3 грудня 2023 о 16:44
5 0

Мотивація середньої школи за прицнипом НУШ

Про НУШ у початковій школі, вже всі майже все знають, а от для 5—6 класів — це щось нове і цікаве… Давайте сьогодні обговоримо та побачимо реальні практичні поради від вчительки початкових класів, англійської мови та математики у 5-их класах.

Нова українська школа базується на цінностях гуманізму, особистісно-орієнтованого підходу та розвитку критичного мислення. Мотивація учнів у середній школі в рамках НУШ може ґрунтуватися на декількох принципах:

  1. Особистісно-орієнтований підхід: зосередження на індивідуальних потребах, інтересах та можливостях кожного учня. Дозвілля школярів може бути збагачене різноманітними можливостями для самореалізації та розвитку інтересів.

    Залучайте учнів до участі в олімпіадах, конкурсах, давайте можливість спробувати всім, незалежно від рівня знань, проте звичайно тих учнів, які бажають брати участь. Мотивуйте їх та пояснюйте, що вони отримають як винагороду, яка мета даних конкурсів та що це дасть їм в майбутньому. Часто діти не хочуть брати участь в конкурсах, адже вони або не знають мети, або їх змушують, або не цікаво.

  2. Застосування інтерактивних методів навчання: використання інтерактивних технологій, проєктної роботи, групових завдань та дослідницьких проєктів, що сприяють активній участі учнів та залученню їх до процесу навчання.

    Наприклад, такі прості і всім відомі платформи як WordWall, Elpom.com, Matific, Genially… Це все допомагає урізноманітнити формат уроку та змінити швидко діяльність.

  3. Стимулювання самостійності та творчості: підтримка ініціативи учнів, пошук власних шляхів розвитку та надання можливостей для творчого вираження своїх ідей та думок.

  4. Залучення до вирішення реальних завдань: практичне застосування знань через виконання завдань, що мають практичну цінність та зв'язок із сучасним світом. Якщо немає наочності — використовуйте гаджети, відео… по максимуму.

  5. Формування системи підтримки та взаємодії: створення позитивної атмосфери, де вчителі є не лише наставниками, а й партнерами у навчанні, готовими підтримати та порадити учнів у їхньому особистісному та навчальному розвитку.

    Наприклад, запропонуйте учням записати на суботу у щоденнику «цікаве завдання», почніть диктувати щось незвичне для них, але водночас і інтригуючи. Ось я сказала учнями записати на суботу таке повідомлення: «Була….погана….поведінка»:))) На одному з уроків діти шуміли і були не сконцентровані на матеріалі, адже вони дану тему знали з 4-го класу (а у нас було повторення саме), і їм було не дуже цікаво. Тому я запропонувала записати таке «повідомлення» наприкінці уроку. Але діти це сприйняли у позитивній і веселій формі, ми «розрядили» напругу, стали ще ближчими (з системи вчитель-учень, зробили наставник/старший друг-учень), не боїмося показувати свої емоції тощо. Як це було, перегляньте в Інстаграмі.

  6. Оцінювання як засіб стимулювання: використання різноманітних форм оцінювання, які сприяють розвитку самооцінки, позитивного підходу до помилок та підвищенню мотивації до досягнення навчальних цілей.

    Наприклад, у соцмережах я побачила як вчитель додає цікаве творче завдання до різних видів самостійних робіт для учнів. Першим було: “Намалюй жирафу і отримай 1 додатковий бал”. Я, звичайно, вирішила спробувати це і зі своїми учнями, але змінила завдання, давши волю фантазії: «Намалюй улюблену домашню тваринку та отримай 1 додатковий бал». Варто зауважити, що учні справді малювали, і не в першу чергу, а в останню, тому це не відволікало від роботи дітей, а у них був стимул виконати максимум і на решту часу — намалювати додаткове творче завдання. При цьому, учні були творчими та малювати тваринок різних!:) Погляньте як це було в Інстаграмі.

P.S. Особиста рекомендація: використовуйте обов’язково фізкультхвилинки, і це не лише «два прихлопа, три притопа», а щось креативніше та сучасніше. Наразі набирає популярності фізкультхвилинки у форматі «ритмічних перкусій». Приклад є тут:

https://www.youtube.com/@samuelmusicoterapia/videos

А наше відео із втіленням ідеї тут: Відео.

Застосування цих принципів може сприяти створенню мотивуючого середовища для учнів середньої школи в рамках Нової української школи. А як ви працюєте із середньою та старшою школою? Діліться лайфхаками:)