Навички 21 століття, такі як творчість, інноваційність критичне мислення та вміння розв'язувати проблеми стають на перший план у світі глобальної інформатизації. Час, коли вузькі знання поступаються місцем комунікативним навичкам та вмінню співробітництва, рішенням в організації навчального процесу є проєктна дільність на уроці та поза ним.
У вебінарі CELTA-сертифікована викладачка англійської мови Ольга Хоменко ознайомить педагогів з інтерактивними інструментами, що можна використати: для організації проєктної дільності в реальному часі; для брейнстормінгу та дискусії в реальному часі; а також запропонує способи використання інтерактивних інструментів для методу – проєктна діяльність.
Кого ми навчаємо?
Учні – проактивні особистості:
свідомі своєї цінності та дії;
є авторами впливів, а не реагують на зовнішні впливи;
люди, які формують умови та обставини самостійно, виходячи зі своїх цілей.
Компетентності 21 століття:
розв’язування проблем;
технології;
лідерство;
креативність;
комплексне розв'язання проблем;
активне навчання.
Проєктна діяльність формує абсолютно всі ці компетентності. Тому важливо створити умови для їх формування на уроці та поза ним, а такі ресурси допоможуть нам в цьому, адже використовувати їх можна як на уроках в школі, так і на дистанційному навчанні.
Mentimeter
Створення миттєвих опитувань.
Створення хмар слів.
Тестові опитування.
В режимі реального часу.
Переваги:
учень-концентрований урок;
адаптація матеріалу під запит учнів;
налагодження контактів.
Mentimeter можна використовувати вже для середньої та старшої школи, адже там учні вже добре орієнтуються в тому, як створювати презентації.
Спікерка звертає увагу, що в безкоштовній версії Mentimeter доступні лише 2 слайди, проте для створення опитування або хмари слів цього буде достатньо.
Google Slides
Google Slides – це ті самі Google-презентації, проте зі своїми особливостями, що допомагають використовувати їх у спільній проєктній діяльності.
Спільна презентація.
Умови для колаборативної роботи.
Спільне вирішення поставленої задачі.
Представлення-презентація спільного проєкту.
Для ефективної організації роботи на Google Slides варто:
розділити слайди за темами;
вписати імена учнів;
дати чітку інструкцію.
У кінці кожна дитина представляє той шматок інформації, з якою вона працювала.
Jamboard
Jamboard – це дошка, на якій діти спільно можуть працювати.
Презентація.
Картинки-текст.
Ви можете попросити дітей у кінці уроку на Jamboard виписати все, що вони запам’ятали за допомогою слів чи картинок. Так ви відразу бачите, наскільки добре учні змогли засвоїти інформацію та організувати спільно роботу. Учитель має реагувати на кожен доданий допис учня.
Також ми можемо розділити дітей на групи та на дошці кожної групи висвітлити ті нюанси, які учні повинні дослідити (наприклад, у біографії якогось митця).
Використання проєктної діяльності
Звичайно, буває таке, що якась дитина не захоче брати участь в проєкті, і ми не можемо її змушувати. Проте, ваша задача як педагога – донести до дітей, які якості це може в них розвинути і наскільки цікавою є робота у команді.
Також важливо не виправляти помилки дітей одразу, а просто виписувати учнівські неточності, що ви бачите/чуєте та безособистісно обговорити в кінці. За такої доброзичливості атмосфери діти завжди готові співпрацювати.
Для того, щоб дізнатись більше про інструменти для організації проєктної діяльності на уроках гуманітарних дисциплін переходьте за посиланням та дивіться вебінар Ольги Хоменко.
Зареєструватися на вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/instrumenti-dla-organizacii-proektnoi-dialnosti-na-urokah-gumanitarnih-disciplin-jamboard-google-slides-mentimeter-520.html
Вас також може зацікавити такий матеріал: НУШ: від модельної програми до якісного уроку літератури