Конференція

Відбулась у вівторок 29 серпня 2023 року об 11:00

Навчання в умовах війни: готуємося до нового 2023/2024 навчального року

Шановні учні, батьки, вчителі! У ці серпневі дні ми, як ніколи, з хвилюванням чекаємо початку нового 2023/2024 навчального року. Усі заклади освіти мріють знову зібрати разом усю свою велику освітянську родину!

У цей непростий період ми маємо перш за все дбати про здоров’я й безпеку кожного з нас та дотримуватися усіх вимог та рекомендацій!

Разом до Перемоги! Слава Україні!

Кращі спікери
з реальним
досвідом

Актуальні теми
з практичним
застосуванням

8 годин
підвищення
кваліфікації

Про тему онлайн-конференції

Традиційно кожен новий навчальний рік починається серпневими конференціями педагогічних працівників, які визначають стратегічні пріоритети розвитку освіти, шляхи їх реалізації, скеровують педагогічну спільноту до реалізації ціннісних пріоритетів особистості.

Серпнева конференція — особлива педагогічна традиція, зігріта теплом останніх літніх днів і любов'ю до професії.

Це час відліку нових справ, нового витка життя в освіті, що знаменує початок шкільного марафону довжиною ще в один рік.

Сьогодні важко передбачити те, яким буде навчання в новому навчальному році — для одних закладів освіти воно продовжиться у дистанційній формі, для інших — в очній, на третіх чекає змішаний формат. Проте вже сьогодні варто готуватися до роботи восени, передбачивши всі три варіанти і застосовуючи максимальну гнучкість. То ж, як спланувати роботу в новому навчальному році, аби навчання в умовах війни було ефективним та результативним?

У безперечно складних обставинах, у яких перебуває українська освіта протягом останніх років унаслідок пандемії COVID-19, а нині повномасштабної війни, що розпочала росія, освітяни роблять усе можливе, щоб забезпечити право молодого покоління на освіту.

Освітні втрати — це прогалини у знаннях і навичках, які виникають в учнівства під час освітнього процесу у порівнянні зі стандартами освіти та очікуваними результатами навчальних здобутків.

Освітні втрати можуть виникати з різних — як індивідуальних, так і системних — причин. Серед них: здоров’я, війна, пандемія, надзвичайні ситуації природного характеру.

Значний вплив також накладається на освітні втрати, зумовлені у 2020—2021 роках пандемією COVID-19. Окрім безпосередньої зупинки освітнього процесу, що мав місце у всій країні після 24 лютого 2022 року, а також обмежень дистанційного навчання, на виникнення освітніх втрат можуть впливати також інші чинники:

  • бойові дії та окупація;

  • повітряні тривоги;

  • виїзд учнівства за кордон;

  • переїзд у межах України;

  • відключення електроенергії;

  • руйнування значної частини закладів освіти.

Мета

Дати освітянам чіткі роз’яснення щодо особливостей підготовки до нового навчального року в умовах сучасних викликів, допомогти всім учасникам освітнього процесу розробити план старту нового навчального року в умовах війни, протягом якого перед педагогами постануть нові виклики та можливості; розглянути особливості організації освітнього процесу у закладах освіти різних типів; підготувати до організованого початку нового навчального року та удосконалити методичне забезпечення викладання предметів відповідно до головних пріоритетних завдань сучасної системи освіти, визначених нормативними документами Міністерства освіти i науки України на 2023/2024 навчальний рік.

Для кого конференція?

Менеджери освіти будь-якого рівня, працівники центрів професійного розвитку педагогічних працівників, методисти методичних кабінетів (центрів), методисти закладів освіти, вчителі, вихователі, педагогічні та науково-педагогічні працівники закладів освіти, класні керівники, психологи, батьки та всі небайдужі до процесу навчання.

Взяти участь

ПРОГРАМА ТА ДОПОВІДАЧІ ЗАХОДУ

11:00 — 11:45 Вікторія Косик,

проєктна менеджерка з цифровізації освіти Команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України, директорка Центру освітнього консультування, авторка підручників з природничих наук та посібників з використання програмного засобу mozaBook, освітня технологиня.

Тема. Цифровізація української освіти: реалізація, проблеми і перспективи.

11:45 — 12:30 Олена Святенко,

заступниця директора Департаменту інституційного аудиту — начальниця управління роботи із закладами загальної середньої та дошкільної освіти Державної служби якості освіти України.

Тема. Як компенсувати «освітні втрати»: рекомендації для органів влади, засновників і директорів закладів освіти.

12:30 — 13:15 Алла Захарова,

начальниця відділу позашкільної освіти управління роботи із закладами професійно-технічної та позашкільної освіти департаменту інституційного аудиту Державної служби якості освіти України.

Тема. Доступ до якісної позашкільної освіти. Виклики сьогодення.

13:15 — 14:00 Світлана Нерянова,

начальниця відділу дошкільної освіти Директорату дошкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України.

Тема. Організація роботи закладів дошкільної освіти в умовах воєнного стану.

14:00 — 14:45 Тетяна Засєкіна,

докторка педагогічних наук, старша наукова співробітниця, заступниця директора з науково-експериментальної роботи Інституту педагогіки НАПН України.

Тема. Навчально-методичне забезпечення для предметного циклу навчання (7—9 класи) від науковців Інституту педагогіки НАПН України.

14:45 — 15:30 Максим Рудич,

науковий співробітник Національної академії педагогічних наук України, ведучий уроків біології телепроєкту «Відкритий урок» на ТРК Київ та Всеукраїнської школи онлайн, тренер НУШ, співавтор підручників із біології та природничих наук.

Тема. Цифрові інструменти для подолання освітніх втрат на прикладі природничих наук.

15:30 — 16:15 Наталя Харченко,

кандидатка психологічних наук, практична психологиня вищої категорії, викладачка психології Одеського педагогічного фахового коледжу; консультантка з питань запобігання та протидії домашньому насильству, захисту прав дітей; членкиня Української спілки психотерапевтів, членкиня Асоціації психологів та психотерапевтів України, керівниця Секції кататимно імагінативної психотерапії в Одеському відділенні Українського союзу психотерапевтів.

Тема. Дитина під час викликів: стратегії та підходи для педагогів.

16:15 — 17:00 Інна Маніленко,

юристка, сертифікована тренерка з підвищення кваліфікації директорів та заступників директорів закладів загальної середньої освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа», сертифікована експертка для проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти, методистка вищої кваліфікаційної категорії, вчителька історії та правознавства вищої кваліфікаційної категорії, педагогічне звання «старший учитель».

Тема. Освіта дорослих в умовах оновленого змісту.

Модераторка конференції

Світлана Баженова,

заступниця директора з навчально-методичної роботи.