З розвитком соцмереж необхідність у формуванні власного іміджу зросла. Тепер думати про свій образ мають не тільки зірки чи політики, а й люди, які активно користуються соціальними мережами. Адже у такий спосіб людина формує свій імідж не лише для родичів чи друзів, а й для професійного середовища. Для вчителя – це насамперед колеги, учні та їхні батьки, які є головною аудиторією.
Здається неочевидним, навіщо вчителю думати про те, що публікувати на своїй особистій сторінці та як це може вплинути на його професійну діяльність. Проте якщо він працюватиме над особистим брендом, то це відкриє для нього додаткові можливості заробітку, а також підвищить авторитет в очах учнів, батьків, колег. Наприклад, він зможе поширювати інформацію про свої послуги репетиторства. У цьому допоможуть спеціалізовані сервіси, такі як BUKI. Тут легко створити свою анкету репетитора, знаходити учнів та отримувати відгуки від них.
Кожен вчитель може працювати над своїм брендом, для цього треба лише час і бажання, а ми пояснимо, як це зробити.
Визначте свій фокус
Знайти свою сильну та експертну сторону для вчителя не повинно бути проблемою, адже його предмет – це те, чим він найкраще володіє.
Зосередьтеся на цьому, ваш профіль – чудовий майданчик, щоб поділитися своїми думками чи лайфхаками у розумінні складних тем вашої дисципліни. Покажіть свою експертність та досвід у викладанні, адже ви можете стати джерелом корисної інформації для вашої аудиторії.
Коли ви визначили свій фокус, то не втрачайте його. Наприклад, поширення якихось сумнівних новин чи смішних картинок можуть заблюрити вашу експертність, особливо якщо такого контенту більше ніж експертного.
Крім того, ви мусите зрозуміти, чого саме хочете досягти, яка ваша стратегія і цілі. Хочете завоювати повагу серед своїх колег і підвищити свій авторитет? Бажаєте стати популярнішим серед учнів? Хочете донести до батьків, що ви – саме та людина, якій вони можуть довірити свою дитину? Шукаєте можливість додаткового заробітку та учнів для репетиторства?
Поставте собі запитання: яка ваша основна ціль ведення соціальних мереж? Саме вона стане відправною точкою, що допоможе визначити фокус.
Репутація – це найдорожче, що у вас є! бережіть її
Особистий бренд – це про те, яким вас бачать інші люди, що вони про вас говорять і думають. Репутація – ключовий інгредієнт у формуванні вашого іміджу, особливо для вчителя, який є світилом науки.
Важливо пам’ятати про це не лише тоді, коли ви обираєте контент для соціальних мереж, але й під час освітнього процесу. Наприклад, будьте обережні, коли вступаєте у суперечку з учнем, який потім може добряче зіпсувати вашу репутацію серед однолітків.
У соціальних мережах дотримуйтеся інформаційної гігієни: не варто поширювати чи посилатися на фейкові новини. Перевіряйте джерела, з яких черпаєте інформацію, адже вчителю не пробачать таких помилок. Невміння працювати з інформацією може свідчити про відсутність таких навичок зокрема у вашій дисципліні.
Знайдіть свій канал комунікації
Соціальних мереж багато, а часу – мало. Не розпорошуйтесь, оберіть лише кілька, які будуть для вас найефективнішими. Наприклад, для спілкування з колегами та батьками ідеальною мережею буде Facebook. Однак серед школярів вона не така популярна. Щоб знайти зв’язок з учнями, краще опанувати TikTok або більш консервативний Instagram.
Зрозумійте, хто є вашою головною аудиторією. Наприклад, ви вчитель початкових класів, хочете набрати у клас дітей, з якими вам було б цікаво працювати. Тоді ваша цільова аудиторія – це ймовірно батьки, адже саме вони обирають вчителя для своїх дітей. У такому разі вам може підійти як Facebook, так і Instagram.
Знайдіть свою родзинку
Якщо ви почнете активно вести соціальні мережі та вибудовувати свій особистий бренд, то вже будете на крок попереду у порівнянні з іншими вчителями, адже ця тенденція ще не надто поширена в освітньому секторі. Водночас ви маєте ще чимось вирізнятися від інших педагогів у своїй дисципліні. Це може бути що завгодно: від форми подачі контенту до авторської методики викладання.
Наприклад, ви можете створити канал на YouTube та публікувати відеоуроки. У такий спосіб ви привабите нових учнів та покажете батькам, який саме у вас стиль викладання та наскільки глибоко ви розбираєтеся у темі.
Якщо ви любите більше працювати з короткими форматами, саме час опанувати ТікТок. Завдяки цій соцмережі ви можете створювати короткі ролики з лайфхаками, які стануть у пригоді учням далеко за межами вашого класу. Не бійтеся ділитися своїми секретами викладання. Що більше людей дізнаються, що ви чудовий вчитель, то більшу винагороду зрештою ви отримаєте.
Комунікуйте зі своєю аудиторією
Соціальні мережі – це насамперед майданчик для спілкування. Покажіть вашим учням чи батькам, що за серйозним статусом вчителя – людина, з якою вони можуть говорити та налагоджувати стосунки, що зроблять навчання ефективнішим.
Не ховайте свою особистість, а навпаки – розкрийте її. Якщо ви створюєте оригінальний контент, він допоможе учням краще вас зрозуміти, тоді як автоматичні поширення освітніх статей у своєму профілі лише зашкодять вам у цьому.
Не ігноруйте запитання чи коментарі, які вам будуть надходити. Відповідайте на них розгорнуто та уважно. У своїх постах чи відео можете навмисно провокувати дискусії. У такий спосіб ви збільшите цінність своїх соцмереж, адже аудиторія відчуватиме з вами справжній зв’язок.
Крім того, ви можете використовувати соціальні мережі як канал дистрибуції ваших послуг. Наприклад, якщо ви даєте приватні уроки, то напишіть про це. Ще краще, якщо ви зареєстровані як репетитор на відповідному сервісі, наприклад BUKI, що допомагає вчителям та учням знаходити одне одного.
У такому разі пошуки нових учнів будуть значно ефективнішими, адже ви можете поділитися посиланням на свій профіль з анкетою та відгуками від інших учнів. Це може стати вирішальним у виборі репетитора, оскільки сильний бренд доповнюватиметься реальними коментарями, які посилять довіру до вас як фахівця. А що більше учнів, то більший ваш рейтинг. З хорошими відгуками вашу анкету знайдуть у різних містах України та навіть учні з-за кордону.
Тож не гребуйте можливостями, які пропонує сучасний світ, а навпаки – спробуйте обернути їх на свою користь.
Вас може зацікавити: Ідеальний репетитор – який він та якими якостями володіє?
Експерт компанії BUKI:
Паульо Діана Сергіївна