Коли ще на перерві школярі заходять у кабінет до певного вчителя, їхня поведінка та настрій можуть одразу ж змінюватись. В одних педагогів учні почуваються себе комфортно, в присутності інших – навіть розкуто, а в деяких – максимально напружено: кожен урок, як на війні, потрібно просто пережити.
Згадайте себе у дитинстві. Ймовірно, ви відчували так само! Адже загальний емоційний фон у класі та робочу атмосферу завжди задає вчитель. Він є головним та саме від його дій чи бездіяльності залежить загальний настрій класу з перших хвилин уроку.
Як правильно організувати взаємодію з учнями, щоб уроки проходили максимально ефективно, а спілкування було взаємно приємним? Пропонуємо кілька перевірених способів.
Доброзичливість, обізнаність, вміння контролювати власні емоції, повага до учнів – якості, які притаманні успішному педагогу. Учні із задоволенням йдуть на уроки саме до тих вчителів, хто вміє цікаво розповідати та водночас створює комфортний емоційний фон у класі. Нікому не подобаються вчителі-тирани, які за першої ліпшої можливості підвищують голос та ті, хто кожен урок надиктовує матеріал із підручника і з байдужістю ставиться до своєї роботи.
З першого уроку узгодьте з учнями взаємні правила, яких має дотримуватися кожна зі сторін. Наприклад, ви докладаєте максимум зусиль, щоб готувати цікаві різноманітні уроки, а учні зобов'язуються виконувати всі домашні завдання та дотримуватись правил поведінки на уроці.
Будуйте діалог з учнями на основі взаємної поваги, говоріть спокійно та виважено, ставтеся до кожного, як до особистості.
Намагайтесь, уявляти себе на місці учнів та щоразу планувати кожен з етапів уроку таким чином, щоб він був ефективним і водночас цікавим для школярів.
Звісно, такий підхід може вимагати багато часу на підготовку. Однак із використанням безкоштовних матеріалів платформи «Всеосвіти» ви можете організовувати максимально цікаві уроки з мінімальними зусиллями.
Наприклад, перевірку поточних знань школярів можна здійснити за допомогою онлайн-тестів, актуалізовувати знання у форматі гри-головоломки буде зручно з використанням вебквестів, а готувати та швидко перевіряти домашні завдання буде простіше із конструктором уроків. На нашій платформі ви можете знайти тисячі готових цікавих розробок, а також поділитися своїми напрацюваннями.
Будьте тим вчителем, на уроки якого учні чекатимуть із нетерпінням, тоді ваше спілкування зі школярами буде радісним та взаємно надихаючим!
Учитель – не мережа інтернет, тому фізично не може знати відповіді на усі запитання. Тож, якщо раптом на певне запитання від учнів ви не знаєте відповіді, не бійтеся зізнатися у цьому, однак пообіцяйте до наступного уроку розібратися. Якщо є час на уроці, запропонуйте разом знайти відповідь в інтернеті.
Деякі вчителі, боячись втратити авторитет в очах учнів, воліють швидко відповісти перше, що спаде на думку. Однак така відповідь дійсно може бути неправильною. Або проігнорувати питання, миттєво перевівши тему на щось інше. У таких випадках обидві стратегії помилкові.
У першому випадку учні, загугливши вашу відповідь, миттєво можуть виявити помилку. Це надалі призведе до того, що учні втратять до вас довіру та будуть постійно перевіряти ваші слова. Ігнорування ж запитань учнів – найкоротший шлях до втрати авторитету в їхніх очах.
Це активізує мислення школярів і є більш дієвим підходом порівняно з тим, якщо вчитель сам все «розжує» та детально «розкладе по полицях» у головах учнів.
Пам'ятаєте піраміду запам'ятовування Едґара Дейла? Після прослуховування лекції, учні запам'ятовують у середньому близько 5% від почутої інформації. На відміну від цього дискусія та самостійний пошук відповідей на поставлені запитання підвищує цей показник до 50%.
Тож готуючи урок, намагайтеся планувати його таким чином, щоб пасивне прослуховування матеріалу для школярів було мінімальним. За можливості додайте якомога більше активностей – дискусія, складання кросворду, пошук відповідей у підручнику, дидактичні або навчальні онлайн-ігри та інше.
Те, що вчитель помічає та відмічає найменші успіхи, надає сил та енергії кожному школяреві, а також мотивує до подальших успіхів у навчанні. Щира заслужена похвала надає кожному впевненість у собі, допомагає рухатись далі та не боятися припускатися помилок.
Ймовірно ви помічали, якщо частіше щиро хвалити учнів, вони стають більш старанними та успішними! Обов'язкова умова – похвала має бути заслуженою та вчасною.
Добрий справедливий вчитель, на уроках якого надзвичайно цікаво – мрія кожного школяра. Допитливі учні, які з нетерпінням чекають на урок та мотивують вчителя на підготовку різноманітних творчих уроків – мрія кожного педагога.
Спробуйте стати для школярів найулюбленішим вчителем і ви невдовзі побачите, що на уроки до вас приходять учні, про яких ви мріяли!
Читайте також:
Користувач:
Наливайко Анастасія Юріївна