Початкова школа — це час, коли діти навчаються не тільки академічним знанням, а й соціальним навичкам, включаючи спілкування та саморегуляцію. У багатьох класах початкової школи можуть виникати ситуації, коли клас стає бурхливим та складним для управління. Однак важливо пам'ятати, що вгамувати клас не завжди є найкращим рішенням. Замість цього, можна вживати різні стратегії для покращення атмосфери в класі та сприяння конструктивному спілкуванню.
1. Розвивайте позитивну атмосферу
Створення позитивної та підтримуючої атмосфери в класі може значно знизити рівень бурхливості. Похвала, визнання досягнень та створення безпечного середовища для висловлювання ідей сприяють поліпшенню стосунків між учнями. Можливо, вам здається, що якщо ви постукаєте ручкою по столі (вибачте, як дятел), то клас вас почує, але насправді це не допомагає сучасним дітям для привернення уваги, проте, для емоційного розвантаження те, що треба.
Ось приклад відео і вирішіть самостійно, чи допомагає «стікання ручкою» вгамувати клас (відповідь: ні, але це може добряче повеселити клас і всім разом почати стукати).
2. Використовуйте позитивне підсилення
Замість покарань концентруйте увагу на позитивному підсиленні. Наприклад, встановіть систему нагород за гарне поводження та активну участь. Позитивне підсилення може стимулювати учнів до саморегуляції.
Ми з учнями маємо системо нагород «НУШики-грошики»: за активність на уроках, рівні завдань, кожен учень має можливість отримати від 1-го до 100 НУШиків, а потім за них купують різні купончики.
3. Працюйте над соціальними навичками
Навчання соціальним навичкам, таким як вміння слухати інших, виражати свої почуття та розв'язувати конфлікти, може значно поліпшити атмосферу в класі. Виготовлення вправ та ігор на розвиток цих навичок може бути корисним.
4. Створіть чіткі правила і очікування
Чіткі правила і очікування допомагають учням зрозуміти, як вони повинні поводитися в класі. Розгляньте можливість розробки правил разом з учнями, щоб вони почували власну залученість до процесу.
Не обов’язково друкувати щось чи вирізати учням, створіть плакат своїми руками, напишіть від руки маркером з дітьми правила — так вони бачитимуть у ньому свою частку та дотримуватимуться цих правил:)
5. Активний слухач
Будьте активними слухачами та виявляйте інтерес до думок та почуттів учнів. Це може зменшити бажання виражати свої думки агресією або бурхливістю.
6. Спільні проєкти та колективна робота
Спільні проєкти та колективна робота можуть сприяти спільноті та зменшити конфлікти. Розгляньте можливість проведення групових завдань, де учні навчаються працювати разом. Приклад такої вправи може бути «Будиночок».
Це спільні роботи з учнями нашого класу. Ми намагаємося таблиці з підручників «оживити» та створити власні плакати, також діти люблять «книжечки-горталочки», це коли не просто намалювали/написали на аркуші правило, а оформили його креативно, з 3D-сторінками, які гортаються або відкриваються.
7. Зверніться до психолога чи соціального працівника
Якщо у класі виникають серйозні проблеми з дисципліною та поведінкою учнів, не соромтеся звернутися до психолога чи соціального працівника школи для допомоги та підтримки.
8. Включайте батьків
Залучення батьків до вирішення проблем з дисципліною може бути дуже корисним, а то й обов’язково потрібним, якщо ми маємо педагогіку партнерства або педагогічний трикутник (батьки-учні-вчителі). Спілкуйтесь з батьками та спільно обговорюйте стратегії для покращення атмосфери в класі.
Замість вгамування бурхливого класу, педагоги можуть активно сприяти створенню позитивної та підтримуючої атмосфери в класі, де учні вчаться саморегуляції та соціальним навичкам. Такий підхід сприяє не тільки покращенню дисципліни, але і розвитку дітей як особистостей.
Користувач:
Довгопол Юліана Ігорівна