Чимдалі частіше школа стає місцем, де учні намагаються виплескати агресію на інших. Маленьке непорозуміння між однокласниками може спричинити серйозний конфлікт. А далі вчитель намагається знайти винних, батьки пишуть скарги до керівництва закладу, а діти продовжують замовчувати проблему. Тож конфліктні ситуації трапляються усе частіше.
Батьки і керівництво школи всіма силами намагаються протидіяти булінгу. Та іноді, замість численних спроб і незрозумілих теорій, варто спробувати одну просту, але дієву методику. Чим власне і скористалась одна з учительок. Ця повчальна історія була опублікована у fb-групі Дитячий психолог.
Одного разу перед початком уроків я купила в магазині два яблука. Вони були майже однакові за кольором і розміром.
На початку класної години я запитала в дітей: «Чим відрізняються ці яблука?». Вони лише знизали плечима, адже суттєвої відмінності між ними не було.
Тоді я взяла одне яблуко і, звертаючись до нього, сказала: «Ти таке погане, огидне яблуко!» – і кинула його на підлогу. Учні подивилися на мене як на божевільну.
Тоді я підняла яблуко і запропонувала одному з учнів: «Знайди в цьому яблуці щось погане, скажи про це і теж кинь його на підлогу». Учень слухняно виконав прохання. Запропонувала зробити те саме іншим дітям. Учні легко знаходили в яблуці якісь недоліки: «Мені не подобається твій хвостик! У тебе противна шкірка!» – казали вони і щоразу кидали яблуко на підлогу.
Коли фрукт повернувся до мене, я ще раз запитала, чи бачать діти якусь відмінність між цим яблуком і тим, що певний час лежало на столі.
Вони знову не знали, що відповісти, адже попри те, що ми добряче «познущалися» над яблуком, значних зовнішніх ушкоджень у нього не було.
Тоді я розрізала обидва яблука. Те, що лежало на столі – всередині було білим, а друге – коричневим, вкритим «синцями» від ударів об підлогу.
Я сказала: «Діти, але це ж ми його таким зробили! Це наша провина!». У класі запала мертва тиша. Я продовжила: «Те саме відбувається і з людьми, яких ми ображаємо чи обзиваємо. Зовні не бачимо, як це на них позначається, але ми завдаємо їм величезну кількість внутрішніх ран!»
Після того, як учні побачили і зрозуміли, якими можуть бути наслідки булінгу, запропонуйте всім колективом обговорити проблемні запитання:
Підсумуйте: «Булінгу може зазнати будь-яка дитина у школі, але жодна не заслуговує на таке ставлення».
Якщо тема булінгу щоразу знаходить відгук у вашому серці або ж у вашому колективі напружена атмосфера, радимо пройти унікальний освітній курс Протидія шкільному насильству.
Авторки курсу:
Після проходження курсу учасники отримають свідоцтво, який має бути зарахований у ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ!
#булінг #школа #вчитель #клас #конфлікт #курс #підвищення_кваліфікації