Причини відсутності мовлення у дитини можуть бути різними. Серед них найбільш поширенішими є такі: інтелектуальні, психо-емоційні, сенсорні, виховальні, мовленнєві.
З немовленнєвою дитиною мають працювати всі учасники освітнього процесу: логопед, психолог, корекційний педагог, педагоги, асистент педагога, асистент дитини, батьки.
Організація роботи з «немовленнєвою» дитиною:
Розвиток власного мовлення дитини
Якщо ми можемо вплинути на дитяче усне мовлення, необхідно знайти цей ключик, щоб запустити механізм:
Альтернативна комунікація
Це будь-який вид комунікації, за допомогою якої людина може спілкуватися без вербалізації мови:
Картки PECS (Picture Exchange Communication System) – це комунікаційна система обміну зображеннями розроблена в США, як альтернативна методика для дітей і дорослих з РАС, мета якої навчити ініціювати комунікацію.
Система PECS була створена педагогами на основі поведінкових підходів, для її впровадження не потрібно використовувати дорогі або складні матеріали, але необхідно проходження спеціального навчання.
Картки PECS є ефективними в роботі з клієнтами різних вікових категорій, які мають труднощі в комунікативній, пізнавальної і моторної сферах.
Для кращого розуміння цієї теми радимо переглянути вебінар Маргарити Чайки, співзасновниці, керівниці, методистки та експертки консалтингової агенції для освітян «Центр компетенцій» (м.Київ).
Вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/nemovlenneva-ditina-v-inkluzivnomu-prostori-142.html
Користувач:
Хшанович Катерина Олегівна