Людмила Коваль-Бардаш, кандидатка педагогічних наук, провідна наукова співробітниця відділу інклюзивного навчання Інституту спеціальної педагогіки й психології імені Миколи Ярмаченка НАПН України розповіла про це детальніше. Короткі тези її виступу, а також запис відео можете переглянути на сторінці онлайн-семінару.
Логопедична служба у дошкільній ланці є вагомим джерелом, яке забезпечує розвиток й корекцію мовлення. На жаль, Положення про логопедичні пункти системи освіти не розглядалося з 1993 року.
Мова
Мовленнєва діяльність: структура
форми мовлення:
Здійснюється на самому початку потрапляння дитини в заклад. Розпочинається логопедичний супровід з діагностування.
Основні напрями:
Мовленнєві порушення є фактором, який підлягає інклюзивному навчанню. Якщо дитина з важким мовленнєвим порушенням (наприклад, фонетико-фонематичні, заїкання), для неї забезпечують інклюзивне навчання.
Дошкільний логопедичний пункт – форма організації корекційно-розвивальної допомоги дітям з вадами мовлення.
Група садочку
Мовленнєве порушення
Відхилення в розвитку мовлення при нормальному слуху і збереженому інтелекті. Порушення мовлення різноманітні, можуть проявлятися в порушенні вимови, граматичного ладу мовлення, бідності словникового запасу, а також у порушенні темпу і плавності мови.
Еталон нормотипового мовлення
Майбутній першокласник зі сформованим мовленням має:
Порушення мовлення у дітей дошкільного віку (натисніть на картинку і розгляньте її детальніше)
Діагностика дітей в ЗДО здійснюється у декілька етапів: первинна діагностика, динамічне спостереження, етапна діагностика, поточна діагностика. Розглянемо їх детальніше:
Фіксація результатів обстеження мовлення
Поради для батьків
Якщо вас цікавить детальніша інформація про логопедичний супровід, перегляньте виступ Людмили Коваль-Бардаш повністю і замовляйте сертифікат учасника з підвищення кваліфікації!
Онлайн-семінар: https://vseosvita.ua/seminar
Читайте також:
Дошкільна освіта: сучасні стратегії, цінності й пріоритети
Програмно-методичне забезпечення змісту дошкільної освіти
Нормативно-правова база ЗДО: закони, освітні програми та постанови
Користувач:
Хшанович Катерина Олегівна