Сучасні діти живуть у світі, який часто не надто близький і зрозумілий дорослим. Чим вони зайняті? Що роблять у своїх телефонах годинами? Як на них впливають блогери? Розібратися у цьому можна, лише самотужки поринувши в цей простір.
У вебінарі експертка з питань змісту освіти Команди підтримки реформ при МОН, медіатренерка Марина Кафтан розповість що, де і як дивляться підлітки, як застосувати ці знання під час освітнього процесу та навчить педагогів використовувати цікавий підліткам контент як навчальний.
Загальна статистика
97,7% молоді 15-29 років є інтернет-користувачами.
47% підлітків 10-17 років щодня проводять у соцмережах понад 4 години.
Звичайно, така статистика може вражати, проте насправді, якщо дорослі прослідкують за тим, скільки часу витрачають на соцмережі, то він буде приблизно співпадати з годинами підлітків.
Зазвичай, підлітки у соцмережах спілкуються та грають. Платформа, яку обирає дитина, залежить від інтересів, типу онлайн-поведінки та віку.
Найпопулярнішими мережами в Україні є Youtubфe, Instagram, Facebook та TikTok.
Наймолодшою аудиторію більше цікавить TikTok. Там 42% користувачів віком 13-16 років. Найбільше авторів контенту-підлітків користується Instagram, а дивляться найбільше саме Youtube.
Що дивляться підлітки на Youtube?
Освіта. Історія, мова, політика, культурологія.
Наприклад, канали «Історія без міфів», що розповідає про минуле України без прикрас та фальсифікацій, «Geek Journal», що оглядає фільми та серіали, «Utopia Show», що спростовує міфи про різні явища на основі наукових доказів.
Летсплей. Коментоване проходження ігор.
Наприклад, канали «Kuplinov Play», «itpedia».
Огляд. Ігри, гаджети. кіно/кліпи/книги, інші блогери.
Наприклад, канал «MrBeast», що знімає відео з дорогими трюками, гівевеями та змаганнями.
Що дивляться підлітки в Instagram?
Лайфстайл. Власне життя, скандали, плітки, реклама.
Зірки. Власне життя, професійне життя, реклама.
Мода, макіяж. Огляди колекцій, тренди, майстерки з візажу.
Переважно, в Instagram підлітки слідкують за «інфлюенсерами», які розповідають про своє життя.
Що дивляться підлітки у TikTok?
Розваги. Комедійні скетчі, пародії, ліпсінг, танці, челенджі.
Освіта. Будь-що будь-якою мовою.
Поради. Інструкції, лайфхаки, корисні сайти, консультації.
Як використовувати захоплення учнів в освітньому процесі?
Переваги використання соцмереж:
зв’язок з учнями;
залучення неактивних учнів;
якісніше навчання;
готовий навчальний контент.
Недоліки використання соцмереж:
важко контролювати;
час на підготовку;
безпека в інтернеті.
Марина Кафтан звертає увагу на те, що сприйняття інформації у нас може пасивним та активним, і цим варто користуватись під час уроків.
Пасивним може бути:
вступ до уроку у вигляді перегляду відео/фото;
ілюстрації до уроку як допоміжний матеріал під час пояснення теми;
перевернутий урок (даємо дітям завдання вдома подивитись якесь відео).
Активним може бути:
аналіз інформації (як висвітлюють тему один чи кілька блогерів);
створення контенту (написання сценарію/зйомка фото, відео за темою уроку);
цифровий сторітелінг (створення фотоесе, ведення блогу упродовж року).
Що варто враховувати:
прив’язуйте контент до тем і активностей;
створюйте контрольоване середовище;
створення контенту несе певні загрози (фото чи відео може стати предметом критики).
Як шукати освітній контент?
Для того, аби знайти потрібний контент у соцмережах можна піти різними шляхами:
підбирати матеріал самостійно;
запозичити те, що створюють інші освітяни.
В Youtube можна шукати за ключовими словами, використовувати фільтри. Також сервіс враховує вашу пошукову історію.
В Instagram пошук відбувається за хештегами або іменами користувачів, справжніми іменами. Сервіс враховує, на кого ви підписані та що лайкаєте, а результати фільтруються за популярністю та часом створення дописів.
У TikTok пошук відбувається за хештегами або іменами користувачів. На основній сторінці пошуку ми можемо побачити тренди. Результати фільтруються тут за популярністю, та найкращі результати дають конкретні запити.
Популярні освітні хештеги:
TikTok:
#зно (400 млн переглядів);
#зноматематика (39 млн);
#англійська (36 млн);
#англійськаукраїнською (13 млн);
#зноісторія (12 млн).
Для того, щоб дізнатись більше про те, що дивляться підлітки та як використати це на користь навчанню переходьте за посиланням та дивіться вебінар Марини Кафтан.
Зареєструватися на вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/instagram-tiktok-youtube-so-divlatsa-pidlitki-ta-ak-vikoristati-ce-na-korist-navcannu-483.html
Вас також може зацікавити такий матеріал: Як використовувати соцмережі з користю для навчання