна тільки Батьківщину .7. У зеленому намисті, синьоока, чарівна, ст..ле килими барвисті, йде дібровами весна. 8. Осінь ялинки не ч..пає, доглядає, наче мати,— все про неї тільки й дбає, щоб зимі подарувати. 9. Дожидаю із роботи маму. І на кухні, і в світлиці підм..ла, прибрала .10. Внучка сміливо продирається лісовими хащами. 11. Сидимо собі, ліс кругом завм..р. 12. Сьогодні дідусь уже зб..рався пов..зти дівчинку до Тихого океану. 13. Через хвилину судно стишувало хід, перем..гаючи піняві хвилі. 14. Бабуся заг..няє нас до хати .

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично)

Найпоширеніші  випадки чергування голосних звуків (практично)

185

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
5 клас

33 грн

Контрольна робота № 5 Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- (тестові завдання)

Контрольна робота № 5 Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- (тестові завдання)

203

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
5 клас

33 грн

Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення)

Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів. Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення)

317

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
5 клас

33 грн

Основні правила вимови голосних звуків

Основні правила вимови голосних звуків

190

Аватар профіля Перепелиця Любов Вікторівна
Українська мова
10 клас

20 грн

Основні випадки чергування [у] – [в], [і] – [й] (правила милозвучності)

Основні випадки чергування [у] – [в], [і] – [й] (правила милозвучності)

271

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська мова
5 клас

33 грн

Схожі уроки

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

Правопис складних іменників (повторення й поглиблення).

673

Аватар профіля Мірошніченко Леся Миколаївна
Українська мова
6 клас

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

Розділові знаки в СПР з кількома підрядними

852

Аватар профіля Яковець Надія Василівна
Українська мова
9 клас

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

Розвиток зв"язного мовлення. Есе.

527

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
10 клас

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої особи

Спостерігаю за відмінюванням займенників 3-ої  особи

412

Аватар профіля Сухорукова Валентина Михайлівна
Українська мова
4 клас

Послідовна підрядність.

Послідовна підрядність.

253

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська мова
9 клас