Сьогодні о 16:00
Марафон. День 5:
«
Об'єднані сервіси Всеосвіти для ефективного керування часом
»
Взяти участь Всі події
11 жовтня 2019 о 16:55
2 0

Щоденник, в якому веселих завдань більше, ніж сторінок для ДЗ і оцінок: кейс проєкту «А що?»

​​​​​​​Альтернативний щоденник «А що?» складається з двох «томів» для кожного семестру. Адже між кожним розгортом з рядками для предметів і оцінок тут чимало сторінок з креативними завданнями.

Креаторки-розробниці всіх сторінок альтернативного щоденника «А що?»:

  • Ганна Остапенко – вчителька і директорка київської школи «Соняшник», авторка низки підручників і зошитів для перших класів НУШ, головна редакторка журналу «Джміль».
  • Оксана Олійник – дитяча та сімейна психологиня, психотерапевтиня.
  • Саша Кочубей – дитяча письменниця («Сім нескладух Говорухи», «Книга рекордів Говорухи»), яка в цьому проєкті виступила як художниця-дизайнерка.

«Всеосвіта» запитала пані Ганну Остапенко про деякі нюанси створення щоденника.

«Всеосвіта»: Усі, хто бачать «А що?», насамперед згадують серію щоденників (не шкільних) канадської художниці Кері Сміт: «Знищ цей щоденник», «Кишеньковий сміттяр» тощо. Чи надихали вас ці твори Сміт?

Ганна Остапенко: «Коли щоденники Кері Сміт з’явилися на ринку, вони всіх вразили і змінили наше уявлення про те, якими можуть бути зошити-анкети-творчі альбоми для дітей. Ми не копіювали ці видання навмисне, але їхній вплив відчутний, бо ми їх бачили – і після того вже не могли б створити щось без цього впливу. До речі, у тому ж ключі створені щоденники «Нappy Book. Творчість» видавництва «Сова».

Якщо говорити про те, що надихало, то в першу чергу це діти, з якими ми працювали в той час – учні 9-10 років. Для них хотілося створити сучасний щоденник, який радує та розвиває, а не навіває нудьгу. Можливо, ми творили й для того, щоб попрощатися з духом радянської школи, який відчуває кожен дорослий, який дивиться у щоденник своєї дитини.

Тобто «знищ цей щоденник» у нашому випадку стосується звичної сторінки традиційного щоденника.

Чому на сторінках для домашніх завдань і оцінок 6 рядків для 6 уроків – коли у більшості шкіл уроків майже щодня 7 ? Чи це означає, що щоденник більше розрахований на початкову школу?

Ми розраховували на більш дружній до дитини розклад. 7 уроків – це забагато. Подумаємо, чи варто збільшити кількість рядочків. А поки радимо записувати деякі уроки разом в одній комірці. Наприклад ті, з яких задають менше завдань.

No photo description available.

Чи існують в інших країнах аналоги таких щоденників?

Я до цього запитання навіть не замислювалася, чи є взагалі в інших країнах шкільні щоденники – і як вони виглядають. Цікаво, потрібно буде дослідити. Можливо, вони будуть схожі на наш.

No photo description available.

Чи продовжується породження нових ідей для щоденника – тобто чи очікувати «А що? 2.0» з новим креативом, іншими завданнями?

У нас є ідеї для цілої серії альтернативних щоденників для різних класів й дітей з різними захопленнями. Але поки вони не стають реальними щоденниками, бо усі три авторки зараз зайняті іншими цікавими проектами. Якщо ж знайдеться зацікавлена особа, яка вирішить рухати розвиток альтернативних шкільних щоденників – то ми готові співпрацювати.

No photo description available.

Альтернативний щоденник «А що» не є суто комерційним проєктом – відтак його придбання можливе лише на присвяченій йому сторінці fb. Якщо цей спосіб для вас незручний – звертайтеся в редакцію «Всеосвіти» (наприклад, у коментарях), а ми зв’яжемося з авторками щоденника.

Читайте також: Як готувати до ЗНО за допомогою флеш-карток