В Україні з кожним роком зростає дефіцит вчителів у школах. Хоча серед абітурієнтів збільшується попит на педагогічні спеціальності, все менше молодих спеціалістів прагнуть після вишів йти працювати у школи. А молоді та проактивні педагоги через декілька років практики все частіше змінюють місце роботи. Чому спостерігається така тенденція? Ми проаналізували та виділили 5 ключових причин, через які вчителі готові піти з улюбленої роботи.
На жаль, навіть із підвищеннями останніх років, зарплати педагогічних працівників державних шкіл залишаються нижчими за середній рівень доходів пересічних українців інших спеціальностей.
Якщо порівняти на ринку праці зарплату вчителів державних шкіл та працівників без вищої освіти, навіть без вимог спеціальних вмінь та навичок, то часто результат буде також не на користь педагогів.
При цьому, хоча робочий день офіційно триває менше 8 годин, по факту у вчителів він ненормований. Він може бути як коротким, так і тривати з 8 години ранку до 10 вечора. А окрім цього ще численні посадові обов'язки та високий рівень відповідальності.
Звичайно такий графік роботи може витримати не кожен, і на одному ентузіазмі та любові до дітей довго не протримаєшся. Чи можна, працюючи в державній школі, мати високий дохід?
Можна! Якщо ви впроваджуєте сучасні онлайн-інструменти чи практикуєте на уроках нестандартні прийоми, ви можете стати спікером вебінарів, семінарів чи конференцій на будь-якій з численних вітчизняних освітніх онлайн-платформ.
Якщо ви маєте великий доробок чи ідею створення посібника або підручника, запропонуйте їх видавництвам, які спеціалізуються на підготовці освітніх матеріалів.
Співпрацюючи з «Всеосвітою», можна забезпечити собі додатковий заробіток у таких напрямках:
створити власний курс та виграти грант;
стати спікером вебінару;
стати онлайн-репетитором, створивши відповідний акаунт.
Власні напрацювання та ідеї цілком можуть забезпечити вам стабільний додатковий прибуток.
У перший рік роботи молодому спеціалісту потрібно багато чого опанувати та навчитися. А ось згодом, раз у раз проходячи з учнями один і той же програмний матеріал, від монотонності роботи вчитель може відчути апатію та опинитися у професійному застої. І це перший дзвіночок професійного вигорання. Відчували таке? Що може допомогти вийти з цього стану?
Як не піддатися апатії? Пам'ятайте барона Мюнхгаузена, який витягнув себе з болота за волосся разом з конем? Допомогти собі зможете лише ви самі! Навчайтесь новому, застосовуйте набуті знання на практиці, експериментуйте! Учні із задоволенням мчать на заняття до творчих педагогів, адже на їх уроках завжди цікаво! А коли бачиш у класі зацікавлені очі своїх учнів та їхнє захоплення – це найкращий мотиватор та джерело позитивних емоцій!
Платформа «Всеосвіта» створює умови для професійного зростання українських педагогів. Надихнутися цікавими ідеями та методиками ви можете, долучаючись до безкоштовних вебінарів та конференцій, а також ознайомлюючись з напрацюваннями колег у розділі «Бібліотека».
А, долучившись до спецпропозиції щодо співпраці з ТОВ «Всеосвіта», можна ефективно проходити курси підвищення кваліфікації, економлячи кошти.
Креативним педагогам тісно в межах звичайних уроків, їм кортить експериментувати з новими форматами викладання, навчальними методами та онлайн-інструментами.
Однак школи мають дуже різний рівень матеріального забезпечення і відповідно простір для реалізації творчого потенціалу вчителя – також. Звісно, умови у столичних та сільських школах надзвичайно відрізняються. А програма одна, і вимоги до знань учнів одні і ті ж самі.
Як бути? Як показав досвід Ольги Халепи, робота у сільській школі зовсім не стала на заваді створенню уроків, якими захоплюються сучасні школярі з усієї України. Все залежить від харизматичності та креативності самого педагога!
Сучасні смартфони, 4G та соціальні мережі дозволяють кожному проявити себе. А створюючи дійсно гідні речі, цілком можливо стати кращим педагогом року! Можна навіть отримати справжній вчительський «Оскар», номінувавшись на премію Global Teacher Prize. Все залежить виключно від вашої енергійності та вмотивованості!
Безглузда робота вбиває мотивацію. А такої у школі вистачає! Кожному доводилося писати звіти, які потрібні лише для «пташки», плани робіт виховних заходів, які фізично не можна провести у зазначеному об'ємі та багато всього іншого. Коли розумієш, що цю писанину ніхто читати не буде, а час на це витратити треба і часто доволі значний – це демотивує та пригнічує. Хронічна пригніченість призводить до професійного вигорання. Чи можна побороти паперову бюрократію?
На жаль, ні, але можна підлаштуватись та полегшити собі життя! Ініціюйте в школі принаймні переведення паперової документації в електронний вигляд, адже це дійсно зручніше. А плани, які повторюють із року в рік, можна легко дублювати за допомогою сполучень клавіш Ctrl+C та Ctrl+V! Це дійсно економить час та сили. А вони потрібні для проведення реальних уроків.
Державна школа – надзвичайно консервативне середовище, інакшість не вітається у жодному вигляді. Жертвами цькування можуть стати як недолугі працівники, так і визнані спеціалісти, які своїми педагогічними здобутками вразили всю країну.
Цькування призводить до морального спустошення, стану хронічної пригніченості та серйозних психосоматичних захворювань. Однак з цим явищем можна і варто боротись. А краще попереджати його виникнення. Як саме? Про це ми писали в окремому матеріалі.
Вчитель – геть невдячна та одночасно найвдячніша професія у світі! Чи варто залишатися у професії чи саме час щось змінювати у своєму житті, все залежить від того, що переважає на ваших особистих вагах – недоліки чи переваги вчителювання.
Читайте також:
Користувач:
Наливайко Анастасія Юріївна