5 травня 2022 о 18:10
12 0

Успішна інтеграція у початковій школі

Учні по-різному засвоюють інформацію, по різному бачать світ, тому дослідження і впровадження інтеграції в навчальний процес є дуже важливим етапом в розвитку навчального процесу. Завдяки інтеграції ми можемо підібрати такий матеріал який буде максимально продуктивним та цікавим як для учнів, так і для вчителів.

У вебінарі вчитель початкових класів ПЗО «Креативна Міжнародна Дитяча школа» Ткач Віктор Сергійович ознайомить вчителів зі своїм досвідом в інтеграції у початковій школі та висвітлить умови та шляхи для якісної та легкої підготовки інтегрованих уроків.

Поняття «інтегрований урок»

Інтеграція — процес зближення і зв'язку наук, який відбувається поряд із процесами диференціації.

Інтегроване навчання — це навчання, яке ґрунтується на комплексному підході. При цьому освіта не може ділитися на окремі дисципліни. Предметні межі при такому навчанні зникають, а в учнів з’являється можливість цілісного сприйняття світу; дивитися на світ, критично оцінюючи його.

Міжпредметна інтеграція, як процес зближення, взаємозв’язок, взаємодоповнення різних навчальних дисциплін з метою створення в учнів уявлення загальної картини розглянутого явища. При інтеграції вчитель має:

  • бути відкритим для творчості, не боятися експериментувати та пропонувати свої ідеї для інтеграції їх в навчальному процесі;

  • використовувати всі доступні інформаційні ресурси. 

Теми та ідеї для інтегрованих уроків у початковій школі

“Скільки коштує відвідати сусіда? Планування власної подорожі”.

(Математика + Фінансова грамотність + Українська мова)

Мета уроку:

  • формувати вміння складати план для подорожі;

  • вираховувати бюджет подорожі;

  • запам’ятати назви країн-сусідів України та позначити їх на карті;

  • знати як шукати квитки у мережі Інтернет.

Учні складають певний маршрут, формують план подорожі (звідки і куди повинні доїхати), розбирають яким транспортом можливо доїхати. Після того, як спланували план та маршрут подорожі, за допомогою сервісу “proizd.ua” вираховували вартість поїздки. Учні вчаться самостійно оформляти квитки.

“Фразеологізми та Idioms. Як не потрапити у пастку гри слів?”

(Іноземна мова + Українська мова)

Мета уроку:

  • з’ясувати роль фразеологізмів у мовленні;

  • поповнювати активний словниковий запас учнів;

  • розвивати творчі здібності та вміння працювати у команді;

  • пояснити відмінність значення фразеологізмів у двох мовах.

“Чому ми впізнаємо бренди? Що приховують логотипи брендів?” (Фінансова грамотність + ЯДС)

Мета уроку:

  • розвивати вміння розуміти, що таке “бренд”;

    Вчитель пояснює що таке “бренд”, історії брендів, які були передумови, щоб фірма стала брендом?

  • розрізняти бренди між собою;

    Гра “впізнай бренд за логотипом”, що приховує бренд?

  • розуміти, що в логотип бренду поміщено певне значення.

    Що приховує логотип бренду? Яка історія створення логотипу? Гра “придумай логотип для предмета”.

Стартапи Ілона Маска. Від ідеї до бізнесу.

(Фінансова грамотність + ЯДС)

Мета уроку:

  • знати, що таке “стартап”;

    Розібрати значення та чи винахід є “стартапом”? Пояснити чому винахід може бути стартапом, але чому не всі стартапи є винаходами.

  • знати, хто такий Ілон Маск та його внесок у розвиток світової економіки;

  • вміти генерувати ідеї.

Вчитель дає поради та методики як генерувати ідеї.

Створення новини “Чи виділяє картопля повітря?”

(ЯДС + Колейдоскоп наук)

Мета уроку:

  • Розвивати вміння виражати свою думку шляхом створення новини про інтегрований урок у класі;

  • розвивати мислення;

  • розширення знать про навколишній світ;

  • вміння працювати на камеру, вміння представити себе.

Спочатку діти в групах проводять досліди під наглядом вчителя, а потім створюють свою новину в публіцистичному стилі і представляють її.

Періодичні видання. Види періодичних видань. Передплата журналу. Оформлення електронної передоплати на журнал за допомогою е-сфери.

(Українська мова + IT)

Мета уроку:

  • дослідити, що таке “періодичне дитяче видання”;

  • познайомитись із кількома видами періодичних видань;

  • спробувати на практиці різницю між паперовою формою передоплати та електронною формою заяви на передоплату;

  • розвивати світогляд, виховувати любов до літератури, до читання літературних творів.

Вчитель веде учнів в бібліотеку, там вони досліджують що таке “періодичне дитяче видання“, ознайомлюються з їх видами. Вчитель дає учням абонемент для заповнення.

Потім діти на уроці інформатики створюють е-форму та роздруковують її.

Криптовалюта. Криптобіржа.

Мета уроку:

  • дослідити що таке “криптовалюта”;

  • познайомитись із кількома видами криптовалют;

  • спробувати на практиці як працює криптобіржа.

Вчитель розповідає теоретичний блок, потім переходить до практики. Вчитель бере лоток з несправжніми грошима та дає кожному учневі, виписує на аркуші паперу цінові коливання за вибраний період на криптовалютній біржі, відповідно до коливань цін на біржі створює діаграму за допомогою інтернет-сервіса. Показує учням як ціни зростають і падають, які фактори можуть вплинути на ріст та падіння. Та пояснити чому не треба бездумно інвестувати.

Для того, щоб дізнатись більше про успішну інтеграцію у початковій школі переходьте за посиланням та дивіться весь вебінар Ткача Віктора Сергійовича https://vseosvita.ua/webinar/uspisna-integracia-u-pocatkovij-skoli-571.html