Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.
Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.
Співпраця із закладами освіти.
Дізнатись більше про сертифікати.
Із введенням повсюдно інклюзивної форми навчання та інклюзії, як форми сучасного існування суспільства у нашій країні, в закладах дошкільної та загальної освіти значно збільшилася кількість дітей із особливими освітніми потребами. Такі діти потребують певних, унікальних, створених саме для них «підлаштувань»: адаптацій чи модифікацій навчальних програм, зміненого під їхні потреби соціально-побутового та навчального середовища, відповідного до їхнього розуміння ставлення з боку оточення тощо. Освітяни, які утворюють команди психолого-педагогічного супроводу для дітей із особливими освітніми потребами наразі не завжди можуть визначити, які саме має особливі освітні потреби кожна конкретна дитина, та за яких умов її навчання буде успішним. Цей курс покликаний на допомогу педагогам, психологам, логопедам закладів дошкільної та загальної освіти аби надати широкому колу освітян унікальну інформацію щодо особливостей розвитку та сприйняття інформації за допомогою сильних сторін кожної дитини із особливими освітніми потребами.
Інклюзивне навчання як форма соціалізації людей із порушеннями психофізичного розвитку та введення дітей із особливими освітніми потребами (ООП) у суспільство у ранньому віці є однією з найефективніших форм щодо успішної соціальної адаптації, яка підтверджується світовим досвідом. З кожним роком все більше розвинених країн, що опікуються розвитком та навчанням населення вводять інклюзивну форму та набувають нового, більш досконалого рівню розвитку соціуму в цілому (Бельґія, Голландія, Данія, Німеччина, Польща, Португалія, Швейцарія, Швеція, тощо). Адже питання інклюзії є широким, та доторкається до безлічі питань пов’язаних із розвитком культури, освіти та самосвідомості кожного громадянина. В нашій країні інклюзія, наразі, є іще новітньою формою навчання й соціалізації людей із особливими освітніми потребами. Наразі, наше суспільство лише вчиться сприймати різних людей, людей, які відрізняються від більшості. Вчиться толерантності та свідомості щодо власних дій та вчинків відповідно до людей із інвалідністю.
Найбільша відповідальність зараз лежить саме на плечах учасників команд психолого-педагогічного супроводу, які працюють із дітьми із ООП в умовах закладів дошкільної чи загальної освіти. Адже саме вони: психологи, педагоги, логопеди, батьки дітей із ООП, беруть безпосередню участь в організації та веденні процесу розвитку, навчання й виховання, й в подальшому, успішної соціалізації таких дітей. Саме через команди супроводу буде здійснюватися і момент формування самосвідомості у майбутнього покоління щодо толерантного ставлення до людей із ООП. Саме через учасників команди супроводу більшість громадян дізнаються про те, якими бувають люди із порушеннями психофізичного розвитку, як необхідно себе поводити із кожною окремою людиною, що має певні ООП, щоб не нашкодити ані їй, ані собі.
Для розв’язання цих глобальних масштабних завдань замало людяності чи толерантності з боку спеціалістів, які працюють із дітьми із ООП. Кожному учаснику команди психолого-педагогічного супроводу дитини із ООП необхідно знати усе про розвиток таких дітей, розуміти яким чином можна нашкодити неправильними діями та в жодному разі не допустити цього. Саме за умов наявності у команді психолого-педагогічного супроводу фахівців, які знаються на потребах дітей із ООП, мають певний практичний досвід і може бути вибудована ефективна корекційно-розвиткова робота із кожною дитиною із ООП, яка в майбутньому зможе стати успішно соціально адаптованою людиною та зайняти своє місце у суспільстві. На сьогодні це і є одним із головних завдань введення інклюзивної форми навчання, яке можна успішно реалізувати через перенавчання та підвищення кваліфікації освітян, які будуть працювати із дітьми із ООП.
Базуючись на основних положеннях, які визначають порядок введення інклюзивної форми навчання у закладах дошкільної та загальної освіти, найближчим часом, тенденція навчати та виховувати дітей із особливими освітніми потребами разом із дітьми із нормо-типовим психофізичним розвитком буде набувати все більшого значення та поширюватися на всій території країни, а отже, й потреба у кваліфікованих спеціалістах, які забезпечуватимуть процес психолого-педагогічного супроводу дитини із ООП буде зростати.
Указ Президента України «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року» документ 344/2013 прийняття від 25.06.2013 року:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/344/2013/page
Закон України «Про освіту» документ 2145-VIII редакція від 09.08.2019 року:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
Наказ «Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах» №104/52 від 06.02.2015 року:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0224-15
Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання встановлення лікарсько-консультативними комісіями інвалідності дітям» №917 від 21.11.2013 року:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/917-2013-%D0%BF
Наказ №163 «Про затвердження Плану заходів щодо виконання Рекомендацій, схвалених Постановою Верховної Ради України від 13 січня 2015 року №96-VIII» від 18.02.2015 року:
https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0163729-15
Постанова Кабінету Міністрів України №872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах» від 15.08.2011 року:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/872-2011-%D0%BF
Закон України «Про загальну середню освіту» документ 651-XIV редакція від 09.08.2019 року:
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/651-14
Кожному учаснику команди психолого-педагогічного супроводу щоб працювати із дітьми із ООП неодмінно потрібно знати:
Кожна дитина із ООП має свої унікальні особливості розвитку та типові характерологічні особливості відповідно до категорії її психофізичних порушень. За допомогою знань про особливості психофізичного розвитку дітей із ООП учасники команди психолого-педагогічного супроводу зможуть працювати більш якісно та ефективно, адже в такому разі кожна дитина буде отримувати саме таку допомогу, якої потребує за певних обставин, що склалися. У цьому курсі кожен учасник команди, що забезпечує психолого-педагогічний супровід дитини із ООП зможе знайти інформацію щодо закономірностей психофізичного розвитку дітей із різними категоріями ООП, особливостей розвитку інтелектуальних здібностей, комунікативної сфери, особистісної та емоційно-вольової сфери, поведінкових особливостей. Відповідно до цієї інформації, команда супроводу, враховуючи результати психологічної діагностики, зможе будувати корекційно-розвивальну роботу у закладі дошкільної чи загальної освіти, визначати необхідність в адаптації чи модифікації навчальних програм та надавати фахові рекомендації батькам щодо розвитку дитини із ООП.
Керівники, методисти, психологи, логопеди, педагоги (вихователі/вчителі/асистенти педагога), асистенти дитини, викладачі закладів дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти та закладів І-ІІ рівнів акредитації (технікумів, училищ, коледжів).
Формування основ загальних понять щодо організації навчально-виховного процесу командою психолого-педагогічного супроводу дитини із ООП у навчальних закладах із інклюзивною формою навчання.