Леся Литвиненко – креативна директорка, головна редакторка та співзасновниця проєкту «Всеосвіта».
Займається створенням різноманітних освітніх проєктів останні 6 років. У своїй роботі активно використовує новітні методи та підходи з метою покращення якості формату і змісту освітніх проєктів. За весь період роботи під керівництвом Лесі Литвиненко стартувало понад 50 освітніх інтернетолімпіад та конкурсів.
Я добре пам’ятаю ті моменти, коли до класу заходила вчителька і повідомляла про те, що незабаром у місті проходитиме олімпіада, тож участь у ній візьмуть лише відмінники класу. Думку відмінників ніхто не запитував – їх ставили перед фактом. Минали роки, але ситуація не змінювалась. Учні, які відставали у навчанні, були позбавлені можливості брати участь в інтелектуальних змаганнях. Звідки у них з’являтиметься мотивація до навчання, якщо учитель не вірить у їхні здібності?
У 2018 році, під час запуску «Всеосвіти», ми з чоловіком довго роздумували над тим, як об’єднати всіх школярів України. Це стало поштовхом до створення олімпіад у форматі онлайн. Та перш ніж її запустити, необхідно було вирішити кілька нагальних проблем:
Мені здається, що ці завдання успішно виконані. Кожна олімпіада «Всеосвіти» складається з 25 шкільних предметів для учнів 1-11 класів і навіть дошкільнят. Завдання розробляються відповідно до шкільної програми. Загалом це теми, які учні уже вивчали.
Дизайн нагород щоразу новий. Це фішка нашого проєкту, якою ніхто не може похизуватися. Нагородні документи розробляються під кожен окремий навчальний предмет, а текст на ньому вказаний двома мовами – українською та англійською – відповідно до європейських стандартів. Ми відповідально ставимось до розробки нагород і подарунків, бо подарунки – мають викликати не лише захват, але й бути корисними в освітньому процесі. Наприклад, це такі ігри як куля Додекаедр, календар-пірамідка, головоломка «Гексафлексагон», «Мотивуючий флексагон», набори фігурків танграму тощо.
Найголовніша перевага олімпіади «Всеосвіти» у тому, що її проходити можна трьома способами:
У кожної дитини є шанс бути залученою до олімпіади, і абсолютно неважливо, які оцінки вона має за навчання.
Тож чому школярам потрібно любити онлайн-олімпіади і брати в них участь? Лише заради нагород і подарунків? Ні!
Сучасний світ ставить перед нашими дітьми підвищенні вимоги. У системі освіти знання учнів регулярно перевіряють у форматі контрольних і екзаменів. Участь в олімпіаді дає можливість підготуватися до важливих іспитів, зрозуміти алгоритм проходження, оцінити свої можливості. Уже під час справжніх іспитів дитина відчуватиме себе впевненіше, і зможе сконцентруватися на виконанні завдань.
Кожна олімпіада містить роботу над помилками. Це додаткова можливість зосередити увагу на тих темах, які учень з певної причини не вивчив. Можливо, йому потрібна допомога репетитора або ж консультації з учителем, і батьки це вчасно помітять.
Після внесення усіх відповідей учасник олімпіади отримає результати і пояснення до кожного питання. Пояснення є важливою складовою олімпіад, адже воно може містити позначення терміна чи опис певної види діяльності, роботи людського організму чи кругообігу води у природі тощо.
Під час розробки завдань, ми ставили перед собою завдання зацікавити учнів процесом отримання знань, тобто навчити їх вчитися. Відділ методистів стежить за тим, щоб складові завдання були цікавими. І якщо учасник не знатиме відповіді, то йому б закортіло відкрити підручник або порадитися з батьками/вчителями – і, відповідно, зрозуміти сенс і знайти правильну відповідь.
Перша і важлива навичка – увага. Завдяки участі в олімпіаді учні вчаться концентруватися на завданні, запам’ятовувати великий об’єм інформації, уважно вчитуватись у сенс завдання.
Друга не менше важлива навичка – аналізування. Ідеться про вміння узагальнювати інформацію і виділяти важливі факти.
Наступна важлива навичка – ерудиція. Об’єм базових знань необхідний для вміння робити висновки.
І остання ключова навичка – логіка. Це вміння будувати логічні ланцюжки і фіксувати проміжні результати.
Шкільні чи районні олімпіади націлені виявити обдарованих учнів, тому й участь в них беруть лише відмінники класу. Олімпіади у форматі онлайн доступні абсолютно всім – від маленького села Звози до гігантського Харкова чи навіть ще й далі, за межі країни.
Тим, хто бажає взяти участь в олімпіаді, необхідно мати будь-який ґаджет і підключення до інтернету. А місце кожен обирає сам: парк, берег моря, офіс, школа чи коворкінг. Це економія власного часу! А ще – можливість порівняти результати із своїми однокласниками, підвищити самооцінку і впевненість у власних силах.
Сучасним дітям необхідні сучасні методики викладу матеріалу. Уроки з презентаціями, іграми, квестами відтісняють монотонне читання на другий план. Те ж саме стосується й перевірки знань учнів. Ви, мабуть, не раз помічали реакцію школярів на прохання вчителя дістати аркушики і приготуватись до контрольної. Це свідчить про те, що дітям такий формат уже надокучив, і потрібно впроваджувати щось нове й цікаве. Саме тому онлайн-олімпіади є чудовим інструментом перевірки знань школярі. Усе, що треба зробити – зареєструвати кількість учасників в Особистому кабінеті, сплатити оргвнесок і розпочати виконувати завдання.
До речі, нещодавнє опитування показало, що 88, 7% педагогів витрачають власні кошти на роздруківки перевіркових робіт. Якщо все підсумувати, то маємо таку невтішну статистику:
Ці числа вражають і водночас засмучують. Наша команда сподівається, що онлайн-олімпіади зможуть розв'язувати вищеописані проблеми.
Підсумовуючи все вищесказане, я хочу вкотре закликати учнів, батьків і вчителів долучатися до олімпіад «Всеосвіти». Саме зараз на сайті триває зимова олімпіада з чудовими призами від нашого проєкту і партнерів. Виконавши всі умови творчої складової олімпіади кожен клас має шанс виграти один із дев’яти призів партнера – компанії «Промтехнотоп».
Але поспішайте, олімпіада завершується через 3 дні!
Більше деталей за посиланням: https://vseosvita.ua/olympiad
#олімпіада #всеосвітазима2020 #учні #клас #подарунки #перевірка_знань