17 лютого 2022 об 11:25
3 0
Педагогіка
Автор/ка:
Світлана Василенко
1235

0

pdf Друкувати

Цифрові інструменти для використання в інтегрованому курсі «Здоров'я, безпека та добробут»

Принципи використання цифрових інструментів для досягнення обов’язкових результатів навчання, реалізації формувального оцінювання.

Використання цифрових інструментів є ключовим фактором тривалого успіху мотивованих учителів та учнів/учениць цифрового покоління під час формування у них ключових компетентностей, особливо здоров’язбережувальної і соціальної освітньої галузі.

У вебінарі відмінниця освіти України, авторка понад 300 друкованих праць Світлана Василенко надасть розуміння принципів використання цифрових інструментів для досягнення обов’язкових результатів навчання, реалізації формувального оцінювання.

Цифрових інструментів існує дуже багато, та вони особливо затребувані учнями та ученицями нашого покоління. Для них книжки та вчителя вже не є джерелом нових знань, а досвід віртуального життя у мережі – це те, з чим вони зараз живуть та що їм подобається.

QR-коди у підручнику

QR-коди – це можливість розширити простір підручника, додати об’єму завдяки матеріалу у цифрових засобах. Можна переглянути фрагменти відео чи мультфільму, ознайомитись з інфографікою тощо. Учням та ученицям подобається, коли навчальний матеріал ведеться стисло, у коротких навчаннях роликах до 5 хвилин та з допомогою інтерактивних вправ. Це виводить учнів зі стану пасивного споглядання та дає нам зворотний зв’язок про їх успішність. Окрім того, так діти набагато краще запам’ятовують інформацію.

Як можна сканувати QR-код?

  1. Встановити спеціальний застосунок з Play Market/App Store.

  2. Активувати додаток.

  3. Навести камеру на QR-код.

  4. Обрати опцію Browse Website.

Хмари слів

Під QR-кодами можуть бути сховані хмари слів. У них можна подати основні поняття чи терміни уроку або ж запропонувати учням об’єднати кілька слів з хмари в одному сюжеті. Також можна дати дітям завдання самим створити хмару слів. Так вони точно будуть досліджувати навчальний матеріал більш ретельно.

Де створити хмару слів?

  • Word Art.

  • Word It Out.

  • Wordcloud.pro.

  • Word Cloud Generation.

Усі ці інструменти інтуїтивно схожі, та не всі з них вимагають реєстрації, проте краще зареєструватись, аби мати свої хмари в каталозі.

Friendly Design

Дружній та інтуїтивно зрозумілий дизайн параграфів забезпечує зручну навігацію. Знакова система показує та спонукає до певного виду діяльності: роботу в групі, здійснення рефлексії тощо.

Візуалізація

Цифрове покоління – це переважно візуали, тому схеми та комікси є необхідними у підручнику. Це допомагає формувати навички у комфортному для дітей стилі навчання. Так, працюючи з коміксами, учні навчаються аналізувати дії, вчинки героїв, а також знаходити альтернативні рішення та складати свої сюжети за картинками.

VR та AR (віртуальна та доповнена реальність)

Віртуальна та доповнена реальність – це вже буденність, проте, на жаль, не для школи. Ми пропонуємо використовувати її, коли діти відправляються, наприклад, у віртуальні тури Україною.

Для доповненої реальності, на відміну від віртуальної, достатньо смартфона і ресурсу QuiverVision.com.

Застосунки для використання та створення інтерактивних вправ

Phet.Colorado.Eru

Цей додаток допоможе зрозуміти, на що наш організм витрачає енергію, чому потребує харчування.

GoLabz

Ця система дозволяє реалізувати проєктно-орієнтоване навчання: наприклад, досліджувати вплив погоди чи пори року.

Взаємооцінювання

Взаємооцінювання – це партнерська взаємодія, коли учні/учениці допомагають один одному покращувати свої навчальні результати. Доведено, що конструктив від однолітка сучасні діти сприймають краще, ніж від старшого. Важливо, щоб учні розуміли, що вони оцінюють цифрові продукти іншого саме для покращення результатів навчання загалом.

Таке оцінювання не допускає оцінку персони, а лише оцінку відповіді чи дії. Окрім того, необхідно виявляти повагу, бути коректними та надавати конструктивні, критичні рекомендації.

Спостереження

Спостереження – це обов’язкова складова оцінювання вчителем. Діалоговий стиль параграфів та пропорційне подання матеріалу сприяє проведенню оцінювання, тобто, спостереження під час групової роботи над певними завданнями.

Свої спостереження ми маємо фіксувати: прогрес учня у формуванні наскрізних компетентностей та досягненні обов’язкових результатів навчання за освітньою галуззю.

Plickers

Plickers – це зручна програма для блискавичної оцінки якихось матеріалів учнів прямо на уроці. Провести опитування цілого класу можна за пів хвилини. Ви завантажуєте програму на свій телефон або планшет, роздаєте учням роздруківки з матеріалами, створюєте клас, тест, задаєте учням це запитання, наводите на весь клас свій планшет та скануєте. Далі ці матеріали заносяться у додаток відповідно до призначених прізвищ ваших учнів та ви отримуєте одразу таблицю з результатами.

Kahoot

Kahoot дає змогу перетворити процес оцінювання на захопливу гру з переможцями, призовими місцями, набраними балами. Тут можна організувати вікторини, обговорення, опитування. Для цього застосунку варто мати інтерактивну панель чи плазму, адже на ній будуть демонструватись завдання, а учні мають підключитись до застосунку з телефонів через пін-код.

Комплект курсу

Навчально-методичний комплект інтегрованого курсу «Здоров’я, безпека та добробут» складається з кількох позицій:

  • модельна навчальна програма;

  • підручник;

  • методичний посібник для вчителя;

  • робочий зошит учня;

  • посібник для оцінювання навчальних досягнень учня;

  • сайт з онлайн підтримкою.

Для того, щоб дізнатись більше про цифрові інструменти для використання в інтегрованому курсі «Здоров'я, безпека та добробут» переходьте за посиланням та дивіться вебінар Світлани Василенко.

Зареєструватися на вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/cifrovi-instrumenti-dla-vikoristanna-v-integrovanomu-kursi-zdorova-bezpeka-ta-dobrobut-547.html

Вас також може зацікавити такий матеріал: Як створити екологічне розвивальне середовище для гри та творчості у ЗДО