Всеукраїнська науково-практична конференція
«Психологічний супровід учасників освітнього процесу під час війни в Україні: результати ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Просвітницькі програми»
Шановні колеги! Запрошуємо вас до участі у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Психологічний супровід учасників освітнього процесу під час війни в Україні: результати ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Просвітницькі програми», яка відбудеться 28 вересня 2022 року о 10 годині. Тривалість онлайн-конференції – 6 годин.
Конференції
від «Всеосвіти» це:
Кращі спікери
з реальним
досвідом
Актуальні теми
з практичним
застосуванням
6 годин
підвищення
кваліфікації
Анотація
З початком російського вторгнення в Україну одним із важливих пріоритетів у діяльності закладів освіти є забезпечення психологічної стійкості учасників освітнього процесу, які постраждали від російської воєнної агресії. Війна в Україні стала стресом для усіх учасників освітнього процесу.
За таких умов істотно зростає роль психологічної служби системи освіти, яка має забезпечувати своєчасне і систематичне надання психологічної та соціально-педагогічної підтримки усім учасникам освітнього процесу відповідно до цілей та завдань функціонування системи освіти.
Саме психологічна служба покликана навчити дитину жити в мирі із самим собою та з іншими, вступати у взаємостосунки із світом так, щоб життя приносило задоволення.
Концепція Нової української школи передбачає перезавантаження української освіти з оновленням чинного алгоритму професійної діяльності та переглядом методології роботи з учнями, батьками, вчителями; зміну акцентів та пріоритетів з процесу на результат з використанням ефективних методів практичної психології та соціальної роботи.
Про конференцію
Сьогодні всі учасники освітнього процесу більш ніж будь-коли раніше, потребують психологічної підтримки і допомоги. В цей буремний час працівники психологічної служби надають психологічні послуги в режимі 24/7, налагоджують взаємодію з учасниками освітнього процесу за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, проводять консультування через електронний «Кабінет психолога/соціального педагога», що створені на вебсайтах закладів освіти, здійснюють інформаційну підтримку щодо джерел консультування, куди саме можна звернутися, розмістивши повідомлення у месенджер Facebook-сторінки, чат Telegram-каналу тощо.
Наразі додалися звернення щодо психологічної підтримки дітей в умовах війни, надання психологічної допомоги, в тому числі екстреної, подолання стресу, переживання втрати, горя, печалі та страждання, психотерапевтичної роботи з дітьми, які втратили батьків, домівки, здоров'я та зазнали ушкоджень, пережили бомбардування, стали біженцями, ВПО.
Найвразливішою категорією населення до суспільних потрясінь є діти і підлітки. Особливо небезпечними є психотравми, що руйнують уявлення дитини про життя, його цінності та ідеали.
З метою поширення кращого досвіду, оптимізації інноваційної діяльності працівників психологічної служби, підвищення професійної компетентності, якості програм, престижності професії практичних психологів та соціальних педагогів психологічної служби у системі освіти України в межах конференції будуть представлені результати ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Просвітницькі програми» та у додатковій номінації «Особливості роботи вчителя фізичної культури з дітьми з ООП».
Мета онлайн-конференції:
обговорити актуальні питання розвитку психологічної служби у закладах освіти в період війни в Україні, психологічний супровід учасників освітнього процесу під час війни, ознайомити із нормативно-правовим та навчально-методичним забезпеченням психологічної служби у системі освіти, презентувати результати ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі» у номінації «Просвітницькі програми» та додатковій номінації для практичних психологів і соціальних педагогів «Особливості роботи вчителя фізичної культури з дітьми з ООП».
Для кого?
Запрошуємо на онлайн-конференцію менеджерів освіти усіх рівнів (заступників директорів, директорів шкіл, методистів), переможців (І місце), призерів (ІІ, ІІІ місця), учасників ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу, членів центрального організаційного комітету, журі ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу, керівників (директорів) навчально-методичних центрів∕кабінетів/лабораторій психологічної служби, практичних психологів і соціальних педагогів закладів освіти, та усіх, кому не байдужий розвиток психологічної служби у системі освіти України.
Безплатна
участь
Вільний доступ
до запису
Онлайн
та офлайн
Програма та доповідачі заходу
10:00 — 10:10 Віктор Сальков,
в. о. керівника експертної групи з питань позашкільної та інклюзивної освіти Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України
Тема. Вітальне слово
10:10 — 10:30 Ольга Флярковська,
начальниця відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту позашкільної освіти та виховної роботи Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», кандидатка педагогічних наук
Тема. Психологічний супровід учасників освітнього процесу під час війни в Україні
10:30 — 10:50 Віталій Панок,
директор Українського НМЦ практичної психології і соціальної роботи НАПН України, доктор психологічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки, кавалер Ордена «За заслуги» ІІІ ступеня
Тема. Інформація доповнюється...
10:50 — 11:10 Людмила Карамушка,
заступниця директора Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України з науково-організаційної роботи та міжнародних наукових зв’язків, докторка психологічних наук, професорка, дійсна членкиня НАПН України
Тема. Психічне здоров"я освітнього персоналу в умовах війни: як його зберегти та підтримати
11:10 — 11:30 Олена Бондарчук,
завідувачка кафедри психології управління Державного вищого навчального закладу «Університет менеджменту освіти» Національної академії педагогічних наук України, докторка психологічних наук, професорка
Тема. Особливості управління психологічною безпекою освітнього середовища в умовах війни
11:30 — 11:50 Олена Власова,
завідувачка кафедри психології розвитку Київського національного університету імені Тараса Шевченка, голова Української асоціації психології освіти і розвитку, докторка психологічних наук
Тема. Досвід інтеграції соціального, емоційного та академічного навчання
11:50 — 12:10 Олена Чуйко,
завідувачка кафедри соціальної реабілітації та соціальної педагогіки факультету психології Київського національного університету імені Тараса Шевченка, докторка психологічних наук, професорка
Тема. Психологічний контент педагогічної взаємодії як умова і вимога часу
12:10 — 12:30 Олена Черниш,
психологиня в галузі розвитку емоційного інтелекту, корекції невротичних розладів, наслідків психологічної травми та проблем розвитку особистості, арттерапевтка, керівниця ГО «Центр сучасної психології «Міррада»
Тема. Системна організація психологічної підтримки учасників освітнього процесу
12:30 — 12:50 Вікторія Мельничук,
завідувачка сектору соціально-педагогічної роботи відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту позашкільної освіти та виховної роботи Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти», соціальна педагогиня, тренерка Національної тренерської мережі ГО «Ла Страда-Україна»
Тема. Популяризація роботи фахівців психологічної служби у системі освіти: Всеукраїнський конкурс авторських програм практичних психологів і соціальних педагогів «Нові технології у новій школі»
12:50 — 13:00 Фокіна Анжела,
операційна директорка Міжнародного благодійного фонду Parimatch Foundation
Тема. Слова вітання та підтримки
13:00 — 13:20 Тетяна Бовсуновська,
практична психологиня Житомирського міського ліцею № 1 Житомирської міської ради
Тема. Створення мирного середовища навколо себе
13:20 — 13:40 Надія Гірман,
практична психологиня комунального закладу «Маріупольський дитячий будинок змішаного типу «Центр опіки» для дітей дошкільного та шкільного віку Маріупольської міської ради Донецької області»
Тема. Просвітницька робота – важлива складова діяльності практичного психолога в умовах НУШ». Презентація авторської просвітницької програми «Джерело досвіду»
13:40 — 14:00 Ольга Дідик,
практична психологиня-методистка Надбузького професійного аграрного ліцею Миколаївського району Миколаївської області
13:40 — 14:00 Ганна Рожко,
заступниця директорки Державного навчального закладу «Миколаївське вище професійне училище технологій та дизайну»
Тема. Навички самоконтролю та емоційної стійкості як ресурс відчуття життєвої сили і енергії
14:00 — 14:20 Альона Полова,
соціальна педагогиня опорного закладу «Хорольська гімназія Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області»
Тема. Актуальність авторської просвітницької програми «Безпечний інформаційний простір» для формування інформаційної грамотності здобувачів освіти закладів загальної середньої освіти в умовах воєнного стану
14:20 — 14:40 Леся Лицур,
соціальна педагогиня Тисівського ліцею Болехівської міської ради Івано-Франківської області
Тема. Формування навичок ефективного спілкування, самопізнання та міжособистісної взаємодії підлітків шляхом впровадження просвітницької програми "Спілкування - шлях до самовдосконалення"
14:40 — 15:00 Тетяна Козловська,
соціальна педагогиня опорного закладу – Глухівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 6 Глухівської міської ради Шосткинського району Сумської області
Тема. Формування самоповаги підлітків, сприяння їх соціалізації через впровадження і реалізацію просвітницьких програм
15:00 — 15:20 Ольга Пронякіна,
практична психологиня Кременчуцької гімназії № 16 Полтавської області
15:00 — 15:20 Ольга Ніжинська,
консультантка (практична психологиня) КУ ІРЦ № 1, практична психологиня Кременчуцького ЗДО № 2 Полтавської області
Тема. Інклюзія, особливості роботи вчителя фізичної культури з дітьми з особливими освітніми потребами
15:20 — 15:40 Володимир Акімов,
практичний психолог Коломийського ліцею № 8 Коломийської міської ради Івано-Франківської області
Тема. Розвиток професійної рефлексії вчителя з метою профілактики емоційного виснаження в умовах воєнного стану
Модераторка конференції
Світлана Баженова,
заступниця директора з навчально-методичної роботи.