Конференція

Відбулась в середу 20 листопада 2024 року о 14:00

Актуальні питання інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами: від стратегії до практики

Мета онлайн-конференції:

— узагальнення успішних практик впровадження інклюзивного навчання в закладі освіти;

— вдосконалення професійних компетентностей педагогічних працівників, необхідних для надання якісних освітніх послуг в умовах інклюзивного навчання;

— обмін інноваційним досвідом організації роботи з дітьми з ООП;

— мотивування до педагогічного партнерства.

299 грн
Сертифікат учасника 8 академічних годин
Кабінет конференції (Обговорення та перегляд)

Запрошення через месенджери:

Кращі спікери
з реальним
досвідом

Актуальні теми
з практичним
застосуванням

8 годин
підвищення
кваліфікації

АКТУАЛЬНІСТЬ

Прийняття різноманіття та унікальності особистості, повага та увага до індивідуальних відмінностей сприяє розвитку інклюзивної культури. Інклюзивна освіта є показником гуманістичних, демократичних, толерантних ознак нинішнього суспільства, в якому реалізуються рівні права на якісну й доступну освіту для всіх.

В цьому контексті важливим є створення ефективних психолого-педагогічних умов, які сприятимуть партнерським взаєминам, співтворчості, особистісному розвитку й повноцінній соціалізації особи з особливими освітніми потребами. Успішне інклюзивне навчання особи з особливими освітніми потребами ґрунтується на організації відповідного розвивального середовища, розробленні індивідуальної освітньої траєкторії, партнерській взаємоузгодженій взаємодії між педагогами, учнями та батьками.

Інклюзивне навчання забезпечує індивідуальний підхід, ураховуючи потреби й можливості кожного. Тому належна підготовка та безперервне вдосконалення інклюзивної компетентності педагогічних працівників є запорукою надання якісних освітніх послуг особам з ООП.

ТЕМА КОНФЕРЕНЦІЇ

Національна стратегія розвитку інклюзивного навчання на період до 2029 року передбачає такі цілі: отримання кожною особою гарантованих державою освітніх послуг, спрямованих на розкриття її потенціалу, максимальний розвиток і соціалізацію, з урахуванням її індивідуальних можливостей та потреб; отримання кожною особою якісних освітніх послуг відповідно до індивідуальних потреб у комфортному, безпечному, безбар’єрному, дружньому до кожного учасника освітнього процесу інклюзивному освітньому середовищі; прийняття українським суспільством багатоманітності людини та врахування потреб усіх учасників освітнього процесу.

Високий рівень інклюзивної компетентності вчителя дозволяє впроваджувати стратегії універсального дизайну, розробляти й застосовувати адаптації й модифікації відповідно до особливих освітніх потреб, організовувати сприятливі умови в освітньому середовищі для задоволення індивідуальних потреб розвитку особистості учнів. Водночас надважливою компетенцією педагогів є усвідомлення й дотримання принципів командної взаємодії у процесі психолого-педагогічного супроводу осіб з ООП.

Наразі організація освітнього процесу осіб з особливими освітніми потребами відбувається в умовах воєнного стану. Тому пріоритетними є питання як безпеки так і надання індивідуальної психологічної підтримки під час стресових ситуацій.

Бібліотеки Всеосвіти містять велику кількість апробованих методичних матеріалів і рекомендацій, що можуть бути використані в організації інклюзивного навчання. Запрошуємо долучитися до освітянської скарбівниці інноваційного педагогічного досвіду.

ДЛЯ КОГО?

Менеджери освіти будь-якого рівня, завідувачі / директори, вихователі, асистенти вихователя, вчителі, асистенти вчителя, корекційні педагоги, практичні психологи, фахівці ІРЦ, батьки та усі, кому не байдужий розвиток інклюзивної освіти в Україні.

Взяти участь

Безплатний
перегляд та участь

Кваліфіковані
експерти-спікери

Вільний доступ
до запису

ПРОГРАМА ТА ДОПОВІДАЧІ ЗАХОДУ

14:00 — 14:15 Відкриття конференції, порядок роботи

Програма конференції передбачає 5 хв. обговорення після виступу спікерів. Модераторка конференції Леся Литвиненко розпочинатиме конференцію, слідкуватиме за таймінгом та завершуватиме конференцію.

14:15 — 15:05 (+10 хв. обговорення) — 15:15 Тетяна Наумчук,

старша викладачка кафедри психології та інклюзивної освіти, методист вищої категорії лабораторії дошкільної та початкової освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, авторка науково-педагогічних посібників рекомендованих МОН України та наукових статей для педагогів закладів дошкільної освіти.

Тема. Готовність педагога закладу дошкільної освіти до процесу змін в організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами

15:15 — 16:05 (+10 хв. обговорення) — 16:15 Юлія Сологуб,

директорка Інклюзивно-ресурсного центру, практична психологиня, логопединя, навчаюча тренерка з арттерапії, сертифікована тренерка з надання першої психологічної допомоги за програмою ІТС Israel Trauma Coalition.

Тема. Сучасне інклюзивне середовище в умовах ЗЗСО: від формалізму до культури інклюзивності

16:15 — 17:05 (+10 хв. обговорення) — 17:15 Дмитро Прасол,

доктор філософії в галузі соціальних і поведінкових наук (кандидат психологічних наук), керівник Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр № 3» Миколаївської міської ради, член Української асоціації організаційних психологів та психологів праці (УАОППП).

Тема. Стратегії організації освітнього процесу для учнів з освітніми труднощами в умовах інклюзивного навчання

17:15 — 17:30 Кава-брейк

17:30 — 18:20 (+10 хв. обговорення) — 18:30 Богдана Смаль,

практична психологиня, фахівчиня ІРЦ, консультантка в психодинамічному методі Позитивної психотерапії, членкиня ГС «Національна психологічна асоціація», сертифікована спеціалістка з МАК, сертифікована арттерапевтка, авторка корекційних зошитів, онлайн-уроків, дидактичних ігор, терапевтичних віршів, казок, арттерапевтичних технік, дихальних практик для дітей з ООП, сертифікована фахівчиня за методиками WISC-IV, Leiter-3, РЕР-3, CASD, Conners-3; фахівчиня в методі TBRI; співавторка курсу «Основи корекційної діяльності в закладах освіти».

Тема. Організація навчально-корекційного процесу осіб з інтелектуальними труднощами в закладах освіти

18:30 — 19:20 (+10 хв. обговорення) — 19:30 Наталія Базима,

кандидатка педагогічних наук, доцентка кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти факультету соціальної педагогіки та психології Запорізького національного університету, логопединя, психологиня, коучиня, системно-сімейна арттерапевтка, сертифікована тренерка, членкиня Української асоціації корекційних педагогів, Асоціації логопедів України, авторка статей та посібників.

Тема. Взаємодія батьків та фахівців як запорука ефективності інклюзивного навчання

19:30 — 19:45 Підбиття підсумків конференції

МОДЕРАТОРКА

Леся Литвиненко,

засновниця проєкту «Всеосвіта». Розробниця методичних матеріалів для використання в навчальному процесі для дітей та дорослих.

ОРГАНІЗАТОРКА

Інна Казмірик,

методистка з організації вебінарів на Всеосвіті, кандидатка педагогічних наук. З питань співпраці звертайтеся в особисті повідомлення.