А чи є ви хорошим вчителем? Час від часу кожен педагог ставить перед собою таке питання. І звісно, хочеться бути впевненим, що так воно і є. Однак оцінити себе об'єктивно доволі важко, тим паче якщо ви щойно прийшли у школу і тільки прилаштовуєтесь до професії; або навпаки – працюєте кілька років та час від часу відчуваєте ознаки професійного вигорання.
За якими якостями можна визначити хорошого педагога? Розберемося разом.
Він не кричить, йому вистачає аргументів, щоб переконливо довести свою думку. Учитель поважає гідність школярів та будує стосунки на основі взаємної поваги.
Педагог уважний до учнів та розуміє, якщо хтось із дітей має прояв девіантної поведінки, то не варто сприймати це на власний рахунок: у такий спосіб школяр лише сигналізує, що має проблеми. Варто до нього придивитися та спробувати допомогти, поки не трапилась якась біда.
Він не порівнює учнів між собою, не ставить школярам за приклад нікого з однокласників. Такий педагог плекає думку, що головне у навчанні – бути не кращим за когось, а кращим за себе вчорашнього. Тому уважно ставиться до всіх своїх учнів, відмічаючи особисті успіхи кожного.
Такий педагог добре розуміє, що всі діти обдаровані, але по-різному – комусь легше дається опанування математики, а хтось найкращий у малюванні. Тому терпляче пояснює матеріал без роздратування, якщо деякі учні його не розуміють. Він помічає, коли діти докладають зусилля, і якщо попри це в них все одно не виходить, то хвалить за старанність. Хороший вчитель підбадьорює своїх учнів, коли необхідно, та завжди вірить в них!
Він вимагає від учнів знань та дотримання узгоджених правил, водночас сам старанно готується до кожного уроку та не допускає прояву подвійних стандартів. Такий педагог не кидає слів на вітер та завжди виконує обіцянки.
Хороший учитель розвивається, він прагне зробити свій урок не лише корисним, а й цікавим для учнів, тому активно практикує різні методики викладання, заохочує прояв креативного мислення у школярів, цікавиться сучасними онлайн-інструментами та активно їх використовує під час навчання.
Він формує здоровий емоційний клімат у класі. Школярі без страху йдуть до нього на уроки та за потреби приходять за порадою в позаурочний час.
Хороший вчитель вміє тримати дистанцію, при цьому легко встановлює та зберігає довірчі відносини з учнями. Діти легко діляться з ним своїми думками та ідеями, а головне не бояться помилятися. Хороший учитель плекає думку, що не помиляється лише той, хто нічого не робить. При цьому зазначає, що головне – вчитися на помилках.
Хороший вчитель власним прикладом показує учням, що навчатися – це круто! Він вчиться у кращих фахівців і застосовує на уроках отримані знання. Він натхненний та умотивований, йому є завжди чим зацікавити своїх учнів.
Хороший вчитель не живе виключно школою. Його самовдосконалення стосується не лише професійної сфери, він живе цікавим повноцінним життям, в якому є місце мандрівкам, особистому життю та власним захопленням.
Він здатен застосувати вдалий жарт замість нудної моралі про правила поведінки. При цьому його жарти не образливі, а викликають посмішку у всіх. Окрім того, він також має здорове почуття самоіронії.
Хороший учитель любить свій предмет, дітей і пам'ятає латинський вислів «Дитина часто кусає груди своєї годівниці», то ж з самого початку готовий до прикрих ситуацій і сприймає їх як невід'ємну складову професійного життя. І не надто ними переймається.
Хороший вчитель вміє розрядити будь-яку напружену ситуацію влучним гумором та вдало користується цим прийомом у повсякденні.
Хороший педагог – не робот і не «універсальний солдат». Це особистість, яка також має свої недоліки та слабкості. Інколи йому також важко контролювати свої емоції та ледь вдається зосередитися на роботі. Але хорошого вчителя від звичайного відрізняє саме те, що кожен день він докладає максимум зусиль, щоб ставати кращою версією себе!
Читайте також:
Користувач:
Наливайко Анастасія Юріївна