Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»

Автор курсу:
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри світової літератури, професор кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка
Програма підвищення кваліфікації
!

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Сторінка обговорення курсів
Обсяг
курса:
30 академічні години.
Форма
навчання:
Дистанційна
Видається
за проходження:
Свідоцтво із зазначенням академічних годин
Початок
навчання:
24.12.2019
Цей курс може вартувати на 20% менше, якщо Ваш заклад освіти офіційно співпрацює із ТОВ «Всеосвіта»!
Детальніше про співпрацю закладів освіти із ТОВ «Всеосвіта» у сфері підвищення кваліфікації працівників дивитись за
посиланням.
! На засвоєння програми відводиться один календарний місяць. При необхідності термін навчання може бути продовжений.
Анотація курсу

Бажання розповідати про викладання літератури в школі подібне до бажання запросити у майстерню, де заховані всі найнеобхідніші речі для роботи над мистецьким шедевром, подібне до запрошення за лаштунки театральної сцени, де заховані секрети народження неповторної та вражаючої вистави, подібне до запрошення у кімнату ювеліра, де під настільною лампою дивовижними інструментами у вмілих руках твориться щось особливе і гарне.

Переваги навчання на нашому сайті

Неймовірно низька вартість навчання при високій якості навчальних програм.
Офіційність документів можна перевірити за посиланням.
Пройти навчання можливо за індивідуальним прискореним графіком.
Можливість оплати курсу за рахунок
Вашої організації.
Підсумкова атестація в дистанційному
режимі
.
Часті формування нових навчальних груп. Групи формуються щодня.
Поєднання навчання і роботи, так як навчання проходить в дистанційному режимі.
Видається документ*:
Після закінчення навчання
видається Свідоцтво про проходження курсу
із зазначенням академічних годин,
офіційність якого можна перевірити за посиланням.
*Документ видається лише в електронному форматі.

Інформація про курс

Розмова про методику викладання літератури – це монологи / діалоги / полілоги про світ, про людину у світі, про людину в собі, для себе та для інших; це розмисли про прекрасне і потворне, про велично-піднесене й низьке. Як відзначила Марія Зубрицька, одна із сучасних дослідниць феномену читання: «Література – це розповідь: про дійсність – водночас реальну та ірреальну; про світ – без початку і кінця; про час – водночас обмежений та необмежений; про культуру – водночас єдину і розмаїту, цілісну і мозаїчну; про людське життя – водночас конечне і безконечне; про людину – неповторну і мінливу, загублену у візерункові своїх ідентичностей, у поліфонічному звучанні дійсності, світу, культури». Для сприймання, осмислення та розуміння літератури потрібна фахова вправність, адже щоби здійснилося педагогічне покликання, потрібні досконалі інструменти.

Цікавою метафорою починається книга Мічіо Кайку «Візії: як наука змінить ХХІ сторіччя» (Львів. Літопис. 2004): «Три сторіччя тому Ісаак Ньютон написав: «… самому собі я видавався тільки хлопчиком, що бавиться на морському березі, час від часу знаходячи то краще відшліфованого камінчика, то мушлю, гарнішу від інших, тимчасом як величезний океан істини лежав переді мною геть незвіданий». Невичерпний океан літератури приховує у своїх глибинах справжні скарби, перлини тисячолітнього досвіду людства чекають щоразу нових поціновувачів, тих, кому відкриється краса і мудрість слова. Іншого способу відшукати ці скарби, аніж допомога мудрого учителя, немає.

Викладання літератури є складним і багатоплановим процесом. Він ґрунтується на сформованих методологічних засадах та здійснюється у методично-практичних підходах і рішеннях. Формування свідомості та мислення учнів пов’язане із численними проблемами: психолого-педагогічними, інтерпретаційними, герментевтичними, власне методичними. Сьогодні ми маємо до користування навчальні програми, підручники, посібники, робочі зошити, укладені збірники та хрестоматії. А також маємо гостру проблему читання як потреби для наших учнів, студентів, учителів, викладачів.

 

Мета навчального курсу

зумовлена актуальними потребами сучасного освітнього дискурсу в просторі літературної освіти і полягає у формуванні теоретико-методологічних основ та моделюванні практичних координат викладання літератури.

Основними завданнями курсу є

  • осмислення ключових проблем читання та літературної освіти в новочасній школі;
  • ознайомлення з науковими та методологічними засадами викладання літератури;
  • ґрунтовний розгляд системи основних методів та прийомів у процесі викладання літератури;
  • здобуття (розвиток, вдосконалення) практичної майстерності педагога в царині літературної освіти.

Таким чином, очікуваними результатами опрацювання пропонованого навчального курсу є:

  • розбудова парадигми сучасної літературної освіти в історико-культурному та світоглядному контексті;
  • засвоєння ключових науково-методологічних засад викладання літератури;
  • знання основних методів та прийомів викладання літератури;
  • вміння практичного застосування методів та прийомів у щоденній педагогічній діяльності;
  • формування (розвиток, вдосконалення) власного методичного стилю у викладанні літератури.

Для осмислення головних питань, що становлять центр сучасної методики викладання літератури, для утвердження кращих традицій мудрого, творчого, самокритичного та результативного підходу до своєї праці, для формування чи вдосконалення власного педагогічного стилю пропоную заглибитися у методичні лабіринти, аби дати собі раду з будь-якими химерами, що постають на шляху до серця дитини.

Цільова аудиторія

Учителі, викладачі літератури закладів загальної середньої освіти та закладів І-ІІ рівнів акредитації (технікумів, училищ, коледжів).

Навчальний план 30 годин

Програма підвищення кваліфікації
Найменування розділів,
модулів, тем
Всього
годин
Лекції
Самостійна
робота
Практична
робота
Години
контролю
Вид
контролю
Модуль 1. Когнітивна парадигма літературної освіти у новітній школі
1. Школа ХХІ століття // проблеми // читання. 2. Чи справді «нічого нового під Сонцем»? (для чого потрібна методика?).
Всього годин: 10
Лекції: 4
Самостійна робота: 0
Практична робота: 4
Години
контролю:
2
Вид контролю:Тест
Модуль 2. Методи викладання літератури: наукові горизонти, психологічні координати, художні проекції
1. Основні методи викладання літератури в сучасній школі. 2. Основні прийоми викладання літератури в сучасній школі.
Всього годин: 10
Лекції: 4
Самостійна робота: 0
Практична робота: 4
Години
контролю:
2
Вид контролю:Тест
Модуль 3. Текст і контекст: урок літератури
1. Модель уроку літератури в компетентнісній парадигмі. 2. Планування, проектування, підготовка, проведення, самооцінка уроку літератури. 3. Підсумковий контроль.
Всього годин: 10
Лекції: 4
Самостійна робота: 0
Практична робота: 4
Години
контролю:
2
Вид контролю:Тест
Обсяг
курса:
30 академічні години.
Форма
навчання:
Дистанційна
Видається
за проходження:
Свідоцтво із зазначенням академічних годин
Початок
навчання:
24.12.2019
Цей курс може вартувати на 20% менше, якщо Ваш заклад освіти офіційно співпрацює із ТОВ «Всеосвіта»!
Детальніше про співпрацю закладів освіти із ТОВ «Всеосвіта» у сфері підвищення кваліфікації працівників дивитись за
посиланням.

Інформація про організацію

Найменування
ТОВ «Всеосвіта»
Мова навчання
Українська
Адреса для листування
04080, м.Київ, вул. Кирилівська, будинок 82, офіс 256
Режим і графік роботи
з 9.00 до 18.00, перерва на обід з 13.00 до 14.00
Контактний телефон
Служба підтримки 0 (800) 331 031 (дзвінок безкоштовний)
Служба
підтримки:
0 (800) 331 031
Дзвінок безкоштовний